Gå til innhold

And the result is....

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

40

• Lillemus

8

• morsan

7

• Mrs. Wallace

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

''Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-)''

Ingen tror på det vet du. :o) Men har de litt omløp i hut så sier de ingenting før de får vite det sikkert fra deg.

Men til dette med folk som "skjønner" at det er noe - ettersom jeg var sammen med husbonden i såpas smange år før vi fikk barn, var det ganske mange ganger jeg opplevde at folk "skjønte" at jeg var gravid på bakgrunn av ett eller annet, påkledning, ansiktsfarge, at jeg holdt en hånd på magen (!), hva jeg spiser og/eller drikker eller hva jeg IKKE spiser/drikker osv osv. Men jeg var jo ikke gravid!!

Når det til slutt var riktig at jeg var gravid, var det jo sikkert et par stykker som kunne slå seg på brystet og si at de jo hadde skjønt det "av seg selv"...;-) Så det kan likeså gjerne være snakk om et tilfeldig sammentreff.

Skrevet

Men til dette med folk som "skjønner" at det er noe - ettersom jeg var sammen med husbonden i såpas smange år før vi fikk barn, var det ganske mange ganger jeg opplevde at folk "skjønte" at jeg var gravid på bakgrunn av ett eller annet, påkledning, ansiktsfarge, at jeg holdt en hånd på magen (!), hva jeg spiser og/eller drikker eller hva jeg IKKE spiser/drikker osv osv. Men jeg var jo ikke gravid!!

Når det til slutt var riktig at jeg var gravid, var det jo sikkert et par stykker som kunne slå seg på brystet og si at de jo hadde skjønt det "av seg selv"...;-) Så det kan likeså gjerne være snakk om et tilfeldig sammentreff.

Men hvor mange er det som faktisk tror en kvinne som er i et forhold og i fruktbar alder når hun kommer på julebord og sier hun ikke kan drikke pga en penicillinkur? Ingen. :o)

Da vi fikk beskjed om at vi skulle bli tanter igjen hadde vi visst det en god stund, men hun var litt lengre på vei enn trådstarter da. ;o)

Skrevet

Men hvor mange er det som faktisk tror en kvinne som er i et forhold og i fruktbar alder når hun kommer på julebord og sier hun ikke kan drikke pga en penicillinkur? Ingen. :o)

Da vi fikk beskjed om at vi skulle bli tanter igjen hadde vi visst det en god stund, men hun var litt lengre på vei enn trådstarter da. ;o)

Nei, jeg er enig i at penicillinkuren var litt tynn, ja;-)

Jeg selv feiret 30-årsdagen min i felles fest med noen jevngamle venninner bare en ukes tid etter positiv test (=da jeg skulle hatt mens). Dette var i et innleid lokale, og alle skulle ha med egen drikke. Jeg hadde med meg alkofritt øl som jeg fylte opp i vanlig glass.

En av venninnene hadde forresten ansvaret for å dele ut velkomstdrinker, og hun hadde nok lagt merke til det dersom jeg takket nei. Så jeg tok i mot, lot som jeg drakk, og sendte den etter en stund over til husbonden etterhvert som jeg ble opptatt med å ta imot nye gjester...;-)

Gjest gratulerer så mye
Skrevet

Hi hi hi!! Ja, det er jo en stooor ting å fortelle! Må finne på noe skikkelig bra. Han tror nemlig ikke det gikk denne gangen fordi jeg har klaga over mensensmerter. Jeg sier ikke et pip før søndag.

Men nå skal jeg også finne ut hvordan i huleste jeg klarer å forklare at jeg ikke kan drikke på julebord med jentene på lørdag uten å bli avslørt. De må jo ikke vite noe før faren!

Gratulerer!!

Hvis det virkelig er viktig at de ikke skjønner det før barnefaren, må du enten ringe ham på forhånd, eller du må melde avbud på festen (ringe like før og si du er syk).

Hvis det bare er viktig at du ikke har bekreftet venninnenes mistanke, så får du bare si nei hvis noen spør om du er gravid.

