Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Altså, ved planlegging av denne ukens middager forrige torsdag, hørtes følgende veldig godt ut: "Skinkesurret kyllingfilèt". Det høres forsåvidt veldig godt ut enda, men jeg har jo strengt tatt ikke peiling... Jeg så vel for meg å surre skinke rundt kyllingfiletene, og legge dem i ildfast form og putte i ovnen. Men.... Burde jeg ha noe over? Noe flytende? Smøre forma? Og hvor mange grader hvor lenge, tro? Eller skal jeg forkaste hele ideen? Noen som kan hjelpe meg litt? Pliiiis...? 0 Siter
spiky Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Smør formen med litt olje, det holder det. De blir saftige når du steker de i ovnen. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Høres veldig godt og enkelt ut i grunnen. Men det er sikkert lurt å smøre forma? En annen variant er å steke kyllingfileter i stekepanna til de får litt farge, legge dem i ildfast form sammen med tørkede aprikoser, cashewnøtter og en pakke kremfløte. La stå i ovnen ca 25 minutter. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Smør formen med litt olje, det holder det. De blir saftige når du steker de i ovnen. Sånn omtrent hvor varmt/hvor lenge, tror du? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Høres veldig godt og enkelt ut i grunnen. Men det er sikkert lurt å smøre forma? En annen variant er å steke kyllingfileter i stekepanna til de får litt farge, legge dem i ildfast form sammen med tørkede aprikoser, cashewnøtter og en pakke kremfløte. La stå i ovnen ca 25 minutter. Den varianten har jeg ikke prøvd i akkurat den formen, men i nesten lik. Og det er nam-nam! "Problemet" mitt er at jeg ikke akkurat har lyst til å dytte på med så mye ekstra kalorier nå før jul, har gått ned 24 kg og trenger _ikke_ få dem tilbake. Så derfor søker jeg etter litt mer magre middagsvarianter nå i denne søte adventstid. :-) Har du noen sånn snøring på varme på ovnen? Og omtrent hvor lang tid det kan ta? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Den varianten har jeg ikke prøvd i akkurat den formen, men i nesten lik. Og det er nam-nam! "Problemet" mitt er at jeg ikke akkurat har lyst til å dytte på med så mye ekstra kalorier nå før jul, har gått ned 24 kg og trenger _ikke_ få dem tilbake. Så derfor søker jeg etter litt mer magre middagsvarianter nå i denne søte adventstid. :-) Har du noen sånn snøring på varme på ovnen? Og omtrent hvor lang tid det kan ta? Bruker 200 grader på den formen. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Bruker 200 grader på den formen. Hm, jeg kliner til med det samme, tror jeg. Takk! 0 Siter
pusi Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Vi har brukt noe lignende som er TV2-Wenches oppskrift. Hun har smøreost inni en lomme i kyllingen og bacon rundt. Dette blir et festmåltid. Å bruke bare skinke fungerer sikkert like bra. Pensle med litt olivenolje og stek på 200 grader i 20 minutter, så blir det helt sikkert bra ) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Vi har brukt noe lignende som er TV2-Wenches oppskrift. Hun har smøreost inni en lomme i kyllingen og bacon rundt. Dette blir et festmåltid. Å bruke bare skinke fungerer sikkert like bra. Pensle med litt olivenolje og stek på 200 grader i 20 minutter, så blir det helt sikkert bra ) Smart å pensle med litt olivenolje, ja! Tusen takk! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Fres dem kjapt i panna før du setter dem i ovnen etterpå. Kjøttet blir mye saftigere av det. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Fres dem kjapt i panna før du setter dem i ovnen etterpå. Kjøttet blir mye saftigere av det. Fankern! Nå står de i ovnen... Pensla med olivenolje, da, og har ovnen på 200 grader. Blir det tørre skosåler av dette, da? Og med frese i panna, mener du bare kyllingen, eller kyllingen med skinka rundt? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Fankern! Nå står de i ovnen... Pensla med olivenolje, da, og har ovnen på 200 grader. Blir det tørre skosåler av dette, da? Og med frese i panna, mener du bare kyllingen, eller kyllingen med skinka rundt? Du kan gjøre begge deler. De blir nok ikke tørre, men det kan hende det tar litt lenger tid før de er ferdige. Poenget med å frese dem kjapt på hver side, er å gi en steikeskorpe, slik at safta holder seg på innsida når du setter dem i ovnen. Jeg har akkurat frest våre kyllingfileter, men uten skinke. Krydra dem med salt, pepper og "smoked paprika". Skal servere med bernaisegrønnsaker og ovnsbakte poteter. Det er fint å koseseg litt ekstra på mandagene når ungene kommer fra pappaen sin! