Gå til innhold

Årets julebruser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julebrus... prøvde det for mange år siden og synes det var altfor søtt! Finnes det noen light variant forresten? Kunne kanskje prøvd det, men tviler på at det ville gjort det noe bedre.

Jeg klarer ikke drikke noe som helst drikke som inneholder kalorier, bortsett fra vin :)

Norgesgruppen har light-julebrus. På 1,5 l flasker. Men den måå drikkes kald. Syns den smaker helt greit. Bedre enn masse sukker :o)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• pekkaline

6

• Babette

5

• candyqueen_83

4

Skrevet

Norgesgruppen har light-julebrus. På 1,5 l flasker. Men den måå drikkes kald. Syns den smaker helt greit. Bedre enn masse sukker :o)

Jeg har ikke samvittighet til å drikke sukkerbrus. Jeg er nok litt småparanoid på det området, men jeg føler at sukkeret legger seg på kroppen min mens jeg drikker hehe.

Jeg vet at lett brus ikke er mye bedre, men likevel er ikke den dårlige samvittigheten like sterk når jeg drikker det :)

Norgesgruppen ja - ja da skal jeg jammen prøve meg på light julebrus :)

Skrevet

Sørlands julebrus? Er det CB det, eller en annen?

berentsen :)

Skrevet

berentsen :)

Berentsen ja......

DET er jammen mange år siden jeg har smakt! Den vanlige brusen til Berentsen var ikke noe særlig, men julebrusen va jo knallgod! Skal se om jeg finner den en dag!

Da jeg var russ drakk jeg ei kasse med Berentsen brus på 12 timer....

Skrevet

Berentsen ja......

DET er jammen mange år siden jeg har smakt! Den vanlige brusen til Berentsen var ikke noe særlig, men julebrusen va jo knallgod! Skal se om jeg finner den en dag!

Da jeg var russ drakk jeg ei kasse med Berentsen brus på 12 timer....

Hehe, fikk du kork i lua da?

Skrevet

''Rød julebrus er ikke julebrus!''

Ikke Aass og Hamar Lillehammer i alle fall. Sistnevnte gikk nå ned, men Aass sin havner sannsynligvis i vasken...

Hamarjulebrusen er brun, og ikke rød. Og den er kåret til Norges beste julebrus.Testens ubestridte vinner, faktisk.. med 52 poeng mot feks Dahls 22 poeng.... Smaken er som kjent som baken! Men det finnes jo ikke bedre julebrus enn Hamars! (Lillehammernavnet har sneket seg med etterhvert...)

http://www.side2.no/matogdrikke/article2406234.ece

Skrevet

Jeg har ikke samvittighet til å drikke sukkerbrus. Jeg er nok litt småparanoid på det området, men jeg føler at sukkeret legger seg på kroppen min mens jeg drikker hehe.

Jeg vet at lett brus ikke er mye bedre, men likevel er ikke den dårlige samvittigheten like sterk når jeg drikker det :)

Norgesgruppen ja - ja da skal jeg jammen prøve meg på light julebrus :)

''Jeg har ikke samvittighet til å drikke sukkerbrus. Jeg er nok litt småparanoid på det området, men jeg føler at sukkeret legger seg på kroppen min mens jeg drikker hehe.''

Nemlig! Det samme gjelder juice også, nå er det kun vann som drikkes til alle måltider. Til nød et glass light-saft til grøt på lørdag.

(Øl og vin kommer naturligvis ikke inn under verken brus eller juice.)

:-)

Skrevet

Julebrus og julebrus...

Eventyrbrus er den eneste og beste rødbrusen...

Ingen over ingen ved siden!!!

Gjest ripsnips
Skrevet

''Jeg har ikke samvittighet til å drikke sukkerbrus. Jeg er nok litt småparanoid på det området, men jeg føler at sukkeret legger seg på kroppen min mens jeg drikker hehe.''

Nemlig! Det samme gjelder juice også, nå er det kun vann som drikkes til alle måltider. Til nød et glass light-saft til grøt på lørdag.

er ikke nei til sukker,fett hysteriet litt vel overdrevet?et glass julebrus to ganger for året skader vel ikke?