Jeg hadde litt festeblødninger i starten av første svangerskap, og kom meg unna spørsmål med å si "nei tvert i mot, jeg blør og føler meg ikke i form".. ;-) (For meg var det av jobbmessige hensyn veldig viktig at ingen fikk bekreftet at jeg var gravid før jeg var 14 uker på vei..)

Snille venninner spør ikke, de tenker sitt og venter til du har lyst til å fortelle det selv.

Men det er ofte noen som ikke er omtenksomme, og hvis det ødelegger gleden din ved å fortelle det til barnefaren først, så må du heller la være å dra.

Skrevet

Ja, nemlig, jeg tror ikke disse jentene forventer at jeg skal være gravid, men det er også dette med at jeg ikke har lyst til å fortelle noen andre enn faren at jeg er gravid før det er gått de obligatoriske tre månedene. Det blir f eks også litt en utfordring når vi skal være på besøk hos svigerforeldre i en hel uke omkring julaften...De lukter nok lunta tror jeg...meg uten rødvin julaften liksom...no way;-)

Hva med å si til jentene at jeg er på penicillin og derfor ikke kan drikke? Har hørt man ikke skal drikke når man tar penicillin..

Nå må jeg se å komme meg ut og studere, ha en super dag:-)

Jeg tror du vil få høre at du godt kan ta litt allikevel. Derfor er det lurt å vinkle det den veien jeg beskrev - at du VET at du blir uggen av kombinasjonen.

Dessuten kan det være aldeles sant når det gjelder alkohol og graviditet. For meg smaker det i hvert fall dårligere enn ellers.

Skrevet

Gratulerer kjempemasse! Jeg snikleste på den tråden i går og må si jeg var rimelig nysgjerrig, he he!

Skrevet

Hi hi hi!! Ja, det er jo en stooor ting å fortelle! Må finne på noe skikkelig bra. Han tror nemlig ikke det gikk denne gangen fordi jeg har klaga over mensensmerter. Jeg sier ikke et pip før søndag.

Men nå skal jeg også finne ut hvordan i huleste jeg klarer å forklare at jeg ikke kan drikke på julebord med jentene på lørdag uten å bli avslørt. De må jo ikke vite noe før faren!

Jeg har en venninne som har vært gravid tre ganger, begge de første gangene hadde hun urinveisinfeksjon på den festen som var nærmest, hun møtte opp, var i godt humør, men kunne ikke drikke, siden hun gikk på antibiotika.

Tredje gangen hun sa det samme sa vi bare at "jasså, så du er gravid?" hun ble helt sånn fjern og spurte hva vi mente med det, vi maste ikke mer om det, men fikk en sms dagen etter om at hun var det.

Så en urininfeksjon kan brukes som unnskyldning, bare ikke tre ganger...

Skrevet

Jippi!

Ja, jeg er så heldig og glad, takk:-)

Skrevet

GRATULERER!!

Dette var virkelig gledelig:-D

Ja, det var overraskende og veldig koslig, jeg gleder meg:-)

Skrevet

Gratulerer!!! Håper jeg er like heldig som deg om et par uker :o)

Da skal jeg krysse fingrene! Vi hadde sex åttende til ellevte dag etter siste mens, og det fungerte toppers!

Skrevet

Men tenk for en julepresang å fortelle svigers dette på julaften, da! :-) Jeg ville nok ikke holdt det hemmelig i en slik setting. :-)

Vedr drikking:

Som Elextra sier så har folk ofte mer enn nok med seg selv, og det legges mer merke til at folk sier nei takk til vin enn at de ikke drikker av glasset. Jeg har også kjørt trikset med alkofritt øl i vanlig ølglass, og ingen merket noe.

Det er veldig godt mulig at det blir lufta på jualften, kjæresten min vil hvertfall komme til å være helt sprekkeferdig, he he!

Jeg kan ikke drikke lettøl, for da forstår de med en gang at jeg er gravid. Og jeg tror hun som arrangerer julefrokosten kommer til å kjøpe inn drikke til alle, og i en dansk julefrokost ville nok lettøl vekke oppsikt;-D Jeg må finne på noe stensikkert, evt forteller jeg det til vertinna før resten av gjengen kommer (jeg skal være med å hjelpe med forberedelser) så hun kan hjelpe meg å dekke over en kamuflert alkoholdrikke;-))

Skrevet

''Men rådene dine er gode, jeg skal nok få kokt sammen en hvit løgn om medikamenter:-)''

Ingen tror på det vet du. :o) Men har de litt omløp i hut så sier de ingenting før de får vite det sikkert fra deg.