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Du kan gjøre begge deler. De blir nok ikke tørre, men det kan hende det tar litt lenger tid før de er ferdige. Poenget med å frese dem kjapt på hver side, er å gi en steikeskorpe, slik at safta holder seg på innsida når du setter dem i ovnen. Jeg har akkurat frest våre kyllingfileter, men uten skinke. Krydra dem med salt, pepper og "smoked paprika". Skal servere med bernaisegrønnsaker og ovnsbakte poteter. Det er fint å koseseg litt ekstra på mandagene når ungene kommer fra pappaen sin! Jepp, skjønte det med saftig kjøtt, ja. Får håpe det går bra læll... Mine "nye middager" er ikke nødvendigvis alltid like vellykket, kan man si, og jeg frykter denne havner i "sånn-passe-men-vi-lager-det-nok-ikke-igjen"-kategorien. Det nærmer seg ferdig nå, tror jeg, har stått inne i 25 minutter. Og din middag, da, den høres jo bare helt KONGE ut! Man må kose seg litt på mandager, ja, viktig det! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Inspirert av min tidligere baconsurrede kyllingfileter? Da har jeg ofte marinert kyllingfiletene litt først, men det er ikke nødvendig. Bare kjør dem inn i ovnen, du! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jepp, skjønte det med saftig kjøtt, ja. Får håpe det går bra læll... Mine "nye middager" er ikke nødvendigvis alltid like vellykket, kan man si, og jeg frykter denne havner i "sånn-passe-men-vi-lager-det-nok-ikke-igjen"-kategorien. Det nærmer seg ferdig nå, tror jeg, har stått inne i 25 minutter. Og din middag, da, den høres jo bare helt KONGE ut! Man må kose seg litt på mandager, ja, viktig det! :-) Hehe, ikke sånn kjempevellykka denne gangen, gitt. Ungene likte ikke bernaisegrønnsakene spesielt godt, men smakte høflig begge to. Etter middagen uttalte Datra "Mamma, jeg synes de grønnsakene minnet meg litt om spy". Var litt vanskelig å holde seg alvorlig da jeg minnet henne om at det ikke var så veldig koselig å si slike ting. Da så hun litt fornærma ut og sa "Jeg venta til du ikke spiste mer, dah!" Jeg syntes de var knallgode, jeg! Jaja... 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, ikke sånn kjempevellykka denne gangen, gitt. Ungene likte ikke bernaisegrønnsakene spesielt godt, men smakte høflig begge to. Etter middagen uttalte Datra "Mamma, jeg synes de grønnsakene minnet meg litt om spy". Var litt vanskelig å holde seg alvorlig da jeg minnet henne om at det ikke var så veldig koselig å si slike ting. Da så hun litt fornærma ut og sa "Jeg venta til du ikke spiste mer, dah!" Jeg syntes de var knallgode, jeg! Jaja... Ærlighet er viktigere enn høflighet. Og hvis du smakte som spy, så hun jammen hensynsfull som ventet til du hadde spist opp!!! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, ikke sånn kjempevellykka denne gangen, gitt. Ungene likte ikke bernaisegrønnsakene spesielt godt, men smakte høflig begge to. Etter middagen uttalte Datra "Mamma, jeg synes de grønnsakene minnet meg litt om spy". Var litt vanskelig å holde seg alvorlig da jeg minnet henne om at det ikke var så veldig koselig å si slike ting. Da så hun litt fornærma ut og sa "Jeg venta til du ikke spiste mer, dah!" Jeg syntes de var knallgode, jeg! Jaja... *LOL* Godt å høre ved matbordet.. *knegg* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ærlighet er viktigere enn høflighet. Og hvis du smakte som spy, så hun jammen hensynsfull som ventet til du hadde spist opp!!! ''Og hvis du smakte som spy'' Stakkars flyfly, som ser ut til å bli spist opp av Datra ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Kjøp svenske kjøttbullar fra Fjordland, og la Terje Ness og Paul Bocuse ta seg av det der skinkegreiene. 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228756204' post='4034180] ''Og hvis du smakte som spy'' Stakkars flyfly, som ser ut til å bli spist opp av Datra ;-) Kanskje det var en freudiansk glipp fra min side... Hvem vet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.