Gå til innhold

Bøker til barn

Anbefalte innlegg

Gjest nissemors hjelper
Skrevet

Så var det julegaver igjen... Jeg har tenkt å gi bøker til noen av barna, men jeg har ikke barn selv så jeg vet ikke hvilke bøker som passer til hvilken alder. Bøkene skal være til en gutt på 4, en gutt og en jente på 2 og en jente på 1,5. Er de yngste for små til å ha glede av en bok?

Skrevet

Neida! Bøker er alltid konge å få, både for små og store her i familien. :)

Jeg anbefaler Gubben og Katten Findus til 4-åringen, Ludde til 2-åringen og Molly Mus til minsten. :)

Skrevet

Jeg er enig med flyfly, men synes at Gubben og katten kan være litt for langdryge for en 4-åring og ville heller kjøpt Karsten og Petra eller Albert Åberg f.eks., kanskje en av bøkene i "Når to..."-serien til Bringsværd?

Skrevet

Jeg er enig med flyfly, men synes at Gubben og katten kan være litt for langdryge for en 4-åring og ville heller kjøpt Karsten og Petra eller Albert Åberg f.eks., kanskje en av bøkene i "Når to..."-serien til Bringsværd?

Det fine med Gubben og Katten er at man ikke nødvendigvis trenger å lese hele boka med en gang, for det er så masse fint å se på og snakke om på bildene. :)

Men jeg henger meg veldig på Albert Åberg, asså! Vi er Albert-fans her i huset. :)

Skrevet

Det fine med Gubben og Katten er at man ikke nødvendigvis trenger å lese hele boka med en gang, for det er så masse fint å se på og snakke om på bildene. :)

Men jeg henger meg veldig på Albert Åberg, asså! Vi er Albert-fans her i huset. :)

På jobben har jeg nå inntrykk av at Albert Åberg er litt på vei ut. Thomas & Emma derimot er still going strong. :o)

Skrevet

På jobben har jeg nå inntrykk av at Albert Åberg er litt på vei ut. Thomas & Emma derimot er still going strong. :o)

Datra har en noe makaber form for humor, og likte godt "Thomas leker med Pus" da hun var mindre. Vi leste den sikkert hundre ganger, og favorittsiden var da Thomas holder Pus, som blir sinna, spreller og klorer Thomas. Hun hadde tidlig lært seg frasen "Halen blij tykk, og de spisse kløjne tommej fjam!" og satte opp et skummelt ansikt, opp med "klørne" og freste. :D

En gang satt hun i senga mi og leste boka (mens jeg prøvde å sove videre), og da var teksten noe som "Pus KLOJEJ Thomas...mumle mumle...Pus SPISEJ Thomas...mumle, mumle...

;)

Gjest nissemors hjelper
Skrevet

Neida! Bøker er alltid konge å få, både for små og store her i familien. :)

Jeg anbefaler Gubben og Katten Findus til 4-åringen, Ludde til 2-åringen og Molly Mus til minsten. :)

Takk for gode tips! Skal gå i butikken i morgen og se hva jeg finner.

Skrevet

De fleste fireåringr er vel for store til "når to...." - bøkene?

Vi leste dem mye en periode, men da trodde jeg ungene var 2-3 år?

Skrevet

De fleste fireåringr er vel for store til "når to...." - bøkene?

Vi leste dem mye en periode, men da trodde jeg ungene var 2-3 år?

Min erfaring er at unger til opp i skolealder elsker "Når to..."-bøkene. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...