Det har du jo rett i da;-)

Skrevet

Ååå, så moro da! Gratulerer masse. Og lykke til på ferden!

:0)

Skrevet

Gratulerer!!

Hvis det virkelig er viktig at de ikke skjønner det før barnefaren, må du enten ringe ham på forhånd, eller du må melde avbud på festen (ringe like før og si du er syk).

Hvis det bare er viktig at du ikke har bekreftet venninnenes mistanke, så får du bare si nei hvis noen spør om du er gravid.

Jeg hadde litt festeblødninger i starten av første svangerskap, og kom meg unna spørsmål med å si "nei tvert i mot, jeg blør og føler meg ikke i form".. ;-) (For meg var det av jobbmessige hensyn veldig viktig at ingen fikk bekreftet at jeg var gravid før jeg var 14 uker på vei..)

Snille venninner spør ikke, de tenker sitt og venter til du har lyst til å fortelle det selv.

Men det er ofte noen som ikke er omtenksomme, og hvis det ødelegger gleden din ved å fortelle det til barnefaren først, så må du heller la være å dra.

Takk for rådene, og gratulasjon:-) Jeg kan ikke melde avbud på den julefrokosten, vertinna valgte den datoen, fordi det er den eneste hvor jeg er i sammen by, før jeg reiser til kjæresten min.

Jeg er ikke den som de ville forvente at skulle være gravid, de ser litt på meg som henne som sannsynligvis ikke får barn. Derfor kan det faktisk godt være at jeg kan slippe med en enkel liten hvit løgn om medikamenter e.l.

Men fy søren, det er da noen dilemmaer man kommer opp i gitt;-)

Skrevet

Jeg tror du vil få høre at du godt kan ta litt allikevel. Derfor er det lurt å vinkle det den veien jeg beskrev - at du VET at du blir uggen av kombinasjonen.

Dessuten kan det være aldeles sant når det gjelder alkohol og graviditet. For meg smaker det i hvert fall dårligere enn ellers.

Jeg bestemte meg hvertfall for før jeg ble gravid at det ikke skulle bli aktuelt å drikke, så det holder jeg fast i:-)

Skrevet

Takk for rådene, og gratulasjon:-) Jeg kan ikke melde avbud på den julefrokosten, vertinna valgte den datoen, fordi det er den eneste hvor jeg er i sammen by, før jeg reiser til kjæresten min.

Jeg er ikke den som de ville forvente at skulle være gravid, de ser litt på meg som henne som sannsynligvis ikke får barn. Derfor kan det faktisk godt være at jeg kan slippe med en enkel liten hvit løgn om medikamenter e.l.

Men fy søren, det er da noen dilemmaer man kommer opp i gitt;-)

Hehe, jeg drakk vann av ølflasken da jeg var gravid ;0)

Skrevet

Gratulerer kjempemasse! Jeg snikleste på den tråden i går og må si jeg var rimelig nysgjerrig, he he!

Takk skal du ha, ja, jeg fikk litt adrenalin kjørende med den tråden selv:-D

Skrevet

Jeg har en venninne som har vært gravid tre ganger, begge de første gangene hadde hun urinveisinfeksjon på den festen som var nærmest, hun møtte opp, var i godt humør, men kunne ikke drikke, siden hun gikk på antibiotika.

Tredje gangen hun sa det samme sa vi bare at "jasså, så du er gravid?" hun ble helt sånn fjern og spurte hva vi mente med det, vi maste ikke mer om det, men fikk en sms dagen etter om at hun var det.

Så en urininfeksjon kan brukes som unnskyldning, bare ikke tre ganger...

Veldig god idé, noen av dem vet jeg har vært plaga med urinveisinfeksjon og fått medisin for det tidligere, den kjøper jeg! Og fordi jeg ikke har brukt den som unnskydning før, så går det sikkert fint:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...