henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Kan jeg spise lutefisk til jul i år, altså hvis jeg fortsatt er gravid den 23. desember:-/? Hva med reker, skal jeg holde meg borte fra skalldyr under svangerskapet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Lutefisken er vel ikke rå?! Og er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er det bare den dusten som har skremt deg her inne? 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Har aldri hørt at man ikke kan spise lutefisk når man er gravid. Det gjorde iallfall jeg. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Rå/speket fisk og kjøtt skal du holde deg unna, og oster som er laget av upasteurisert melk. Ellers kan du leve ganske som vanlig. Og så er det viktig at du koser deg med hemmeligheten din, og ikke tar all verdens potensielle bekymringer inn over deg! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Skalldyr kan du fint spise. Det er når du ammer (hvis dere har mye allergier i familien) at man skal være litt forsiktig med det. Blåskjell skal man kanskje være forsiktig med, det husker jeg ikke hvordan var. Og Lutefisk ville jeg aldri spist, gravid eller ikke. Seriøst, jeg aner ikke om du kan spise lutefisk eller ikke. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Lutefisk er jo kokt så det skulle gå fint, men hold deg langt unna rakfisk! 0 Siter
flowy Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Lutefisk kan du spise så mye du vil av! Det skal jeg spise på lørdag. Gleder meg!! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Lutefisken er vel ikke rå?! Og er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er det bare den dusten som har skremt deg her inne? Jeg passer nok bare litt ekstra på, vil gjerne at det skal gå bra. Tenkte kanskje det var noe med behandlingen av fisken som gjorde at jeg ikke har så godt av den. Jeg har lest at fosteret i de to ukene omkring jul er spesielt utsatt for diverse giftstoffer... 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Har aldri hørt at man ikke kan spise lutefisk når man er gravid. Det gjorde iallfall jeg. Det er bra, synd å måtte gå glipp av den:) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Rå/speket fisk og kjøtt skal du holde deg unna, og oster som er laget av upasteurisert melk. Ellers kan du leve ganske som vanlig. Og så er det viktig at du koser deg med hemmeligheten din, og ikke tar all verdens potensielle bekymringer inn over deg! Ja, må la være med å bekymre meg, det har du rett i. Burde sette opp en sjekkliste på den maten jeg ikke kan spise, ellers er jeg altetende. Takk for rådet:) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Skalldyr kan du fint spise. Det er når du ammer (hvis dere har mye allergier i familien) at man skal være litt forsiktig med det. Blåskjell skal man kanskje være forsiktig med, det husker jeg ikke hvordan var. Og Lutefisk ville jeg aldri spist, gravid eller ikke. Seriøst, jeg aner ikke om du kan spise lutefisk eller ikke. Jeg kan godt spise lutefisk, da blir det jul;-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Lutefisk er jo kokt så det skulle gå fint, men hold deg langt unna rakfisk! Ikke noe problem for meg å holde meg unna rakfisk, hvertfall;-) Takk! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Lutefisk kan du spise så mye du vil av! Det skal jeg spise på lørdag. Gleder meg!! Mmm, god fornøyelse:-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.