Skrevet

er ikke nei til sukker,fett hysteriet litt vel overdrevet?et glass julebrus to ganger for året skader vel ikke?

Neida, men for meg føles det helt feil. Jeg har jobbet meg ned 24 kg, og er så utrolig deilig. Å drikke sukkerbrus - eller andre kalorigreier - fører fort til mer elendighet.

Dessuten, nå er jeg bevisst på hvor mange kalorier det inneholder, og jeg vet hva jeg må trene for å bli kvitt det. :-)

Normale, vanlige folk må bare drikke brusen sin, altså, jeg vifter ikke med pekefingrene. :-)

Gjest ripsnips
Skrevet

Neida, men for meg føles det helt feil. Jeg har jobbet meg ned 24 kg, og er så utrolig deilig. Å drikke sukkerbrus - eller andre kalorigreier - fører fort til mer elendighet.

Dessuten, nå er jeg bevisst på hvor mange kalorier det inneholder, og jeg vet hva jeg må trene for å bli kvitt det. :-)

Normale, vanlige folk må bare drikke brusen sin, altså, jeg vifter ikke med pekefingrene. :-)

ok..jeg skjønner.

jeg er i følge min lege litt undervektig,så akkurat det tenker jeg ikke på.men drikker ikke mye brus.men til jul,er det jo godt med litt julebrus..:)

Skrevet

ok..jeg skjønner.

jeg er i følge min lege litt undervektig,så akkurat det tenker jeg ikke på.men drikker ikke mye brus.men til jul,er det jo godt med litt julebrus..:)

Jeg skal nok også ha et glass julebrus i jula - og en smak marsipan. :-) Jeg er ikke fanatiker, men for første gang i mitt liv greier jeg å se direkte sammenheng mellom det som går inn i hue og det som havner på baken... (Jeg har vel forsåvidt _skjønt_ det før også, men ikke orket å ta det innover meg... Som veldig mange andre overvektige.)

Jeg er opptatt av å leve sunt, så jeg spiser mitt daglige kaloriinntak i sunn og mager mat. Da blir det ikke igjen så mye å gå på, og f.eks. brus vil gjøre utslag.

Kos deg med brusen din! :-)

Skrevet

Jeg holder et øye på vekta jeg også og etter jul er det strengt tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen. :o) Heldigvis har det blitt sånn med årene at jeg ikke klarer å stappe i meg ubegrenset lengre. I går spiste jeg lakse-middag, en laksebit på 125 gram, en neve kikerter og ca. 280 g grønnsaker og da ble jeg så mett at jeg ikke orket noe særlig av godisen jeg skulle mumse til filmen jeg så etterpå! :o)

Skrevet

''Nemlig! Det samme gjelder juice også, nå er det kun vann som drikkes til alle måltider. Til nød et glass light-saft til grøt på lørdag.''

Jeg drikker knapt brus ellers så jeg unner meg noen småflasker julebrus i jula. :o) Men da med sukker - de kunstige greiene får du ikke i meg! Jeg føler at kreftcellene tyter når jeg får i meg noe slikt...

Skrevet

Hehe, fikk du kork i lua da?

Å jada :-) Bruskork i lua!

Var Credoruss i den tida :-)

Skrevet

Jeg holder et øye på vekta jeg også og etter jul er det strengt tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen. :o) Heldigvis har det blitt sånn med årene at jeg ikke klarer å stappe i meg ubegrenset lengre. I går spiste jeg lakse-middag, en laksebit på 125 gram, en neve kikerter og ca. 280 g grønnsaker og da ble jeg så mett at jeg ikke orket noe særlig av godisen jeg skulle mumse til filmen jeg så etterpå! :o)

Jeg har fått et veldig bevisst forhold til mat og trening, og det trives jeg godt med. Jeg vil _ikke_ utsette noe til "over jul", da veit jeg at det går gæli. :-)

Fikk forresten "sjokk" her for en stund siden - pakka innpå med godis (skulle ha mensen, trodde jeg skulle bli gal), og ble for første gang i mitt liv _kvalm_ av smågodt! Trodde ikke det var mulig for meg, jeg!

Så kanskje min noe mer bevisste livsstil bærer uante frukter?!

