Gå til innhold

Har du vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør alt selv, i den grad jeg gjør det i det hele tatt.

Når jeg kikker meg rundt nå, ser jeg at behovet for vaskehjelp definitivt er her, men jeg sitter å leser til eksamen, så dette er unntakstilstand.

Skrevet

Jeg har en jente jeg ringer til når det er krise og jeg ikke rekker alt. Bruker henne omtrent til vi har brukt opp frikvota i forhold til skatt. 2000,- tror jeg det er

Skrevet

Jeg ønsker meg en sånn løsning som GA har - vi vil nemlig ikke ha svart vaskehjelp (skattemessig, ikke hudfargen), og da blir det så dyrt at jeg ikke får resten av husstanden med på at det lønner seg.

Skoleungdom med frikort har så lett for å få andre jobber, så det blir til at vi (dvs. stort sett jeg) gjør alt selv. Tidligere kunne jeg sette bort en del til tenåringen mot betaling, men nå har hun også en behageligere jobb utenfor heimen...

Skrevet

Jeg vasker selv ja.. men når vi får større sted å bo blir det nok vaskehjelp ja.. Har aldri tid eller overkudd til vasking. Når man har to fritimer om kvelden, vil jeg helst bruke de på noe annet enn å vaske bad, eller støvsuge.

Skrevet

Ja, har vaskehjelp, og skjønner nesten ikke hvordan vi skulle klart oss uten. Selv om vi selvfølgelig ville klart det om vi måtte.

Synes vi bruker mer enn nok tid til det daglige husarbeidet i form av rydding etter måltider, generell rydding og vask og rydding av klær etc.

Noe av det beste ved vaskehjelp er at det senker konfliktnivået i heimen, selv om jeg nok er litt betenkt med å la barna vokse opp med noen som vasker etter dem.

Skrevet

Gjør alt selv. Til tider i to husholdninger og av og til ser det deretter ut. :o) Funker greit, ville ikke hatt noen fremmede til å luske rundt og vaske opp møkka etter meg, det foretrekker jeg å gjøre selv.

Skrevet

Gjør alt selv. Til tider i to husholdninger og av og til ser det deretter ut. :o) Funker greit, ville ikke hatt noen fremmede til å luske rundt og vaske opp møkka etter meg, det foretrekker jeg å gjøre selv.

Jeg har vaskehjelp hver 14. dag. Hun lusker ikke rundt :) men støvsuger, vasker gulv, tørker støv og vasker badet ganske effektivt mens jeg er på jobb. Jeg bryr meg ikke så mye om hun ser møkka mi for den er sikkert ganske lik annen møkk.

Vi har denne ordningen for husfredens skyld. Mannen min gjør ikke stort hjemme og jeg syns da at det er deilig at jeg får «noe avlastning» Så annenhver fredag nyter jeg den luksusen å komme hjem til strøkent hus.

Gjest annlovinda
Skrevet

Gjør det selv, men skulle gjerne hatt vaskehjelp.

Skrevet

Gjør det naturlig nok selv. Men har en mor som elsker å vaske, så hjelper gledelig til :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...