Gå til innhold

Dekkdimensjon sykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe piggdekk til min sønns sykkel. På dekket står det tallene 26x2.0. det er vel 26 " tommers dekk da? På min lokale sportsbutikk har de, men de koster 500 kr stk. På Biltema har de, men på de står det 26 X 2.1 og det er under halve prisen. Kan jeg bruke disse selv om det står 2.1 istedetfor 2.0?? Noen som vet... Er litt grønn her...

Skrevet

Så lenge felgene ikke er kjempetynne, og det er de skjelden på et 26 tommers sykkelhjul (regner med at det er terrengsykkel han har) går dette helt fint. Du må muligens kjøpe nye slanger hvis slangene er tynne, ellers fyller de ikke dekkene godt nok. Du kan lese på slangene hvilke dekkstørrelser de dekker.

Men du bør vurdere sterkt om du vil kjøpe billige piggdekk til sønnens sykkel. Syklistenes landsforening tester piggdekk stortsett hvert år og jeg kan ikke huske at biltema sine kom særlig godt ut!

Jeg har nokian og de har holdt i mange år, slik at pris pr år blir ikke så høyt.

Skrevet

Jeg hadde nok helt sikkert kjøpt Nokiandekket hvis jeg visste at han kom til å ha sykkelen en stund. Men til neste høst er sykkelen for liten så da må han ha ny. Han har greid seg uten piggdekk før, tenker som så at det er bedre med "litt" piggdekk enn ingen piggdekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...