Gå til innhold

Berganssekk i vaskemaskina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjente en ekkel lukt fra sekken til guttungen i går, men hadde ikke tid til å gjøre noe med det. I dag tidlig lokaliserte jeg en meget gammel banan oppi et rom han ikke bruker så mye... :( Etter en grundig runde med Zalo (alt jeg rakk før skolen i dag tidlig), lukter det ennå verre. :((

Hva gjør jeg? Putter hele sekken i vaskemaskina? Reingjør den med salmiakk? Sprayer den full av et-eller-annet?

Anyone?

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• Lotte :o)

12

• frosken

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vasker sekken i maskin, men her høres det ut som at det trengs forbehandling... som ikke knerter fargen på stoffet i sekken... Hmmm... aner ikke.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228998433' post='4036768]

Jeg vasker sekken i maskin, men her høres det ut som at det trengs forbehandling... som ikke knerter fargen på stoffet i sekken... Hmmm... aner ikke.

Men går fargen på stoffet dersom man kjører den i maskina på 30 eller 40 grader?

Skrevet

Men går fargen på stoffet dersom man kjører den i maskina på 30 eller 40 grader?

Neida. Flytende Omo Color på 40 grader. Går så bra, atte!

Skrevet

Vanish på de verste flekkene kan få virke i 10min først.

Gjest Milde måne
Skrevet

Guttungen her sølte melk i sekken sin,den måtte vi bare kaste for det hjalp ikke å vaske den.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228998585' post='4036771]

Neida. Flytende Omo Color på 40 grader. Går så bra, atte!

Da tror jeg kanskje jeg prøver det først. Tørker den til i morra?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228998618' post='4036773]

Vanish på de verste flekkene kan få virke i 10min først.

Jeg kan ikke se noen flekker, det er stanken som er problemet... :(

Skrevet

Da tror jeg kanskje jeg prøver det først. Tørker den til i morra?

Det kommer an på hvor sterk sentrifugeringen er. Jeg henger slikt noe til tørk på badet, der er det varmt, og evt vrenger noen av rommene i sekken underveis i tørke perioden. Bør bli tørr til i morgen da, ja.

Skrevet

Jeg kan ikke se noen flekker, det er stanken som er problemet... :(

*urk* Kaskje noen andre her har gode forslag mot stank? Får håpe det.

Skrevet

Du kan vaske den i maskin, men bruk spesialvaskemiddel beregnet på dette. Stikk innom en sportsforretning og kjøp vaskemiddel inkl. impregnering.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228998759' post='4036777]

Det kommer an på hvor sterk sentrifugeringen er. Jeg henger slikt noe til tørk på badet, der er det varmt, og evt vrenger noen av rommene i sekken underveis i tørke perioden. Bør bli tørr til i morgen da, ja.

Jeg kjører den nå, så får jeg bare si 4-5 Ave Maria'er og satse på at den tørker. Takk for hjelpa!

Skrevet

Guttungen her sølte melk i sekken sin,den måtte vi bare kaste for det hjalp ikke å vaske den.

Dritt. :( Jeg håper det går bort i vask. Takk for svar!

Skrevet

Du kan vaske den i maskin, men bruk spesialvaskemiddel beregnet på dette. Stikk innom en sportsforretning og kjøp vaskemiddel inkl. impregnering.

Too late, jeg tok sjansen på Omo Colour.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å vaske den i vaskemaskina ja.

Thanks.

Skrevet

Jeg kjører den nå, så får jeg bare si 4-5 Ave Maria'er og satse på at den tørker. Takk for hjelpa!

Går nok bra. Eddikvann på problemet?

Skrevet

Hehe.. dette minner meg om da jeg var liten gutt og hadde flere grønne matpakker i sekken til enhver tid. Lukten sitter i nesen enda ;) Det luktet ikke motbydelig, men gammelt og "støvete". Hehe.

Jeg skal passe på at mine barn ikke har slike grønne saker i sekkene sine, men uhell kan skje - slik som med din sønns banan.

Skrevet

Too late, jeg tok sjansen på Omo Colour.

Da bør du i det minste skaffe impregneringsmiddel og impregnere i etterkant. Ellers risikerer du at bøkene hans blir våte.

Gjest Milde måne
Skrevet

Dritt. :( Jeg håper det går bort i vask. Takk for svar!

Ja det kan jo hende at banan er lettere å få bort : )

Melka luktet jo veldig surt da,usj!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...