Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle male mandler i dag, men oppdaget at mandelkverna mi er ødelagt. Så nå trenger jeg en ny. Problemet er at jeg ikke vet hva slags jeg skal velge. Typen som festes med vakuum? Har aldri fått dem til å sitte ordentlig. Kanskje det er et hemmelig triks? Typen som skrus fast til bordkanten? Den er også vanskelig å feste ordentlig, og den lager stygge merker i bordplata.

Andre forslag?

Hva bruker/anbefaler du?

Skrevet

Vakumvarianten fungerer hos meg. Du må passe på at benken er helt ren før du fester den, og evt. ha litt fuktighet under gummiplaten.

Skal du bake kransekake?

Skrevet

Vakumvarianten fungerer hos meg. Du må passe på at benken er helt ren før du fester den, og evt. ha litt fuktighet under gummiplaten.

Skal du bake kransekake?

Ja. Gjør det hvert år.

Skrevet

Ja. Gjør det hvert år.

Da er det greit å låne en 7 åring et par timer. Sist jeg skulle bake tre kransekaker på en gang, så lånte jeg en jentunge som blid og glad malte alle mandlene for meg på en time.

Eneste var at jeg måtte feie gulvet i noen dager i etterkant...*s*

Skrevet

Da er det greit å låne en 7 åring et par timer. Sist jeg skulle bake tre kransekaker på en gang, så lånte jeg en jentunge som blid og glad malte alle mandlene for meg på en time.

Har du en syvåring å låne bort? Jeg er ikke kravstor, kan godt være åtte eller ni også. Til og med voksen, for den saks skyld.

Kanskje du skulle komme, så kan du demonstrere den vakuumkvernteknikken for meg også. *s*

Skrevet

ps. Har du sett mitt nødskrik til deg inne på meldinger?

Gjest Elextra
Skrevet

Har nettopp kjøpt kvern som tilbehør til Kenwood-maskinen min :). Har ikke prøvd den på mandler ennå, men funker i hvertfall utmerket til diverse grønnsaker.

Skal vel kanskje bli marsipan til jul, ja.

Skrevet

Har nettopp kjøpt kvern som tilbehør til Kenwood-maskinen min :). Har ikke prøvd den på mandler ennå, men funker i hvertfall utmerket til diverse grønnsaker.

Skal vel kanskje bli marsipan til jul, ja.

Ordentlig kvern som - maler - mandlene, ikke sånn hakke-sak? Meld fra hvordan det går.

*kanskje jeg får enda en grunn til at jeg ikke kan leve uten en kenwood*

candyqueen_83
Skrevet

Den som festes til bordplata er jo super. Du legger et blad under sånn at ikke platen får merker.

Gjest Elextra
Skrevet

Ordentlig kvern som - maler - mandlene, ikke sånn hakke-sak? Meld fra hvordan det går.

*kanskje jeg får enda en grunn til at jeg ikke kan leve uten en kenwood*

Ja, den skal vel male mandlene, men har altså ikke prøvd ennå.

Will keep you posted.

Skrevet

Ja, den skal vel male mandlene, men har altså ikke prøvd ennå.

Will keep you posted.

Kjøttkverna som tar kjøtt og grønnsaker er ikke til mandler også. Da må du kjøpe en ekstra del som du kan lese i linken jeg postet. Samme med kjøttkverna til Bosch kjøkkenmaskin. Måtte kjøpe en ekstra del til 4-5 hundre som maler nøtter.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøttkverna som tar kjøtt og grønnsaker er ikke til mandler også. Da må du kjøpe en ekstra del som du kan lese i linken jeg postet. Samme med kjøttkverna til Bosch kjøkkenmaskin. Måtte kjøpe en ekstra del til 4-5 hundre som maler nøtter.

Jeg har nå fått kverntilbehøret fra Kenwood og den er både til nøtter og grønnsaker. Har bare prøvd på grønnsaker, og det fungerte utmerket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...