Gå til innhold

Peiling på bil? Motorvarmer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en bil(dieselmotor) med motorvarmer(defa warmup) og er usikker på om motorvarmeren fungerer som den skal da det ikke kommer noe varme i viften, ei heller noen utslag på temperaturen på displayet. Hadde en eldre utgave av defa warmup på min tidligere bil(bensinmotor) og der kunne man kjenne en lunken vind fra viften og det var litt utslag på temperaturen på dashbordet.

Snakket med en bekjent som mener at de nye motorvarmerne er montert for å varme opp oljen i bunnen av motoren, og ikke vannet som det var tidligere. Han mener at dette gjør at man ikke får varme i viften/respons på displayet.

Har forsøkt å sende de som har med Defa i Norge dette spørsmålet, men de svarer ikke på mine mail :(

Noen som har kunnskap på dette feltet og som kan bekrefte at varmeren sitter i bunnen for å varme oljen?

Skrevet

Jepp, stemmer det, trodde nettopp motorvarmeren i min dieselbil ikke funka så skjekka d opp. Men det ble varmluft i kupeen da...

Skrevet

Jepp, stemmer det, trodde nettopp motorvarmeren i min dieselbil ikke funka så skjekka d opp. Men det ble varmluft i kupeen da...

Skrevet

Synes dette høres rart ut med mindre du har en motorvarmer som kun skal spare motoren ved kaldstart og som ikke er ment for "ekstra luksus" slik som isfrie vinduer og varme i kupeen.

Etter min mening er det viktigere med isfrie vinduer enn varm motor ved oppstart. Har hatt flere biler som har gått over 400.000 med mye kaldstart uten å ha hatt motorvarmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...