songbirdy Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hadde to katter. De var veldig sammensveiset. Så ble den ene drept i bilulykke, og siden har den andre vært alene, ca 2 mnd. Fikk ny pus nå i går kveld (ca 10 uker hannkatt), og den vi har fra før (sterilisert hokatt) har reagert med mye knurring og fresing. Den lille er vant til mange katter rundt seg og vandrer rundt, "lett til bens". Den er mer nysgjerrig og leken enn nervøs, men jeg ser jo at den krymper seg og blir redd når den andre ligger og ni-knurrer og stirrer den i senk. Kan jeg dra på jobb med disse to i samme rom, eller bør jeg skille dem til det har roet seg et par dager?? Noen som vet? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Nei, ikke ha dem på samme rom, de må få tid til å venne seg til hverandre først. Stakkars pusene, de har det ikke så greit nå... 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Du må definitivt skille dem når de er alene, til du er helt sikker på at de godtar hverandre! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Har ikke peiling, men jeg ville aldri etterlatt disse i samme rom en hel dag! Lillepus kan jo få varige sår på sjelen... og kanskje på kroppen og :/. 0 Siter
willow Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 du bør ha dem i seperat rom i noen dager. det kan ta opp til en måned før de venner seg til hverandre, får avklart terroritorier (skrev jeg det rett, tro...) osv. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Er vel for sent å svare nå..Men jeg håper inderlig du skilte dem... 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg skaffet meg ny katt i sommer fordi den gamle var borte, men så fant jeg igjen den gamle etter to mnd. Den var så sinna da en fant den nye der at jeg måtte sende den nye tre dager til dattera mi. Det gikk fint etterpå og de er nå gode venner og leker og sloss litt ettersom. Hvis den minste er for hardhendt så biter den eldste den lille i øret 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Vi hadde en gammel kastrert hannkatt av den gretne typen og han ble ikke blid da vi fikk en ny kattunge i hus... i starten ble det litt knurring og fresing, den yngste katten fant det moro etterhvert å erte gamlekatten, noe han likte dårlig... men etter noen uker ble de perlevenner - stort sett i alle fall, tror den yngste så på storekatten som pappaen sin. De freste kanskje til hverandre en sjelden gang, men slåss aldri. 0 Siter
songbirdy Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Hadde ikke tid å svare i alt det hektiske. "Gamlekatta" fikk panikkanfall og "angrep" den lille idet jeg skulle ut av døra, hadde tenkt å skille dem men dette var uansett dråpen. Så da fikk de hver sine mat og drikkeskåler og alle var fornøyd tror jeg. Gamlepus er fremdeles sur og knurrer og holder vakt, men den lille er iallefall uskadet og prøver å finne sin plass. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.