Gå til innhold

Julegave - gutt 14 år!

Anbefalte innlegg

Det er en veldig vanskelig periode det der. Etter at de har blitt for store til leker, og før de setter pris på litt kjedeligere, nyttige ting... Om man ikke er glad i bøker, har de spillene man er interessert i og ikke driver med noen spesiell hobby/aktivitet som man ønsker seg noe til, så er det litt vanskelig å finne noe...

Oppfattet deg som at du ikke hadde giddet å gjøre noe med din egen gave til en tenåringssønn, men ser at det ikke var helt det du mente. :-)

Neida, uttrykte meg nok litt klønete, siden jeg tenkte at mora hadde funnet på gave - og tok bare utgangspunkt i resten.

Egne barn får nok så det holder, ja, det var det andre jeg mente hun ikke skulle stresse med.

:-)

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

hehe.. vet ikke jeg? Bare jeg som syns det virker litt kjedelig kanskje.. er ikke så opptatt av musikk at jeg må ha det på øret hele tiden. Men det hadde kanskje han satt stor pris på..! koster det ikke mye å laste ned musikk også da? Eller kan man få musikk innpå likevel? *ikke peiling*

Hva med sånn Iphone? er det en kombinasjon mellom telefon og ipod`? hehe...

''Bare jeg som syns det virker litt kjedelig kanskje.. er ikke så opptatt av musikk at jeg må ha det på øret hele tiden.''

Men ønsker han seg en iPod er kanskje hans interesser ikke sammenfallende med dine?

En iPod Nano koster rundt 1100 kroner diverse steder nå. Når det gjelder musikk, så kan han legge inn musikk han har på PC eller CD allerede, han kan laste ned gratis (og stort sett ulovlig) fra nettet, eller han kan kjøpe musikk via iTunes for 8 kroner pr sang eller 80 kroner pr album. Venner bytter gjerne musikk seg imellom også, så det trenger ikke koste noe for musikken om man ikke er så nøye på å følge loven slavisk på dette punktet.

''Hva med sånn Iphone? er det en kombinasjon mellom telefon og ipod`? hehe...''

Det er det. Men iPhone koster fremdeles 2300 kroner for en med 16 giga lagring. Pluss at det billigste abonnementet koster 398 kroner måneden, inklusive bruk. Skal abonnementet sies opp med en gang sånn at den kan brukes med f.eks kontantkort kommer iPhone på i overkant av 5000 kroner. Men gutten hadde sikkert blitt overlykkelig! ;-)

Gjest alenemoren

''Bare jeg som syns det virker litt kjedelig kanskje.. er ikke så opptatt av musikk at jeg må ha det på øret hele tiden.''

Men ønsker han seg en iPod er kanskje hans interesser ikke sammenfallende med dine?

En iPod Nano koster rundt 1100 kroner diverse steder nå. Når det gjelder musikk, så kan han legge inn musikk han har på PC eller CD allerede, han kan laste ned gratis (og stort sett ulovlig) fra nettet, eller han kan kjøpe musikk via iTunes for 8 kroner pr sang eller 80 kroner pr album. Venner bytter gjerne musikk seg imellom også, så det trenger ikke koste noe for musikken om man ikke er så nøye på å følge loven slavisk på dette punktet.

''Hva med sånn Iphone? er det en kombinasjon mellom telefon og ipod`? hehe...''

Det er det. Men iPhone koster fremdeles 2300 kroner for en med 16 giga lagring. Pluss at det billigste abonnementet koster 398 kroner måneden, inklusive bruk. Skal abonnementet sies opp med en gang sånn at den kan brukes med f.eks kontantkort kommer iPhone på i overkant av 5000 kroner. Men gutten hadde sikkert blitt overlykkelig! ;-)

Ok, takk for svar! Så en iphone til 1100 så jeg tenkte.... men spørsmålet er vel heller abonnementet ja... ;)

Gjest alenemoren

I Innbydelsen til overraskelsesfesten for søsteren min skrev jeg som gavetips "gavekort på elkjøp" fordi jeg visste hun ønsket seg både printer og kamera.

Det ble tatt veldig godt i mot, både av givere, og ikke minst, søsteren min. Kjekt når alle spleiser. Fint å kunne kjøpe seg én skikkelig ting, istedet for mange småting. Hvertfall når det er en stor/ dyr ting på ønskelista.

ja det blir nok gavekort-anbefalinger her også... Og faktisk ytret "hans hellighet" (hehe) akkuart nå at han kunne tenke seg en Hugo Boss deo! Kryss i taket.. ;)

Annonse

Gjest ChiengMai

Må ha sett feil da. Det var en annonse i elektrobutikk. Men finner den såklart ikke igjen..

Det høres ut som prisen på en iPod Nano. Det er forholdsvis få butikker i Norge som selger iPhone, og den koster det samme alle steder fordi Netcom med sin enerett sammen med Apple kontrollerer det norske markedet.

Oki takk for tips. Jeg lurer litt på hvilken type, kanskje de med litt større kapasitet? Har hørt litt dårlig om de med touch-screen, så jeg får høre litt på butikken. Takk igjen :)

14 åringen her i huset har ipod touch og er kjempefornøyd. Han bruker den masse til spill, film, osv. Han ga nettopp kompisen gavekort på itune (tror jeg det heter), og det ble umiddelbart tatt i bruk til å kjøpe spill

Annonse

Gjest alenemoren

Det høres ut som prisen på en iPod Nano. Det er forholdsvis få butikker i Norge som selger iPhone, og den koster det samme alle steder fordi Netcom med sin enerett sammen med Apple kontrollerer det norske markedet.

https://secure.netcom.shop.moobi.com/index.php/Portal/section/1/gid/302/pid/708809/bid/8723/action/1/hash/8543_7

det var denne jeg så :)

Gjest alenemoren

14 åringen her i huset har ipod touch og er kjempefornøyd. Han bruker den masse til spill, film, osv. Han ga nettopp kompisen gavekort på itune (tror jeg det heter), og det ble umiddelbart tatt i bruk til å kjøpe spill

ok, jeg får ta noen runder og kikke litt mer ordentlig. Takk for svar! :)

Gjest ChiengMai

Ja, det er en 8 GB som er låst til Netcom og som subsidiert koster 1399, og som med abonnement pr måned på 399 kroner kommer på 6387 kroner i løpet av 12 mnd binding. For å holde seg innenfor beløpet på 6387 må man være veldig nøye på at man ikke ringer mer enn sine 100 minutter, ikke sender mer enn 100 SMS eller laster ned mer enn 100 MB på en måned, ellers blir den fort enda dyrere.

Skal du kjøpe den ut koster den i tillegg til denne prisen 399 for første måneden som då må betale uansett + 2700 kroner i bruddgebyr, altså en minimumspris på en iPhone med 8 giga lagring på 4498. Dette er langt over de 1100 kronene du i tidligere innlegg sa du fant den til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...