henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Ååå, så moro da! Gratulerer masse. Og lykke til på ferden! :0) Takk takk takk, så kosli med alle hilsnene her inne, supert også å ha mange mødre som jeg kan spørre om alt mulig når problemene oppstår!! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Hehe, jeg drakk vann av ølflasken da jeg var gravid ;0) Smart! 0 Siter
morsan Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det er veldig godt mulig at det blir lufta på jualften, kjæresten min vil hvertfall komme til å være helt sprekkeferdig, he he! Jeg kan ikke drikke lettøl, for da forstår de med en gang at jeg er gravid. Og jeg tror hun som arrangerer julefrokosten kommer til å kjøpe inn drikke til alle, og i en dansk julefrokost ville nok lettøl vekke oppsikt;-D Jeg må finne på noe stensikkert, evt forteller jeg det til vertinna før resten av gjengen kommer (jeg skal være med å hjelpe med forberedelser) så hun kan hjelpe meg å dekke over en kamuflert alkoholdrikke;-)) Ja mitt lettøltriks klarte jeg å gjennomføre fordi jeg fylte glasset selv og ingen så flaska (sto i en bag ute på en veranda*S*) Men ettersom dette jo er en _frokost_ - kan det ikke da være en unnskyldning at du har andre ting å gjøre senere på dagen? Du må ut og handle, eller du skal pakke for å reise til kjæresten, eller rydde og ordne istand før han kommer til deg (hva som nå er settingen her). Det må da være mye lettere å unnslippe drikkepress på festligheter såpass tidlig på dagen? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Ja mitt lettøltriks klarte jeg å gjennomføre fordi jeg fylte glasset selv og ingen så flaska (sto i en bag ute på en veranda*S*) Men ettersom dette jo er en _frokost_ - kan det ikke da være en unnskyldning at du har andre ting å gjøre senere på dagen? Du må ut og handle, eller du skal pakke for å reise til kjæresten, eller rydde og ordne istand før han kommer til deg (hva som nå er settingen her). Det må da være mye lettere å unnslippe drikkepress på festligheter såpass tidlig på dagen? Nei, unnskyld, julebord heter julefrokost på dansk, alle snakker bare om julefrokost her, så jeg blander litt. Det er om kvelden, som et norsk julebord:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det er veldig godt mulig at det blir lufta på jualften, kjæresten min vil hvertfall komme til å være helt sprekkeferdig, he he! Jeg kan ikke drikke lettøl, for da forstår de med en gang at jeg er gravid. Og jeg tror hun som arrangerer julefrokosten kommer til å kjøpe inn drikke til alle, og i en dansk julefrokost ville nok lettøl vekke oppsikt;-D Jeg må finne på noe stensikkert, evt forteller jeg det til vertinna før resten av gjengen kommer (jeg skal være med å hjelpe med forberedelser) så hun kan hjelpe meg å dekke over en kamuflert alkoholdrikke;-)) Jeg skjønner ikke helt dette hysteriet med at ingen skal vite noe før etter 12 uker. Om det skulle gå galt - er det ikke greit at folk vet da? Så du kan få litt trøst og støtte og at folk ikke slenger utav seg at "Nå må dere se til å få unger snart!" og slike ting? 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Takk for rådene, og gratulasjon:-) Jeg kan ikke melde avbud på den julefrokosten, vertinna valgte den datoen, fordi det er den eneste hvor jeg er i sammen by, før jeg reiser til kjæresten min. Jeg er ikke den som de ville forvente at skulle være gravid, de ser litt på meg som henne som sannsynligvis ikke får barn. Derfor kan det faktisk godt være at jeg kan slippe med en enkel liten hvit løgn om medikamenter e.l. Men fy søren, det er da noen dilemmaer man kommer opp i gitt;-) Nå misforstio jeg litt her - beklager det. Trodde du snakket om en julefrokost som skal være i jula jeg, altså etter at kjæresten din har fått vite det. ) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Jeg skjønner ikke helt dette hysteriet med at ingen skal vite noe før etter 12 uker. Om det skulle gå galt - er det ikke greit at folk vet da? Så du kan få litt trøst og støtte og at folk ikke slenger utav seg at "Nå må dere se til å få unger snart!" og slike ting? Jeg vet bare at søskenbarnet til kjæresten min og kona hans ble gravide for et år siden. De hadde fortalt det til alle etter en måned, og jeg vet det var veldig tungt for dem at alle visste og spurte hvordan det gikk osv. Også er jeg sånn at jeg godt kan bli litt stresset av andres forventninger, jeg var at min mor kommer til å ble veldig masete, og det er bedre hun maser i seks måneder enn åtte:-D 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Nå misforstio jeg litt her - beklager det. Trodde du snakket om en julefrokost som skal være i jula jeg, altså etter at kjæresten din har fått vite det. ) Nei, det er kvelden før:-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Nei, unnskyld, julebord heter julefrokost på dansk, alle snakker bare om julefrokost her, så jeg blander litt. Det er om kvelden, som et norsk julebord:-) Åja, he he. 0 Siter
