henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Så gøy Du får gi han en spennende kalendergave:Du skal bli pappa. herremin...*lol* Ja du rekker kanskje å strikke en miniatyrgenser du kan overrekke den blivende far. Ja, i kveld starter jeg en ny tråd, hvordan fortelle kjæresten at han skal bli far. På den mest originale måte:-))! Må løpe til legen , ha en deilig dag, og takk for at du kryssa fingrene;-) 0 Siter
laban Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hi hi hi!! Ja, det er jo en stooor ting å fortelle! Må finne på noe skikkelig bra. Han tror nemlig ikke det gikk denne gangen fordi jeg har klaga over mensensmerter. Jeg sier ikke et pip før søndag. Men nå skal jeg også finne ut hvordan i huleste jeg klarer å forklare at jeg ikke kan drikke på julebord med jentene på lørdag uten å bli avslørt. De må jo ikke vite noe før faren! Du bare mumler noe om underlivsproblemer, lege og enkelte medikamenter som ikke skal kombineres med alkohol. Positiv graviditetstest kan defineres som et medikament når man trenger det, den selges jo på apoteket. De som går rundt og mistenker deg for å være gravid, forstår det allikevel. Men de ville lurt på om du var gravid uansett hva slags bitte små avvik du hadde gjort i månedene som kommer (mindre kaffe, trøtt i trynet,...), enten du var gravid eller ikke. Og de som egentlig ikke er så innmari opptatt av deg, slutter å mase om drikking. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer! Som du allerede har fått vite er hjemmetesten like sikker som den hos legen, men skade jo ikke å oppsøke lege likevel *S*. Lykke til videre i svangerskapet! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Du bare mumler noe om underlivsproblemer, lege og enkelte medikamenter som ikke skal kombineres med alkohol. Positiv graviditetstest kan defineres som et medikament når man trenger det, den selges jo på apoteket. De som går rundt og mistenker deg for å være gravid, forstår det allikevel. Men de ville lurt på om du var gravid uansett hva slags bitte små avvik du hadde gjort i månedene som kommer (mindre kaffe, trøtt i trynet,...), enten du var gravid eller ikke. Og de som egentlig ikke er så innmari opptatt av deg, slutter å mase om drikking. Disse jentene vil stille spørsmål, tro meg, jeg er ikke den som avstår fra et glass rødvin i godt lag:-) Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer! Som du allerede har fått vite er hjemmetesten like sikker som den hos legen, men skade jo ikke å oppsøke lege likevel *S*. Lykke til videre i svangerskapet! Takk skal du ha, ja, nå har jeg tatt test både hjemme og hos legen, og den er positiv. Nå har jeg roa meg litt og begynner plutselig å føle meg litt nervøs, kan jeg klare dette? Men det skal nok gå fint:-) 0 Siter
laban Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Disse jentene vil stille spørsmål, tro meg, jeg er ikke den som avstår fra et glass rødvin i godt lag:-) Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-) Nå er det mange som vil si at du kan drikke _litt_ selv om du går på en eller annen kur. Så det er viktig at du framstiller det som ditt valg, ikke et teit legeråd - at du vet det er lurt å stå over fordi du ellers ville bli uvel f.eks. Da jeg omsider skulle ha nr. 2, hadde de fleste rundt oss sluttet å tro jeg var gravid. Svangerskapet hadde en litt vanskelig start, så det var hemmelig en forholdsvis lang stund. Da skyldte jeg på "noen magegreier, som jeg har hatt før og som går over, men som i hvert fall ikke blir bedre av alkohol". Helt sant, bare litt diffust... 0 Siter
adelie Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer masse )))))) Klem og lykke til med alt sammen ... ja vi får høre mer skjønner jeg Hadde aldri klart å holde på nyheten en uke, jeg, da! 0 Siter
flowy Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Åååå, så fantastisk! Har tenkt på deg under morgenmøtet på jobben, så nå måtte jeg bare inn for å sjekke. Gratulerer så mye!! :-) Du har masse å glede deg til. Jeg er snart fødeklar og det å gå gravid er en herlig reise. Hehe.. Stort sett, i alle fall! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Nå er det mange som vil si at du kan drikke _litt_ selv om du går på en eller annen kur. Så det er viktig at du framstiller det som ditt valg, ikke et teit legeråd - at du vet det er lurt å stå over fordi du ellers ville bli uvel f.eks. Da jeg omsider skulle ha nr. 2, hadde de fleste rundt oss sluttet å tro jeg var gravid. Svangerskapet hadde en litt vanskelig start, så det var hemmelig en forholdsvis lang stund. Da skyldte jeg på "noen magegreier, som jeg har hatt før og som går over, men som i hvert fall ikke blir bedre av alkohol". Helt sant, bare litt diffust... Ja, nemlig, jeg tror ikke disse jentene forventer at jeg skal være gravid, men det er også dette med at jeg ikke har lyst til å fortelle noen andre enn faren at jeg er gravid før det er gått de obligatoriske tre månedene. Det blir f eks også litt en utfordring når vi skal være på besøk hos svigerforeldre i en hel uke omkring julaften...De lukter nok lunta tror jeg...meg uten rødvin julaften liksom...no way;-) Hva med å si til jentene at jeg er på penicillin og derfor ikke kan drikke? Har hørt man ikke skal drikke når man tar