mirami Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har noen venner jeg pleier å kjøpe julegave til. Koser meg med å finne på noe å gi dem og er storfornøyd når jeg finner noe som passer "perfekt". Jeg gir ikke fordi jeg vil ha noe tilbake, men fordi jeg har lyst til å gi dem en oppmerksomhet. Men i år er jeg usikker på om jeg skal gjøre det, for ofte når jeg har gitt gave har jeg fått høre: "å nei, gir du meg gave, jeg har ikke noe til deg"osv.. Og opplever at vennene mine nesten opplever det som et ork å få gave. Det er dumt det har blitt sånn, at man nesten ikke kan gi gave av hensyn til mottakeren! 0 Siter
ariadne Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 ''Det er dumt det har blitt sånn, at man nesten ikke kan gi gave av hensyn til mottakeren!'' Kanskje det, men hensikten med en gave skal primært være å glede mottakeren, ikke giveren. 0 Siter
Gjest nevermind_wtf Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 jeg føler faktisk sånn som vennene dine,og føler meg tidvis brydd av gaver.min søster gir meg mye,og jeg vet hun gjør det fordi hun ønsker og ikke fordi hun forventer noe tilbake.men jeg skammer meg så mye for at jeg ikke er like flink som henne til å finne noe passende 0 Siter
Gjest det føles sikkert bra for dem! Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Pass på at du ikke gir dyre gaver. Og når motakeren sier det du vet kommer så svarer du at du bare har lyst på en ekstra klem fra dem fordi de betyr så mye for deg! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Det høres faktisk ut som du har noen utrolig rare venner! Men son en av de andre "tullebukkene" er inne på her så bør du kanskje ikkje gi for dyre gaver, to hundre kroner (maks) bør holde. Eg gir aldri (sjøl om det har hendt) til vennene mine, men to av de har gitt til meg men nå tror eg de har gitt seg med det. 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Trenden nå er jo å begrense gavekjøret. Jeg forstår deg. Men jeg forstår også vennene, som ikke liker å ta i mot uten å ha noe til deg også. Det er jo et positivt tegn, da! 0 Siter
Debra-irl Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg elsker også å gi gave til venner. Men det er når jeg finner Gaven med stor G- ikke hva det koster i kroner og øre. Men er det venner som er litt nære så er vel dette noe dere kan snakke om og ikke bare gå og føle på for seg selv? Så kan du jo understreke at du ikke forventer gave tilbake selv, men du gir fordi DU har lyst til å gi noe til dem. 0 Siter
Gjest hva med deg Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg holder meg rundt hundrelappen, av og til mindre og andre ganger mer når det kommer til slike droppe innom og gi julekort med noe attåttgaver. De beste venninnene mine kanskje litt mer, men det er greit at det ikke utarter for mye. Dessuten er det lurt å ha ligende et par slike gaver. Et par kubbelys med en fin serviett for eksempel. Eller en juleengel. Ei juleplate. Ei lita julelykt. Pakket og klart om noen dropper innom. Da kan jeg skrive kort i all hast og alt ser greit ut:o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har en venninne jeg pleier å gi en ganske dyr (i forhold til mitt budsjett) gave til, vi har alltid gitt hverandre gaver på linje med det jeg gir mine søsken. Ellers har jeg noen venninner som får smågaver bare, kanskje noe hjemmelaget f.eks., bare for å vise at vi setter pris på hverandre. ) Litt fin te og noe godt til f.eks. Ren forbruksvare som man kanskje ikke tenker på å kjøpe selv, koselig! 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 ''Det er dumt det har blitt sånn, at man nesten ikke kan gi gave av hensyn til mottakeren!'' Kanskje det, men hensikten med en gave skal primært være å glede mottakeren, ikke giveren. Godt poeng! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.