Skrevet

''Nemlig! Det samme gjelder juice også, nå er det kun vann som drikkes til alle måltider. Til nød et glass light-saft til grøt på lørdag.''

Jeg drikker knapt brus ellers så jeg unner meg noen småflasker julebrus i jula. :o) Men da med sukker - de kunstige greiene får du ikke i meg! Jeg føler at kreftcellene tyter når jeg får i meg noe slikt...

Jeg skal nok også kose meg med julebrus i jula, men ikke i de samme mengdene som før. Blir rett og slett tørst av sukkerbrus, og det er ikke godt.

Light-produkter har jeg et ambivalent forhold til. Ungene får det ikke, for å si det slik, men jeg ser at jeg ikke greier å holde meg unna det som er søtt - og da blir valget "enkelt" for meg. Jeg vil jo dø av fedme om jeg spiser det jeg vil av sukker, så jeg håper den relativt beskjedne mengden kunstig søtt jeg får i meg i løpet av uka tross alt er bedre.

Jeg er ikke flink med måtehold...

Skrevet

Jeg har fått et veldig bevisst forhold til mat og trening, og det trives jeg godt med. Jeg vil _ikke_ utsette noe til "over jul", da veit jeg at det går gæli. :-)

Fikk forresten "sjokk" her for en stund siden - pakka innpå med godis (skulle ha mensen, trodde jeg skulle bli gal), og ble for første gang i mitt liv _kvalm_ av smågodt! Trodde ikke det var mulig for meg, jeg!

Så kanskje min noe mer bevisste livsstil bærer uante frukter?!

''Jeg har fått et veldig bevisst forhold til mat og trening, og det trives jeg godt med. Jeg vil _ikke_ utsette noe til "over jul", da veit jeg at det går gæli. :-)''

Jeg spiser ikke godis og kaker hver dag nå heller da, men har ikke tenkt å telle kalorier i jula. :o) Så lenge jeg spiser en del proteiner (makrell på havreknekke til frokost og mager kesam istedetfor yoghurt på kornblanding), så rene korn og frø som mulig istedet for sukker- og fettholdige frokostblandinger og en del grønt til middagen + en del frukt så går det fint med vekta selv om jeg spiser litt godis nå og da. :o)

Skrevet

Jeg skal nok også kose meg med julebrus i jula, men ikke i de samme mengdene som før. Blir rett og slett tørst av sukkerbrus, og det er ikke godt.

Light-produkter har jeg et ambivalent forhold til. Ungene får det ikke, for å si det slik, men jeg ser at jeg ikke greier å holde meg unna det som er søtt - og da blir valget "enkelt" for meg. Jeg vil jo dø av fedme om jeg spiser det jeg vil av sukker, så jeg håper den relativt beskjedne mengden kunstig søtt jeg får i meg i løpet av uka tross alt er bedre.

Jeg er ikke flink med måtehold...

Brus er ikke tørstedrikk nei! Var på flere timers juleshopping forleden og styrtet nedpå en halvliter solo etterpå, hjalp ikke det spøtt mot tørsten. Drakk så 2-3 dl iiiskald appelsinbrus på Ikea og det hjalp litt, men det var først da jeg kom hjem og fikk kaldt vann at jeg ble utørst. :o)

Skrevet

Brus er ikke tørstedrikk nei! Var på flere timers juleshopping forleden og styrtet nedpå en halvliter solo etterpå, hjalp ikke det spøtt mot tørsten. Drakk så 2-3 dl iiiskald appelsinbrus på Ikea og det hjalp litt, men det var først da jeg kom hjem og fikk kaldt vann at jeg ble utørst. :o)

He-he, minner meg om årets brusnedtur: Var i svømmehallen med unga (fulgte de på kurs), og ble forferdelig tørst. Sto plakat om at vannet ikke kunne drikkes fra springen, så jeg måtte i brusautomaten. Ba om _vannflaske_ - og fikk cola! Vanlig cola. Og de i luka kunne ikke bytte, det var ikke deres automat, sa de.

Så da måtte jeg drikke, da, og det var bare ikke godt!

Ja-ja, det var en grei påminnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...