Gå til innhold

Pannekaker med bare eggeplommer?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Du kan også søke på Google på gullkake.

Aha - spennende! Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Iskrem med bare eggeplommer - luksusis :D

Jepp. Og ikke for oss med et skarpt øye på vekta. Det er jo bare så utrolig godt, så det kan vi _ikke_ ha i hus.

;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg syns det er godt med bare stekte eggeplommer jeg... Hell eggeplommene i en panne, krydre med salt og pepper og la steke på en eller på begge sider, nyyydelig, både som det er og på skive.

Jepp, spiste det til lunsj både i går og i dag. :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jøss! Hvor har du funnet den mannen der?!? Har han en ledig bror med de samme evnene?

:D

Broren har dessverre ikke de samme evnene, men han er til gjengjeld en ørn med hammer og spiker. :-)

Jeg er særdeles glad for mitt valg, særlig nå i denne søte juletid.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Kan du ikke piske en del plommer og blande i yogurt, litt eller ikke fløte. Du spiser sikkert annet (kaker, kjeks) i jula som er verre!

Vi har kunneet spise litt is på omtrent alle slankekursa jeg har gått.

Akkurat nå sparer jeg kalorier til jula. Nettopp for å kunne spise kaker og digg og marsipan og nam-nam-nam! :-)

Jeg kan selvfølgelig spise litt is om jeg vil, men har jeg slikt i hus klarer jeg ikke å beherske meg. Derfor ble jeg feit. Nå er jeg ikke feit, og vil ikke tilbake til feit. Så jeg holder et skarpt øye på vekta!

Skrevet

Er interessert i oppskrift uten egg - men så skulle jeg gjerne funnet noe å bruke de 50 eggeplommene i kjøleskapet til også...

He-he.

Mamma bakte alltid noe som het Gullkake av eggeplommer som blei til over etter en eller annen julekake. Den var en ganske søt og saftig formkake. Skal se om jeg finner oppskrifta.

Gjest ViViola
Skrevet

Mamma bakte alltid noe som het Gullkake av eggeplommer som blei til over etter en eller annen julekake. Den var en ganske søt og saftig formkake. Skal se om jeg finner oppskrifta.

Jeg googlet og fant: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift15913.asp

Den så jo veldig god ut - helt utenom Grete Roede-opplegget.

Neida, bare tulla - denne skal jeg faktisk kaste meg på og bake i morgen.

Skrevet

Er interessert i oppskrift uten egg - men så skulle jeg gjerne funnet noe å bruke de 50 eggeplommene i kjøleskapet til også...

He-he.

Nå fant jeg den! :) Det var visst ikke noe slankekost, akkurat, men jeg husker at den var ganske god. :)

180 g sukker

180 g smør

2,5 dl fløte

250 g hvetemel

3 ts bakepulver

6 mandeldråper eller sitronsaft

9 eggeplommer

Steikes på 180 grader en drøy time.

Gjest ViViola
Skrevet

Nå fant jeg den! :) Det var visst ikke noe slankekost, akkurat, men jeg husker at den var ganske god. :)

180 g sukker

180 g smør

2,5 dl fløte

250 g hvetemel

3 ts bakepulver

6 mandeldråper eller sitronsaft

9 eggeplommer

Steikes på 180 grader en drøy time.

Gullkaka, ikke sant?

Den var heftigere din enn den jeg fant på nett, og siden jeg stoler mer på deg enn nettet - så lagrer jeg din! :-)

Thanks!

Skrevet

Gullkaka, ikke sant?

Den var heftigere din enn den jeg fant på nett, og siden jeg stoler mer på deg enn nettet - så lagrer jeg din! :-)

Thanks!

Du får melde ifra hvordan den blei, så skal jeg vurdere å smekke sammen en til jul jeg også. ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Du får melde ifra hvordan den blei, så skal jeg vurdere å smekke sammen en til jul jeg også. ;)

Planendring: Fikk noen små "bonusbarn" i kveld, så alle egga forsvant i ei gigaeggerøre. Som blir fortært i skrivende øyeblikk.

Nå skal det bakes mer her i huset, så jeg skal melde fra om jeg får prøvd den. Satser egentlig på å få det til på fredag, for da kan jeg sende bort det meste. Viktig det, om den er god! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...