Gå til innhold

Er du ferdig med julegavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke jeg. Hva kjøper man til ei dame på 89 år?

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

24

• mariaflyfly

8

• Lillemus

5

• Orio

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, ferdig? Eg tror du er spinn galen?

Du kan kjøpe nye tøfler eller rynkekrem.

Skrevet

Nei, ferdig? Eg tror du er spinn galen?

Du kan kjøpe nye tøfler eller rynkekrem.

Rynkekrem? Tror du ikke hun er rynkete nok fra før? *s*

Gjest Elextra
Skrevet

Haha, fleiper du?

Har ikke kjøpt noe særlig ennå.

I god DOL-tradisjon skal du kjøpe en kurv med godsaker til en dame på 89 (helt ok det, altså, har bare stusset litt over hvor mange som mener det er det eneste rette ;))

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228756604' post='4034189]

Rynkekrem? Tror du ikke hun er rynkete nok fra før? *s*

Ja men da forsvinner rynkene da skjønner du, det er jo det som er poenget. makan!

Skrevet

Må det være noe du kjøper? Hva med litt forskjellig hjemmelaget julegodt/julekaker/julemat? Eller en god spekepølse, et glass god sild el? Abonnement på et blad?

Jeg er ikke ferdig med julegavene. Står helt fast på noen, må gå litt hardere på for å få ønskelister.

Skrevet

Haha, fleiper du?

I god DOL-tradisjon skal du kjøpe en kurv med godsaker til en dame på 89 (helt ok det, altså, har bare stusset litt over hvor mange som mener det er det eneste rette ;))

''I god DOL-tradisjon skal du kjøpe en kurv med godsaker til en dame på 89 (helt ok det, altså, har bare stusset litt over hvor mange som mener det er det eneste rette ;))''

Enig. Ikke faen om jeg gjør det. Dama her trenger igrunnen ikke alkens "godsaker". Hun trenger klær... litt fjonge sådanne. Blir jo utgått på dato i klesveien, når de ikke lengre trasker i butikker. Men det er vanskelig å handle klær til eldre fruer...

Parfyme og pudder er også en slager.

Skrevet

Haha, fleiper du?

"Det eneste rette" er vel å trekke det litt langt. Er vel mer mangel på andre gode ideer som gjør at det forslaget kommer opp hvert år. Hva annet kan man gi til en 89 år gammel dame?

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228756939' post='4034198]

''I god DOL-tradisjon skal du kjøpe en kurv med godsaker til en dame på 89 (helt ok det, altså, har bare stusset litt over hvor mange som mener det er det eneste rette ;))''

Enig. Ikke faen om jeg gjør det. Dama her trenger igrunnen ikke alkens "godsaker". Hun trenger klær... litt fjonge sådanne. Blir jo utgått på dato i klesveien, når de ikke lengre trasker i butikker. Men det er vanskelig å handle klær til eldre fruer...

Kanskje et skjerf eler sjal i farger hun kler? Evt. i silke, om du er villig til å spytte i et par hundrelapper.

Skrevet

Ja men da forsvinner rynkene da skjønner du, det er jo det som er poenget. makan!

*hehe*

Et par liter Botox hadde gjort susen ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

"Det eneste rette" er vel å trekke det litt langt. Er vel mer mangel på andre gode ideer som gjør at det forslaget kommer opp hvert år. Hva annet kan man gi til en 89 år gammel dame?

''Hva annet kan man gi til en 89 år gammel dame?''

Tror faktisk 89 år gamle damer er like ulike som oss andre. Noen liker å lese, andre lytter til musikk, noen går tur og noen liker å pynte seg. Blant annet.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228756939' post='4034198]

Der har du jo svaret selv. Parfyme, pudder eller klær. Vet du størrelsen hennes kan du bare gå i en butikk for "modne kvinner".

Skrevet

Kanskje et skjerf eler sjal i farger hun kler? Evt. i silke, om du er villig til å spytte i et par hundrelapper.

Jeg spytter gjerne i 500-600 kr til mormor. Sjal er et bra forslag. Takk!

Jaggu kan du brukes til noe du også... ;-)

Skrevet

Der har du jo svaret selv. Parfyme, pudder eller klær. Vet du størrelsen hennes kan du bare gå i en butikk for "modne kvinner".

Overmodne er kanskje mer riktig. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228757123' post='4034209]

Jeg spytter gjerne i 500-600 kr til mormor. Sjal er et bra forslag. Takk!

Jaggu kan du brukes til noe du også... ;-)

''Jaggu kan du brukes til noe du også... ;-)''

Du skulle bare visst..! :P

Skrevet

''Hva annet kan man gi til en 89 år gammel dame?''

Tror faktisk 89 år gamle damer er like ulike som oss andre. Noen liker å lese, andre lytter til musikk, noen går tur og noen liker å pynte seg. Blant annet.

De er garantert like forskjellig som alle oss andre, men jeg synes allerede jeg har massevis av ting og tang av forskjellig slag. Både som jeg bruker og som jeg ikke bruker. Og hvor mye har jeg ikke da når jeg er 89?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228757178' post='4034210]

Overmodne er kanskje mer riktig. ;-)

Men det kan jo være fint å kle seg litt "ungdommelig" i blant også?

Hvis hun liker å pynte seg kan kanskje noen litt mer moderne kjeder være en ide?

Gjest Elextra
Skrevet

De er garantert like forskjellig som alle oss andre, men jeg synes allerede jeg har massevis av ting og tang av forskjellig slag. Både som jeg bruker og som jeg ikke bruker. Og hvor mye har jeg ikke da når jeg er 89?

Joda, det har du jo rett i. Min erfaring er imidlertid at dagens 89-åringer er langt mer nøysomme enn de fleste på min alder, og at de dermed er enklere å glede med en gave.

Skrevet

Ikke engang begynt jeg, og jeg har så dårlig råd fordi jeg studerer for tiden, at ikke kan jeg kjøpe noe særlig heller. Vi har laget en avtale om at det stort sett blir ungene som får i år da, så det er ikke så mange det dreier seg om.

Hva med leggvarmere til den eldre damen?;-)

Skrevet

Jeg har ikke begynt :) Blir nok handel litt senere i denne uken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...