penicillin.. Nå må jeg se å komme meg ut og studere, ha en super dag:-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer masse )))))) Klem og lykke til med alt sammen ... ja vi får høre mer skjønner jeg Hadde aldri klart å holde på nyheten en uke, jeg, da! Jaa takk takk, ja det kommer mere sikkert i kveld, blir nok hengende på dol, må jo snakke med noen om dette når jeg ikke kan fortelle før på søndag. Vedder på kjæresten min blir helt, "hva, hvordan klarte du å holde deg en UKE"?!;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ja, nemlig, jeg tror ikke disse jentene forventer at jeg skal være gravid, men det er også dette med at jeg ikke har lyst til å fortelle noen andre enn faren at jeg er gravid før det er gått de obligatoriske tre månedene. Det blir f eks også litt en utfordring når vi skal være på besøk hos svigerforeldre i en hel uke omkring julaften...De lukter nok lunta tror jeg...meg uten rødvin julaften liksom...no way;-) Hva med å si til jentene at jeg er på penicillin og derfor ikke kan drikke? Har hørt man ikke skal drikke når man tar penicillin.. Nå må jeg se å komme meg ut og studere, ha en super dag:-) Jeg er også av typen som mer enn gjerne tar meg et glass i ulike lag, og jeg fryktet også at det snarest skulle bli oppdaget at jeg ikke drakk. Men overraskende nok var det ingen som merket at jeg knapt nippet til rødvinsglasset jeg hadde foran meg. De fleste har nok med seg selv . En gang jeg var ute bestilte jeg lettøl, og ba om å få den i halvlitersglass i stedet for det avslørende 0,33-glasset . Men om det var nødvendig for ikke å bli avslørt, vites ikke. 0 Siter
Luska Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ja, nemlig, jeg tror ikke disse jentene forventer at jeg skal være gravid, men det er også dette med at jeg ikke har lyst til å fortelle noen andre enn faren at jeg er gravid før det er gått de obligatoriske tre månedene. Det blir f eks også litt en utfordring når vi skal være på besøk hos svigerforeldre i en hel uke omkring julaften...De lukter nok lunta tror jeg...meg uten rødvin julaften liksom...no way;-) Hva med å si til jentene at jeg er på penicillin og derfor ikke kan drikke? Har hørt man ikke skal drikke når man tar penicillin.. Nå må jeg se å komme meg ut og studere, ha en super dag:-) Unnskyldningen med penicillin er litt oppbrukt som unnskyldning til ikke å drikke i begynnelsen av svangerskap, så den kan kanskje gjennomskues. Hva om du sier at du må kjøre den kvelden fordi du ikke fikk ordnet skyss hjem? Med mindre du bor slik til ift. stedet julebordet skal være på, at den unnskyldningen ikke kan brukes, da. Gratulerer, forresten! ) Er det din første? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Åååå, så fantastisk! Har tenkt på deg under morgenmøtet på jobben, så nå måtte jeg bare inn for å sjekke. Gratulerer så mye!! :-) Du har masse å glede deg til. Jeg er snart fødeklar og det å gå gravid er en herlig reise. Hehe.. Stort sett, i alle fall! Å, så koslig at du sendte meg noen tanker, og du må fortelle innimellom hvordan det går med deg, nå er jeg så spent på å høre om alle opplevelser omkring det å være gravid og føde. Var du ikke også litt redd da du fikk vite det? Først ble jeg helt perpleks, prøvde å gå og sove igjen, men tankene kverna bare oppe i hodet. Så gikk jeg over til å bli nervøs, nå er jeg helt på tuppa. Blir vanskelig å gjøre ferdig studieprosjekt før jeg drar på juleferie torsdag, er liksom annet å tenke på:-D Nå må jeg stikke, vi sees på dol, takk igjen for tankene:-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 GRATULERER!! Dette var virkelig gledelig:-D 0 Siter
balloon Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer!!! Håper jeg er like heldig som deg om et par uker ) 0 Siter
morsan Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ja, nemlig, jeg tror ikke disse jentene forventer at jeg skal være gravid, men det er også dette med at jeg ikke har lyst til å fortelle noen andre enn faren at jeg er gravid før det er gått de obligatoriske tre månedene. Det blir f eks også litt en utfordring når vi skal være på besøk hos svigerforeldre i en hel uke omkring julaften...De lukter nok lunta tror jeg...meg uten rødvin julaften liksom...no way;-) Hva med å si til jentene at jeg er på penicillin og derfor ikke kan drikke? Har hørt man ikke skal drikke når man tar penicillin.. Nå må jeg se å komme meg ut og studere, ha en super dag:-) Men tenk for en julepresang å fortelle svigers dette på julaften, da! :-) Jeg ville nok ikke holdt det hemmelig i en slik setting. :-) Vedr drikking: Som Elextra sier så har folk ofte mer enn nok med seg selv, og det legges mer merke til at folk sier nei takk til vin enn at de ikke drikker av glasset. Jeg har også kjørt trikset med alkofritt øl i vanlig ølglass, og ingen merket noe. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Disse jentene vil stille spørsmål, tro meg, jeg er ikke den som avstår fra et glass rødvin i godt lag:-) Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-) ''Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-)'' Ingen tror på det vet du. ) Men har de litt omløp i hut så sier de ingenting før de får vite det sikkert fra deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.