Gå til innhold

Taket "lekker" hva med eierskifteforsikringen

Anbefalte innlegg

Gjest huseier
Skrevet

Vi kjøpte et hsu for 2 år siden.l og flyttet rett etter dette til utlandet og bodde der inntil i sommer.. Nå har jeg oppdaget at det er mange våte flekker på pappen på loftet, og mange sorte flekker i taket. Gubben sier at det er tørt i taket og under på tregulvet. det er imidlertid litt utbuling på tak på kontoret og i stuen.. Men alikevel er ikke gubben bekymret..

De forrige eierene har tegnet eierskifteforsikring.

Taket må utbedres, dette dekker eierskifteforsikringen?

Om det har vært lekasje før og ikke oppgitt - hva skjer da?

Og hvis lekkasjen har kommet etter at vi kjøpte - dekkes det da også?? den gjelder vel i 5 år?

Noen som vet?

PS huset er fra 1982

AneM1365380603
Skrevet

Vi opplevde det samme et par år etter vi kjøpte hus. Vi kontaktet ikke huseier i og med at vi fikk huset så rimelig.

Forsikringsselskapet ville ikke dekke skaden. Vi fant ut at de omtrent ikke dekker noe som helst. Det måtte i såfall vært en naturkatastrofe.

Når en leser gjennom forsikringsvilkårene vil det med første øyekast se ut som om de dekker det meste, men når en har gått gjennom alle unntakene står ikke mye igjen.

Gjest huseier
Skrevet

Vi opplevde det samme et par år etter vi kjøpte hus. Vi kontaktet ikke huseier i og med at vi fikk huset så rimelig.

Forsikringsselskapet ville ikke dekke skaden. Vi fant ut at de omtrent ikke dekker noe som helst. Det måtte i såfall vært en naturkatastrofe.

Når en leser gjennom forsikringsvilkårene vil det med første øyekast se ut som om de dekker det meste, men når en har gått gjennom alle unntakene står ikke mye igjen.

På det forrige huset som var fra 1910 så opplevde vi en lekkasje i taket på badet.. der dekket de ingenting. trakk fra det ene og det andre, og fordi huset var så gammelt, så var det endel å trekke... så derfor - ingen dekning..

Huset kostet 3 900 000,- så etter min mening så er det mer enn nok,. når masse innvending også må pusses opp.. og dette med taket kommer utenom - er noe dritt.

jeg reiser bort i dag, men får sjekke dette opp til uken. Et nytt tak koster jo flesk..... hva er meningen med å tegne forsikring om det ikke dekker noenting?

Gjest huseier
Skrevet

Dere har ikke tegnet toppforsikring selv, da?

Fikk ikke noen tilbud om toppforsikring,

Skrevet

På det forrige huset som var fra 1910 så opplevde vi en lekkasje i taket på badet.. der dekket de ingenting. trakk fra det ene og det andre, og fordi huset var så gammelt, så var det endel å trekke... så derfor - ingen dekning..

Huset kostet 3 900 000,- så etter min mening så er det mer enn nok,. når masse innvending også må pusses opp.. og dette med taket kommer utenom - er noe dritt.

jeg reiser bort i dag, men får sjekke dette opp til uken. Et nytt tak koster jo flesk..... hva er meningen med å tegne forsikring om det ikke dekker noenting?

''hva er meningen med å tegne forsikring om det ikke dekker noenting''

Det var vel selgeren som tegnet forsikringen? Så meningen for hans del er at HAN slipper å betale erstatning...

Skrevet

Jeg sitter daglig og prøver å få folk til å forstå at de bør tegne en utvidet dekning på huset sitt.

Alt for mange av de som tegner forsikring skal bare ha det aller billigste. Det straffer seg selvfølgelig når skaden først skjer, men det evner de ikke å sette seg inn i.

Det hjelper ikke akkurat at sneversynte journalister skriver artikler og lager programmer om hvordan man kan spare på forsikringen heller.

Merkelig at dere ikke fikk beskjed om å tegne en toppforsikring, men kanskje er dere forsikret i et selskap som ikke kan tilby det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...