Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Vi pleier å ha et årlig lutefisklag. Hadde du synes det var rart og bli invitert til lutefisklag og å få servert torsk i steden? Fiskebilen har nettopp vært her og vi har fylt opp fryseren med torsk og kveite. Hmm, tror dere folk kan bli skuffa? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Er det for sent å gi kontrameldig da? Jeg ville blitt skuffet om jeg forventet lutefisk og fikk torsk, men ville selvfølgelig ikke latt deg se det! Men torsk er også godt, så om jeg var forberedt på dét ville jeg gledet meg til det også jeg da. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ikke så reint få pleier å skryte om det til andre når de skal i lutefisklag - som om det er en ekstremsportsøvelse for spesielt invidde. Og noen gleder seg faktisk veldig til å få årets kanskje eneste smak av sorten. Og da kan det kanskje oppleves som et forventningsbrudd hvis de "bare" får torsk, selv om de egentlig syns det er bedre. Tror ikke noen vil melde avbud om du sender en tekstmelding med. "Menybytte: Lutefisken serveres som fersk torsk i år" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Torsk er så sinnsykt mye bedre enn lutefisk, så jeg hadde vært lykkelig. (Torsk med litt sprøstekt pancetta eller chorizo er helt nydelig!) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg elsker torsk og har aldri smakt lutefisk så jeg hadde vært lykkelig. ) Men om jeg hadde vært lutefiskelsker og blitt buden på lutefisklag og fått vanlig torsk istedet hadde nok skuffelsen vært enorm er jeg redd. Si i alle fall fra på förhånd! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 For lutefiskdiggere er dette en real nedtur. For meg ville det ha betydd LYKKE! :-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ikke så reint få pleier å skryte om det til andre når de skal i lutefisklag - som om det er en ekstremsportsøvelse for spesielt invidde. Og noen gleder seg faktisk veldig til å få årets kanskje eneste smak av sorten. Og da kan det kanskje oppleves som et forventningsbrudd hvis de "bare" får torsk, selv om de egentlig syns det er bedre. Tror ikke noen vil melde avbud om du sender en tekstmelding med. "Menybytte: Lutefisken serveres som fersk torsk i år" *flirer* 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228853669' post='4035297] For lutefiskdiggere er dette en real nedtur. For meg ville det ha betydd LYKKE! :-) Jeg har ikke inntrykk av at noen av dem er lutefiskdiggere, men det er dette med tradisjonen da. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Torsk er så sinnsykt mye bedre enn lutefisk, så jeg hadde vært lykkelig. (Torsk med litt sprøstekt pancetta eller chorizo er helt nydelig!) Hva er det for noe da? Må snakke litt med kokken. Vi har bestilt kokk i år nemlig. Deilig:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har ikke inntrykk av at noen av dem er lutefiskdiggere, men det er dette med tradisjonen da. Bikku skrev et bra innlegg lengre ned. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ikke så reint få pleier å skryte om det til andre når de skal i lutefisklag - som om det er en ekstremsportsøvelse for spesielt invidde. Og noen gleder seg faktisk veldig til å få årets kanskje eneste smak av sorten. Og da kan det kanskje oppleves som et forventningsbrudd hvis de "bare" får torsk, selv om de egentlig syns det er bedre. Tror ikke noen vil melde avbud om du sender en tekstmelding med. "Menybytte: Lutefisken serveres som fersk torsk i år" Ekstremsportøvlese? He he, har jeg aldri hørt. Selv skryter jeg hver gang jeg skal spise pinnekjøtt:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hva er det for noe da? Må snakke litt med kokken. Vi har bestilt kokk i år nemlig. Deilig:-) Hadde jeg vært kokk, ville jeg vært sjeleglad for å lage i stand torskemiddag i stedet for den heslige lutefisken. Det høres helt konge ut. Var disse linkene jeg fant i farta: http://www.aperitif.no/index.db2?id=93505 http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Bakt-torsk-med-chorizo-p%C3%B8lse 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ekstremsportøvlese? He he, har jeg aldri hørt. Selv skryter jeg hver gang jeg skal spise pinnekjøtt:-) Jeg hører definitivt til dem som hadde blitt skuffet over ikke å få lutefisk, men hadde blitt så glad for torsk at det hadde kommet ut i grei balanse. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ja, det ville ha vært en stor skuffelse for meg, jeg elsker lutefisk. 0 Siter
Gjest brallala Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ja, jeg tror nok mange vil bli skuffet over det. Jeg ville blitt skuffet hvis jeg var invitert 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Selv liker jeg ikke lutefisk, og ville bare vært glad til. Men mange er svært glad i lutefisk og legger noe spesielt i lutefisk, med øl og akevitt attåt. Jeg ville aldri funnet på å servere noe annet, uten evt. å si fra til gjestene på forhånd, om jeg hadde invitert til lutefisklag. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg hadde garantert blitt skuffa, ja.... Elsker lutefisk og spiser det altfor sjelden :-/ 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg hadde sent en liten advarsel melding til de som kommer. Jeg er ikke glad i lutefisk selv men det er mange som setter veldig stor pris på det så det er sikkert greit å si fra på forhånd 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hadde jeg vært kokk, ville jeg vært sjeleglad for å lage i stand torskemiddag i stedet for den heslige lutefisken. Det høres helt konge ut. Var disse linkene jeg fant i farta: http://www.aperitif.no/index.db2?id=93505 http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Bakt-torsk-med-chorizo-p%C3%B8lse Det så veldig godt ut. Han nevnte faktisk bacon han mannen fra fiskebilen også. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg hadde sent en liten advarsel melding til de som kommer. Jeg er ikke glad i lutefisk selv men det er mange som setter veldig stor pris på det så det er sikkert greit å si fra på forhånd Ja, vi kan si ifra på forhånd om det blir slik, så får vi se om det blir noen ville protester:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.