Gå til innhold

liker du julegrøt?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Fruktgrøt?

Mener du sånn laget på plommer, epler og pærer? Og så har du rosiner i? Smekk på lanken! Fruktgrøt skal da lages uten rosiner!!!

Fruktsuppe (pose) derimot, den kan jeg spise med rosiner i.

Men det rare er at jeg er veldig glad i svisker!!!!

Da den ene var baby og fikk fruktgrøt laget hun slike "Mmmmmmm"-lyder gjennom hele måltidet. Det var faktisk ganske morsomt å høre på :o)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

12

• candyqueen_83

5

• morsan

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Smekk på lanken!''

*Hihi*

Jeg lager den av epler, pærer, rosiner, svisker, aprikoser. Den blir kokt i solbærsirupsaft og vann med en dæsj kanel og vaniljesukker i. Veldig godt ;)

Mannen min sier at rosinene skal koke til de er helt oppblåste :o)

Den grøten høres knallgod ut!!!! Med unntak av rosinene da....

Det er fest i huset her når svigermor lager sviskegrøt :-)

Jeg må ha fløte på, de andre vil ha vanliljesaus.

Ser forresten for meg de oppblåste rosinene - minner om de min kjære puttet i rabarbrasuppa :-(

Vet du hva han gjør når han skal være skikkelig pøbel? Spiser rosiner uten at jeg vet det - og kommer og gir meg et sabla kyss ;-P

Skrevet

''*urk*''

Ja, sant :o((

Grøten i seg selv er vel heller ingen delikatesse. Her i huset foretrekker ungene semulegrynsgrøt, men et par av dem strør rosiner på der også.

Grøt er greit nok til frokost. Havregrøt er ok. Men grøt er virkelig ikke middag.

AneM1365380603
Skrevet

Den grøten høres knallgod ut!!!! Med unntak av rosinene da....

Det er fest i huset her når svigermor lager sviskegrøt :-)

Jeg må ha fløte på, de andre vil ha vanliljesaus.

Ser forresten for meg de oppblåste rosinene - minner om de min kjære puttet i rabarbrasuppa :-(

Vet du hva han gjør når han skal være skikkelig pøbel? Spiser rosiner uten at jeg vet det - og kommer og gir meg et sabla kyss ;-P

''

Vet du hva han gjør når han skal være skikkelig pøbel? Spiser rosiner uten at jeg vet det - og kommer og gir meg et sabla kyss ;-P''

He he. Det går virkelig for seg der borte. Artig :o)

Mannen min vil ha kun sukker og fløte på fruktgrøten, mens jeg og de andre sper på med litt melk også.

Skrevet

Grøt er greit nok til frokost. Havregrøt er ok. Men grøt er virkelig ikke middag.

Jo, det er det vel :o) Risengrynsgrøt og rømmegrøt er god middag :o)

AneM1365380603
Skrevet

Middag i nøden, men sånn til vanlig er det lunch her. Ungene blir elleville av glede om det er middag, og heldigvis har de eldste lært seg å lage det selv nå.

Skrevet

Havregrøt kan gå an til kveldsmat - ungene elsker det.

Risgrøt og semuljegrynsgrøt er godt på lørdag, sånn i 14-15 tida, i stedet for formiddagsmat. Men metter ikke like mye som middag, så vi må ha middag seinere da.

Rømmegrøt er godt på 17. mai, men kun da, og bare en liten porsjon.

Skrevet

''

Vet du hva han gjør når han skal være skikkelig pøbel? Spiser rosiner uten at jeg vet det - og kommer og gir meg et sabla kyss ;-P''

He he. Det går virkelig for seg der borte. Artig :o)

Mannen min vil ha kun sukker og fløte på fruktgrøten, mens jeg og de andre sper på med litt melk også.

''He he. Det går virkelig for seg der borte. Artig :o)''

Jada - her er det liv!

Nå er jeg stuptrøtt - må tasse etter min kjære opp trappa. God natt!

AneM1365380603
Skrevet

''He he. Det går virkelig for seg der borte. Artig :o)''

Jada - her er det liv!

Nå er jeg stuptrøtt - må tasse etter min kjære opp trappa. God natt!

Min kjære er i garasjen og skrur på noe. Han skulle bare en liten tur, og det har tatt i allefall en time ;o)

Jeg kjeder meg aldri i mitt eget selskap, så det plager ikke meg!

Natta :o)

AneM1365380603
Skrevet

Havregrøt kan gå an til kveldsmat - ungene elsker det.

Risgrøt og semuljegrynsgrøt er godt på lørdag, sånn i 14-15 tida, i stedet for formiddagsmat. Men metter ikke like mye som middag, så vi må ha middag seinere da.

Rømmegrøt er godt på 17. mai, men kun da, og bare en liten porsjon.

''Rømmegrøt er godt på 17. mai, men kun da, og bare en liten porsjon.''

Jeg makter ikke rømmegrøt :-(

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du ikke rosiner på? Det er mange som bruker det her, men jeg synes det ser ekkelt ut.

Her spiser mange rosiner på rømmegrøt, men det syns jeg ikke noe om.

Skrevet

''Rømmegrøt er godt på 17. mai, men kun da, og bare en liten porsjon.''

Jeg makter ikke rømmegrøt :-(

Vi har det som fast 17. mai tradisjon, å lage rømmegrøt (med seterrømme, kefir og fløte) og ha spekemat og fersk asparges :-)

For noen år siden spiste jeg mye, men nå holde det med en liten smak. Vi spiser egentlig mindre og mindre av det... så det er litt mye arbeid for lite...

Det er skikkelig vestlandsoppskrift, og "rjomen skal skjota", sånn at fettet flyter opp... :-D

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi spiser risengrynsgrøt med sukker og kanel på lille julaften. Da med mandel i - og premie til den som finner mandelen.

Før brukte vi også en liten smørklatt på grøten - men det er en god stund siden.

Vi spiser risengrynsgrøt ellers i året også - men da uten mandel.

Gjest året rundt
Skrevet

Vi kaller det ikke julegrøt, vi kaller det for risengrynsgrøt, og spiser det året rundt, med et smørøye på, sukker og kanel. Spiser ikke grøt i julen.

Skrevet

Risengrynsgrøt med kanel, sukker og smørøye! Mmmm....

Skrevet

Vi kaller det ikke julegrøt, vi kaller det for risengrynsgrøt, og spiser det året rundt, med et smørøye på, sukker og kanel. Spiser ikke grøt i julen.

Samme her.

Skrevet

Hvis man serverer spekemat til, så. Og flatbrød:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...