morsan Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg skjønner ikke helt dette hysteriet med at ingen skal vite noe før etter 12 uker. Om det skulle gå galt - er det ikke greit at folk vet da? Så du kan få litt trøst og støtte og at folk ikke slenger utav seg at "Nå må dere se til å få unger snart!" og slike ting? Jeg er enig med deg. Foruten husbonden, som fikk vite det 10 sekunder etter at testen var sjekket, så fortalte jeg nyheten til en god venninne et par dager etterpå. Og den ene søsteren min skjønte at det var noe da hun traff meg dagen etter positiv test, så da hun satte øynene rett i meg og spurte meg om jeg var gravud, måtte jeg jo bare si ja;-) Men foreldrene våre fikk vite det etter ganske kort tid. Hadde det gått galt, ville jeg jo at de skulle vite om det. Ellers kom "offentliggjøringen" gradvis, og sjefen ble informert i ca uke 8, da han og jeg skulle på én ukes jobbreise i Asia da jeg var i uke 10, og jeg ville i aller høyeste grad at han skulle kjenne til min tilstand da. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Takk takk takk, så kosli med alle hilsnene her inne, supert også å ha mange mødre som jeg kan spørre om alt mulig når problemene oppstår!! Kjempe koslig at folk deler slike ting også her inne. Og her er det alltid noen som har et greit svar, så bare spør i vei. Ingen spørsmål er for dumme. Utrolig hvor mye man lurer på, hvertfall med førstemann. :0) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg vet bare at søskenbarnet til kjæresten min og kona hans ble gravide for et år siden. De hadde fortalt det til alle etter en måned, og jeg vet det var veldig tungt for dem at alle visste og spurte hvordan det gikk osv. Også er jeg sånn at jeg godt kan bli litt stresset av andres forventninger, jeg var at min mor kommer til å ble veldig masete, og det er bedre hun maser i seks måneder enn åtte:-D ''Også er jeg sånn at jeg godt kan bli litt stresset av andres forventninger, jeg var at min mor kommer til å ble veldig masete, og det er bedre hun maser i seks måneder enn åtte:-D'' Mødre er gjerne sånn... Min maste i mange år. Hadde jeg lagt på meg en kilo så lød det:"Synes du har lagt deg ut jeg? Skal du ha barn?" Ble temmelig lei ja... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Gjør de? Jeg har fått en tid allerede kl ni i dag, uff, er så spent, tørr ikke tro på det vettu. Men jeg har allerede begynt å se for hvordan jeg skal fortelle det til faren når jeg møter ham igjen på søndag:-)) Jeg så en nydelig TV-reklame en gang, for videokameraer. En mann satt og slappet av, da dama hans kom inn i rommet og begynte å filme ham, uten å si hvorfor. Etter en liten stund spurte han naturlig nok "hvorfor filmer du meg?". Da sa hun "jeg vil gjerne filme ansiktsuttrykket ditt når jeg forteller deg at du skal bli pappa". ;o) Kanskje en idé? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg så en nydelig TV-reklame en gang, for videokameraer. En mann satt og slappet av, da dama hans kom inn i rommet og begynte å filme ham, uten å si hvorfor. Etter en liten stund spurte han naturlig nok "hvorfor filmer du meg?". Da sa hun "jeg vil gjerne filme ansiktsuttrykket ditt når jeg forteller deg at du skal bli pappa". ;o) Kanskje en idé? Hehe, morsom idé, men tror ikke jeg ville likt om det var meg som ble filmet i et såpass privat øyeblikk. Nå er det vel liten sannsynlighet for at noen skal overraske meg med å fortelle meg at jeg skal bli mor, men 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, morsom idé, men tror ikke jeg ville likt om det var meg som ble filmet i et såpass privat øyeblikk. Nå er det vel liten sannsynlighet for at noen skal overraske meg med å fortelle meg at jeg skal bli mor, men ''Nå er det vel liten sannsynlighet for at noen skal overraske meg med å fortelle meg at jeg skal bli mor, men :P'' Det får jo være så, men OM det skulle være slik, så må du være enig i at det hadde vært et stort filmøyeblikk? ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 ''Nå er det vel liten sannsynlighet for at noen skal overraske meg med å fortelle meg at jeg skal bli mor, men :P'' Det får jo være så, men OM det skulle være slik, så må du være enig i at det hadde vært et stort filmøyeblikk? ;-) Hehe - ja, den gang jeg helt overraskende skal få beskjed om kan reaksjonen min gjerne sendes direkte på CNN! . Men om jeg var mann og skulle bli far, ville jeg nok foretrukket å slippe å dele situasjonen med videokameraet. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hehe - ja, den gang jeg helt overraskende skal få beskjed om kan reaksjonen min gjerne sendes direkte på CNN! . Men om jeg var mann og skulle bli far, ville jeg nok foretrukket å slippe å dele situasjonen med videokameraet. ''Hehe - ja, den gang jeg helt overraskende skal få beskjed om kan reaksjonen min gjerne sendes direkte på CNN! .'' Ja, slike øyeblikk er verdt å dele - og verdt å ta vare på! :-) ''Men om jeg var mann og skulle bli far, ville jeg nok foretrukket å slippe å dele situasjonen med videokameraet.'' Det er jeg heeeeelt enig i. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg så en nydelig TV-reklame en gang, for videokameraer. En mann satt og slappet av, da dama hans kom inn i rommet og begynte å filme ham, uten å si hvorfor. Etter en liten stund spurte han naturlig nok "hvorfor filmer du meg?". Da sa hun "jeg vil gjerne filme ansiktsuttrykket ditt når jeg forteller deg at du skal bli pappa". ;o) Kanskje en idé? Hehe! Ser for meg Tom Cruise som hoppe i sofa'n hos Oprah ;-) Enten altfor glad.... eller litt overrasket. ;-))) 0 Siter
balloon Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Da skal jeg krysse fingrene! Vi hadde sex åttende til ellevte dag etter siste mens, og det fungerte toppers! Satser på full klaff når som helst her - jeg har akkurat tatt ut spiralen da så jeg vet jo ikke helt når jeg er "klar til bruk". Har barn fra før så jeg vet at jeg kan bli gravid, men har byttet ut mannen siden sist ;o) Blir spennende uansett - er like gammel/ung som deg så det er godt å vite at man ikke har blitt for gammen ennå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.