Gjest pollenpiken Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg lurer på hvilke muligheter man kan få ang. spesialtilpasset eksamen? (universitetet) Jeg har kraftig pollenallergi og må søke for eksamene jeg skal ha til våren. Men hva kan jeg kreve? Er det bedre for pollernallergien å sitte på et lite grupperom enn i en stor sal? I høy etasje? At jeg trenger lengre tid er en ting. Noen med erfaring? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Du må ta kontakt med eksamenskontoret. Og så må du ha de nødvendige papirene fra legen din. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Min erafring er at høyskoler/universitet vet veldig godt hva du har krav på når det gjelder utvidet tid (det er regnet ut fra ekamenens lengde). Det andre må du og lege sammen definere i en legeerklæring som skal legges ved søknad. 0 Siter
Gjest snakk med legen Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Det er du som kjenner dine behov best. Du må likevel ha legeerklæring, og da er utvidet tid den vanligste tilpassingen. Du kan evt avklare med lege hvilke andre tilpassinger du bør ha. Det bør jo i hvert fall ikke være et lokale der vinduene må åpnes for å få luft nok. Vanlige ventilasjonsanlegg har pollenfilter. Med mindre de øvrige studentene sitter omkring deg og blomstrer, så kan du sikkert være i et ordinært lokale. Avklar med legen, og få h*n til å skrive en erklæring i henhold til dine behov. 0 Siter
calendula Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Det er naturlig å søke om både utvidet tid (en time ekstra, feks pga medisiner som gjør deg sløv) og avbrudt eksamen (mulighet til å ta en pause under eksamen. Da stopper eksamenstiden under pausen). Du kan få en kombinasjon av begge tilrettelegginger. Du trenger legeattest som forklarer hvorfor du trenger tilretteleggingene. Det holder ikke med en legeattest hvor det står at x har pollenallergi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.