Gå til innhold

Finnbiff :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har oppskrift på finnbiff..? Helst ei som er utprøvd og godkjent! (Eg har klart å googla altså, lurte berre på om nokon hadde ei som kunne anbefalast)

Tusen takk!

Skrevet

Man bruker ikke oppskrift til det, vel?

Det er jo bare å frese litt skav, og ha salt og pepper i?

Og hvis man vil piffe opp, så tar man det man liker - litt sopp, litt løk, litt einebær, litt fløte osv.

AneM1365380603
Skrevet

Man bruker ikke oppskrift til det, vel?

Det er jo bare å frese litt skav, og ha salt og pepper i?

Og hvis man vil piffe opp, så tar man det man liker - litt sopp, litt løk, litt einebær, litt fløte osv.

Og noen skiver brunost, hvis man vil det :)

Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift, men freser reinskav (i små porsjoner så pannen ikke blir for kald), løk og sopp. Har alt i en gryte med litt vann, pepper og brunost og lar det koke så lenge jeg gidder. Noen minutter før det er ferdig har jeg oppi en god klatt rømme. Serveres med hjemmelaget potetmos.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift, men freser reinskav (i små porsjoner så pannen ikke blir for kald), løk og sopp. Har alt i en gryte med litt vann, pepper og brunost og lar det koke så lenge jeg gidder. Noen minutter før det er ferdig har jeg oppi en god klatt rømme. Serveres med hjemmelaget potetmos.

Rømme er også snadder i. *Sulten*

Skrevet

Høyres veldig godt ut!

Har prøvd å laga finnbiff før men så vart det ikkje heilt sånn som eg meinte det skulle vera.. Men det har kanskje noko med barndomsminner å gjera - ikkje lett å gjenta gamle tanter sine suksessar ;-)

Hadde tenkt å ha mandelpoteter til - men er det bedre med potetstappe altså?

Skrevet

Del opp sopp og bacon i små terninger, som stekes godt. Så stekes reinskavet.

Hell på fløte til det dekker det som er i gryta, smak til med salt og pepper. Og evt. einebær og brunost.

:-)

Smaker best med kokt potet, fortrinnsvis mandelpotet. Og kokt gulrot.

Skrevet

Trenger ikke oppskrift på det. :o) Stek kjøttet i panna til det er ferdig, best når det stekes i meieri. Bruk viltsaus på pose og bland den ut i kald væske som så helles over kjøttet. La det putre en stund og smak til med rømme / creme fraiche eller noe annet du vil ha i. Litt tyttebær eller geitost er også godt oppi.

Jeg synes det er godt med poteter, gulrot og broccoli til, mange vil ha sopp også.

Skrevet

Trenger ikke oppskrift på det. :o) Stek kjøttet i panna til det er ferdig, best når det stekes i meieri. Bruk viltsaus på pose og bland den ut i kald væske som så helles over kjøttet. La det putre en stund og smak til med rømme / creme fraiche eller noe annet du vil ha i. Litt tyttebær eller geitost er også godt oppi.

Jeg synes det er godt med poteter, gulrot og broccoli til, mange vil ha sopp også.

''Bruk viltsaus på pose ''

Hva??!! Det er jo nesten kriminellt å bruke viltsaus på pose når man lager finnbiff! ;-)

Skrevet

Hva??!! Det er jo nesten kriminellt å bruke viltsaus på pose når man lager finnbiff! ;-)

[nikker megetsigende på hodet, og vifter med husmorfingeren]

Skrevet

Hvorfor tenkte jeg på deg når jeg så tittelen "finnbiff"? Følte meg skråsikker på at den var en slager hjemme hos dere :-).

Ikke for dét -det er godt! *S*

Skrevet

Hvorfor tenkte jeg på deg når jeg så tittelen "finnbiff"? Følte meg skråsikker på at den var en slager hjemme hos dere :-).

Finnbiff er kjempegodt:-)

Skrevet

''Hvorfor tenkte jeg på deg når jeg så tittelen "finnbiff"? Følte meg skråsikker på at den var en slager hjemme hos dere :-).''

Det er det faktisk ikke, min kjære er ikke så begeistret for rein, men vi har ofte gryte av hjort, rådyr eller elg - han lager verdens beste gryte! :o)))

Skrevet

''Hva??!! Det er jo nesten kriminellt å bruke viltsaus på pose når man lager finnbiff! ;-)''

Neida, blir så godt så. :o) Vi begynte med det da vi hadde hytte uten kjøleskap og dermed ikke hadde med så mye som måtte stå kaldt. Lettvindt med posemat da.

Skrevet

''Hvorfor tenkte jeg på deg når jeg så tittelen "finnbiff"? Følte meg skråsikker på at den var en slager hjemme hos dere :-).''

Det er det faktisk ikke, min kjære er ikke så begeistret for rein, men vi har ofte gryte av hjort, rådyr eller elg - han lager verdens beste gryte! :o)))

Hehe, ok :-)

Rein har en veldig karakteristisk smak, særlig villrein. Jeg liker den, men kan skjønne noen synes smaken er for gjennomtrengende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...