Gå til innhold

liker du julegrøt?

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

12

• candyqueen_83

5

• morsan

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg må ha kanel og sukker på.

De fleste har vel også en klatt med smør.

:0)

Skrevet

Jeg spiser aldri JULEgrøt, men spiser grøt til vanlig. Da med sukker, kanel og smørøye.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Julegrøt? Er det en egen type grøt?

Om du mener risengrynsgrøt så spiser vi det ellers i året, men ikke i jula. Da har vi på sukker, kanel og smørøye og spiser den i dyp grøttallerken sånn som det skal gjøres i alle møblerte hjem.

Skrevet

Om du mener risengrynsgrøt så spiser vi det ellers i året, men ikke i jula. Da har vi på sukker, kanel og smørøye og spiser den i dyp grøttallerken sånn som det skal gjøres i alle møblerte hjem.

Sånn skal det være :o)

AneM1365380603
Skrevet

Har du ikke rosiner på? Det er mange som bruker det her, men jeg synes det ser ekkelt ut.

Skrevet

Jeg liker risengrynsgrøt, men spiser det ikke i jula. Må da ha meierismør på, og sukker og kanel. Mannen min og minstejenta har rosiner på også...

Vi har riskrem på julaften, med mandel i, og rød saus. Mmmmm!

Skrevet

Har du ikke rosiner på? Det er mange som bruker det her, men jeg synes det ser ekkelt ut.

Rosiner på grøten????

Skrevet

Mannen min og minstejenta har rosiner på grøten :-(

Det hender de lurer en rosin eller to oppi min grøt hvis jeg snur meg bort.

Rå latter fra begge to da!!!!

AneM1365380603
Skrevet

Rosiner på grøten????

''Rosiner på grøten????''

Det er mange som spiser det. Tror både mannen min og et par av ungene vil ha det på grøten.

AneM1365380603
Skrevet

Mannen min og minstejenta har rosiner på grøten :-(

Det hender de lurer en rosin eller to oppi min grøt hvis jeg snur meg bort.

Rå latter fra begge to da!!!!

He he. For en rampete gjeng du har hos deg ;)

Det er bra mine ikke prøver seg, for jeg maktet ikke å spise risengrynsgrøt før jeg var godt voksen. En rosin kan jo ødelegge alt, he he.

Det er etanes, men heller ikke noe mer :o)

Skrevet

Det er mange som spiser det. Tror både mannen min og et par av ungene vil ha det på grøten.

Å. Jeg har aldri hørt om noen som bruker det før.

Skrevet

He he. For en rampete gjeng du har hos deg ;)

Det er bra mine ikke prøver seg, for jeg maktet ikke å spise risengrynsgrøt før jeg var godt voksen. En rosin kan jo ødelegge alt, he he.

Det er etanes, men heller ikke noe mer :o)

Da er vi enige om det i alle fall! Jeg klarer rosiner i boller, men synes det smaker fælt alene! Har aldri likt det, og før plukket jeg dem ut fra bollene - det gjør jeg bare hvis det er svære klyser med ekle rosiner i f.eks kringle...

Mannen min skal t.o.m. ha rosiner i rabarbrasuppe!!!! Ikke ofte vi har det, men han insisterer på det. Jeg spiser sppa uten de ekle brune klumpene!

Skrevet

*urk*

AneM1365380603
Skrevet

Da er vi enige om det i alle fall! Jeg klarer rosiner i boller, men synes det smaker fælt alene! Har aldri likt det, og før plukket jeg dem ut fra bollene - det gjør jeg bare hvis det er svære klyser med ekle rosiner i f.eks kringle...

Mannen min skal t.o.m. ha rosiner i rabarbrasuppe!!!! Ikke ofte vi har det, men han insisterer på det. Jeg spiser sppa uten de ekle brune klumpene!

Jeg spiser kun rosiner i fruktgrøt og rosinboller. Det er søtt og ekkelt. Utseendet er også stygt.

AneM1365380603
Skrevet

*urk*

''*urk*''

Ja, sant :o((

Grøten i seg selv er vel heller ingen delikatesse. Her i huset foretrekker ungene semulegrynsgrøt, men et par av dem strør rosiner på der også.

Skrevet

Jeg spiser kun rosiner i fruktgrøt og rosinboller. Det er søtt og ekkelt. Utseendet er også stygt.

Fruktgrøt?

Mener du sånn laget på plommer, epler og pærer? Og så har du rosiner i? Smekk på lanken! Fruktgrøt skal da lages uten rosiner!!!

Fruktsuppe (pose) derimot, den kan jeg spise med rosiner i.

Men det rare er at jeg er veldig glad i svisker!!!!

AneM1365380603
Skrevet

Fruktgrøt?

Mener du sånn laget på plommer, epler og pærer? Og så har du rosiner i? Smekk på lanken! Fruktgrøt skal da lages uten rosiner!!!

Fruktsuppe (pose) derimot, den kan jeg spise med rosiner i.

Men det rare er at jeg er veldig glad i svisker!!!!

''Smekk på lanken!''

*Hihi*

Jeg lager den av epler, pærer, rosiner, svisker, aprikoser. Den blir kokt i solbærsirupsaft og vann med en dæsj kanel og vaniljesukker i. Veldig godt ;)

Mannen min sier at rosinene skal koke til de er helt oppblåste :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...