Gå til innhold

Småstein i brødet - ødela tanna mi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt nettopp nå og spiste brødskive, og plutselig knaste det til! Jeg spyttet ut og fant tre små steiner!!! Den største er ikke mer enn 3 X 3 mm tenker jeg, men likevel hadde den jammen klart å ødelegge den ene tanna mi... :-( Den har etterlatt en skarp kant nedest på tanna innenfor hjørnetanna oppe, og det er ubehagelig å ha det sånn, selv om det ikke gjør vondt.

Hva gjør man egentlig med sånt? Er det noe poeng i å klage til produsenten? Jeg kan jo ikke bevise at de lå i brødet. Ei heller at det var de som ødela tanna...

Skrevet

Du burde så absolutt klage. I slike tilfeller tror jeg ganske sikkert de skjønner at du har rett. Tannen kommer til å koste penger, og det er bakeren som burde betale for den. Har du noen gang vært inne i et bakeri og sett hvordan det ser ut? Ikke rart med småstein i brødet egentlig. Moren min fikk en gang en halv murstein i et brød.

:)

Skrevet

Du burde så absolutt klage. I slike tilfeller tror jeg ganske sikkert de skjønner at du har rett. Tannen kommer til å koste penger, og det er bakeren som burde betale for den. Har du noen gang vært inne i et bakeri og sett hvordan det ser ut? Ikke rart med småstein i brødet egentlig. Moren min fikk en gang en halv murstein i et brød.

:)

Urgh:-( Nei, jeg har ikke sett, og noe sier meg at jeg ikke ønsker det heller!

Får ta en telefon etterpå, og høre hvor jeg skal sende klagen... Passer meg mindre godt midt oppe i jula gett!

Skrevet

Urgh:-( Nei, jeg har ikke sett, og noe sier meg at jeg ikke ønsker det heller!

Får ta en telefon etterpå, og høre hvor jeg skal sende klagen... Passer meg mindre godt midt oppe i jula gett!

Jeg spiste brødskive en gang, og fann en glassbit! Hadde syltetøy på, så jeg visste ikke hvem jeg skulle klage til...

Skrevet

Jeg fikk faktisk dekket en ganske stor tannlegeregning pga. stein i peanøttene... Det går an å prøve.

Skrevet

Jeg spiste brødskive en gang, og fann en glassbit! Hadde syltetøy på, så jeg visste ikke hvem jeg skulle klage til...

Usj...!

Her var det tydelig at det var i brødet, for jeg priket ut to av dem etterpå. Dessuten skal det vel litt til å finne stein i Stabburets leverpostei, den er så finmost.

Skrevet

Jeg fikk faktisk dekket en ganske stor tannlegeregning pga. stein i peanøttene... Det går an å prøve.

I peanøttene? Jøss... Ja, du kunne vel ikke bevise det noe mer enn jeg kan bevise dette, så jeg må jo gjøre et forsøk!

Naboen her er tannpleier, og kommer hjem fra ferie i dag. Skal høre med henne om hun tror dette blir en dyr operasjon:-/

Skrevet

I peanøttene? Jøss... Ja, du kunne vel ikke bevise det noe mer enn jeg kan bevise dette, så jeg må jo gjøre et forsøk!

Naboen her er tannpleier, og kommer hjem fra ferie i dag. Skal høre med henne om hun tror dette blir en dyr operasjon:-/

Nei,- det kunne jeg ikke bevise,- og overraskelsen var stor da jeg fikk pengene (og en hel del snacks). Fikk tannlegen til å skrive en sak om hvilken skade det var på tannen (måtte ha krone på den, så den var _dyr_), og at såvidt han kunne bedømme kunne skaden ha skjedd slik jeg sa. Tannlegen hadde liten tro på at det gikk, men det gjorde det :-)

Gjest Løveføtter
Skrevet

Hvis det er mulig, ta bilder! Men du har kanskje kastet det...?

Skrevet

En jeg kjenner fant en sten i en frokostblanding. Hun kunne ikke bevise noe mer enn deg, men jeg mener å huske at hun fikk dekket tannlegekostnadene, ja.

Skrevet

Hvis det er mulig, ta bilder! Men du har kanskje kastet det...?

Nei, jeg har tatt bilder, men da hadde jeg jo allerede plukket dem ut av brødet...

Skrevet

En jeg kjenner fant en sten i en frokostblanding. Hun kunne ikke bevise noe mer enn deg, men jeg mener å huske at hun fikk dekket tannlegekostnadene, ja.

