mariaflyfly Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Barnehagen til Datra har alltid samla inn julepakker fra barna som gis til Frelsesarmeen. De har hatt det som en del av julekalenderen i barnehagen og snakka mye om det, og noen dager før jul har de dratt ned med alle pakkene og levert dem. Fin greie, synes jeg. I år sier Frelsesarmeen at de ikke lenger videreformidler gaver til barn på denne måten, de kan kun ta i mot pengegaver. Så nå sitter barnehagen der med en sekk julepakker med fravokste klær og leker... Noen som veit om andre lignende aksjoner nå før jul? Jeg trodde Bymisjonen hadde pleid å ha noe slikt, men fant ingenting om det på deres nettsider. Hva med frivillighetssentraler? Noen som veit? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Barnehagen her har også slik kalender. Her sendes det med en privat hjelpelast til Ukraina. Det er hun ene som jobber der, som har bekjentskaper. Jeg kjenner noen som kjører busslaster med klær og utstyr til Hvite-Russland. Dette gjør de for egen regning 3 ganger i året. Men det er jo fra min by... Prøvd å google? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228937526' post='4036197] Barnehagen her har også slik kalender. Her sendes det med en privat hjelpelast til Ukraina. Det er hun ene som jobber der, som har bekjentskaper. Jeg kjenner noen som kjører busslaster med klær og utstyr til Hvite-Russland. Dette gjør de for egen regning 3 ganger i året. Men det er jo fra min by... Prøvd å google? Prøvd det, ja. Men det ser ut som konvoien til Julepakkeaksjonen i Oslo har gått for ei uke sida. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Så merkelig at slikt ikke ble opplyst i avis og sånt! Kontakt frivillighets sentralen og hør om noen kan ha nytte av de selv om julepakkeaksjonen er reist... Eller du kan høre med flyktningemottak. Det kommer jo mange barn til landet, og de har ikke noe... http://www.udi.no/templates/Page.aspx?id=3780 0 Siter
laban Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Aslam Ahsans julearrangement? Krisesentre? Fattighuset? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Så merkelig at slikt ikke ble opplyst i avis og sånt! Kontakt frivillighets sentralen og hør om noen kan ha nytte av de selv om julepakkeaksjonen er reist... Eller du kan høre med flyktningemottak. Det kommer jo mange barn til landet, og de har ikke noe... http://www.udi.no/templates/Page.aspx?id=3780 Takk for link! Den skal jeg videreformidle. Eneste er at majoriteten som befinner seg i asylmottakene ikke feirer jul...? Men det skader da vitterlig ikke å få en julegave lell! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Aslam Ahsans julearrangement? Krisesentre? Fattighuset? Krisesentere tenkte jeg ikke på, det var lurt. Sjekka Fattighuset, men websida deres var dessverre ahem...fattig på informasjon. Aslam Asham & co var også et godt forslag, skal undersøke dette også nærmere. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.