Gå til innhold

Ekstraseng til jul, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg trenger en ekstra, enkel soveplass til jula. Må kjøpe noe. Hva vil dere anbefale, en slik sammenleggbar madrass med stålben eller de nye oppblåsbare sengene? Er bare redd de er lealause å ligge på, så gjesten havner på gulvet. hehe... Men de tar vel mindre plass ved oppbevaring, og det hadde vært kjekt.

Please, hjelp meg med de ther da!!??? Thanks!

Fortsetter under...

Gjest mamsemor
Skrevet

Madrass rett på gulvet. Den oppblåsbare høres jo kjempekjekk ut for da får du rydda`n ordentlig vekk etter jul.

Skrevet

Jeg synes slike bl a Ikea har er ganske gode å ligge på, pga fjærene under. NB: Ikke velg slik med treplanker (se bilde) selv om madrassen er tykkere - du kjenner plankene gjennom madrassen!

http://www.jysk.no/gaesteseng.jpg

Oppblåsbar seng har jeg ikke prøvd (bortsett fra slike gummimadrasser man brukte på 70-tallet), men det høres litt lealaust ut med slike høye oppblåsbare senger, ja.

Løs madrass på gulvet kan funke fint, men jeg synes det er mer plasskrevende å lagre enn en gjesteseng som brettes i to. Dessuten liker sjelden voksne mennesker over en viss alder å ligge så rett ned på gulvet.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Madrass rett på gulvet. Den oppblåsbare høres jo kjempekjekk ut for da får du rydda`n ordentlig vekk etter jul.

Jeg har allerede en enkelseng med rammemadrass inne på det rommet, så planen var liksom å få noe inntil den, så det fungerer litt som ei dobbeltseng. Derfor passer det ikke så godt med madrass rett på gulvet. Faktisk så har jeg vel en ekstra enkel madrass, så jeg kan jo bruke den om jeg ikke får kjøpt noe. De er litt nyforelska de som skal bo der, skjønner dere! Så egentlig har de vel mer enn nok med ei enkelseng. hehe... Men jeg skulle liksom gjøre det litt koselig for de da, så de skulle ønske seg velkommen.

Takk for svar. Kanskje er det noen som har prøvd de her nye, høye oppblåsbare også. Ville blitt glad for erfaringer med dem. SER jo kjekke ut om ikke annet.

Skrevet

Jeg har allerede en enkelseng med rammemadrass inne på det rommet, så planen var liksom å få noe inntil den, så det fungerer litt som ei dobbeltseng. Derfor passer det ikke så godt med madrass rett på gulvet. Faktisk så har jeg vel en ekstra enkel madrass, så jeg kan jo bruke den om jeg ikke får kjøpt noe. De er litt nyforelska de som skal bo der, skjønner dere! Så egentlig har de vel mer enn nok med ei enkelseng. hehe... Men jeg skulle liksom gjøre det litt koselig for de da, så de skulle ønske seg velkommen.

Takk for svar. Kanskje er det noen som har prøvd de her nye, høye oppblåsbare også. Ville blitt glad for erfaringer med dem. SER jo kjekke ut om ikke annet.

http://www.jysk.no/4/96/3005500/a/catalog

Denne er veldig god å ligge på. :)

Annonse

Skrevet

Takk for tips! Du kjenner ikke treplankene igjennom madrassen? Det var en eller annen som hadde opplevd det på lignende senger.

Nei, ikke på denne. Madrassen er veldig tjukk i forhold til andre modeller. Har ligget på den flere ganger. :)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes slike bl a Ikea har er ganske gode å ligge på, pga fjærene under. NB: Ikke velg slik med treplanker (se bilde) selv om madrassen er tykkere - du kjenner plankene gjennom madrassen!

http://www.jysk.no/gaesteseng.jpg

Oppblåsbar seng har jeg ikke prøvd (bortsett fra slike gummimadrasser man brukte på 70-tallet), men det høres litt lealaust ut med slike høye oppblåsbare senger, ja.

Løs madrass på gulvet kan funke fint, men jeg synes det er mer plasskrevende å lagre enn en gjesteseng som brettes i to. Dessuten liker sjelden voksne mennesker over en viss alder å ligge så rett ned på gulvet.

Sitat: "Jeg synes slike bl a Ikea har er ganske gode å ligge på, pga fjærene under"

Problemet er at fjærene veldig fort blir slappe, og da får sengen hengekøyefasong, og er vond å ligge i.

Vi har sådan ekstraseng med trelameller, og den sengen forblir god å ligge i nye lengre. Men man må ha en god madrass oppå.

Skrevet

Ekstrasengene fra Ikea, som ser ut som en noe mer solid og litt bredere solseng er kjempegode å ligge på! :o) Men pass på at du kjøper de med fjærer under, ikke med tre-planker, sistnevnte er grusomme å ligge på om man veier mer enn 15 kg...

Skrevet

Sitat: "Jeg synes slike bl a Ikea har er ganske gode å ligge på, pga fjærene under"

Problemet er at fjærene veldig fort blir slappe, og da får sengen hengekøyefasong, og er vond å ligge i.

Vi har sådan ekstraseng med trelameller, og den sengen forblir god å ligge i nye lengre. Men man må ha en god madrass oppå.

Jeg lå (merk: lå, ikke sov!) en natt på en slik seng med trelameller - aldri mer! Noe så vondt å ligge på!

Skrevet

Jeg lå (merk: lå, ikke sov!) en natt på en slik seng med trelameller - aldri mer! Noe så vondt å ligge på!

Helt enig! *huff*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...