Så bra! Da er det jo mulig... Det er virkelig den siste utgiften jeg trenger før jul altså! (Der røk den juletrefoten;-))

Skrevet

Nei,- det kunne jeg ikke bevise,- og overraskelsen var stor da jeg fikk pengene (og en hel del snacks). Fikk tannlegen til å skrive en sak om hvilken skade det var på tannen (måtte ha krone på den, så den var _dyr_), og at såvidt han kunne bedømme kunne skaden ha skjedd slik jeg sa. Tannlegen hadde liten tro på at det gikk, men det gjorde det :-)

Ja da er det jo tydeligvis mulig! Kommer jo helt an på produsenten bare... Men jeg skal nå prøve! Men tror du det funker med en forklaring av skaden fra tannpleier? Da kan naboen skrive en slik for meg nå, som jeg kan legge ved. For jeg tror nok ikke det blir noen tannlege på meg før jul...

Skrevet

Du burde i hvertfall komme deg til tannlege, slik at du får dokumentert skaden.

Så burde du antakelig rette et skriftlig krav til produsenten, og da vise til dokumentasjonen og regningen fra tannlegen.

Skrevet

Så bra! Da er det jo mulig... Det er virkelig den siste utgiften jeg trenger før jul altså! (Der røk den juletrefoten;-))

Re dette med bevis: Det er klart at det er veldig vanskelig å bevise at steinen faktisk var i brødet, og dersom produsenten hadde nektet og du hadde saksøkt dem, ville jeg nok tro at du vanskelig ville vinne fram.

Men det er noe helt annet når produsenten selv velger å tro på deg og gi deg kompensasjon der&da. De vil jo ikke ha dårlig publisitet.

Skrevet

Herregud..Så kjipt! Jeg hadde sagt fra til produsenten, og prøvd å kreve reprasjon av tannen...

Skrevet

Ja da er det jo tydeligvis mulig! Kommer jo helt an på produsenten bare... Men jeg skal nå prøve! Men tror du det funker med en forklaring av skaden fra tannpleier? Da kan naboen skrive en slik for meg nå, som jeg kan legge ved. For jeg tror nok ikke det blir noen tannlege på meg før jul...

Prøv. Hvis hun vil skrive en erklæring til deg, så er det sikkert greit.

Ps. Jeg fikk brukket av et hjørne på ei fortann for et par år siden. Det ble en skarp kant, omtrent som du beskriver. Men ettersom det ikke gjorde vondt, så gjorde ikke tannlegen noe annet enn å slipe ned kantene så de ikke ble så skarpe lenger. Det tok vel ca 3 minutter mener jeg å huske. Det eneste han var bekymret for var utseendet mitt, men det er ikke så veldig påfallende så jeg bryr meg ikke.

Skrevet

Prøv. Hvis hun vil skrive en erklæring til deg, så er det sikkert greit.

Ps. Jeg fikk brukket av et hjørne på ei fortann for et par år siden. Det ble en skarp kant, omtrent som du beskriver. Men ettersom det ikke gjorde vondt, så gjorde ikke tannlegen noe annet enn å slipe ned kantene så de ikke ble så skarpe lenger. Det tok vel ca 3 minutter mener jeg å huske. Det eneste han var bekymret for var utseendet mitt, men det er ikke så veldig påfallende så jeg bryr meg ikke.

Kan nok tenke meg det er noe sånt han gjør her også. Tannen synes jo ikke, og ikke er det noen stor bit det er snakk om heller. Det er bare det at den er så skarp, og ettersom jeg ikke klarer å la være å plukke, er jeg allerede helt nummen i tungespissen... :-/

Skrevet

Herregud..Så kjipt! Jeg hadde sagt fra til produsenten, og prøvd å kreve reprasjon av tannen...

Ja, jeg er jo nødt til det! Det er ikke noen stor bit som har gått av tror jeg, men den er så skarp, så jeg er i det minste nødt til å få noen til å slipe den litt... Og det koster jo skjorta bare å plassere rompa i den dømrade stolen!

Skrevet

Re dette med bevis: Det er klart at det er veldig vanskelig å bevise at steinen faktisk var i brødet, og dersom produsenten hadde nektet og du hadde saksøkt dem, ville jeg nok tro at du vanskelig ville vinne fram.

Men det er noe helt annet når produsenten selv velger å tro på deg og gi deg kompensasjon der&da. De vil jo ikke ha dårlig publisitet.

Nei det er nettopp det. Noen overdriver nesten kompensasjonen, mens andre setter seg fullstendig på bakbeina. Og alt man kan gjøre er å spørre pent om de har lyst til å tro på meg og betale tannlegeregningen min... :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...