Gå til innhold

Årets julebruser

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg har fått et veldig bevisst forhold til mat og trening, og det trives jeg godt med. Jeg vil _ikke_ utsette noe til "over jul", da veit jeg at det går gæli. :-)''

Jeg spiser ikke godis og kaker hver dag nå heller da, men har ikke tenkt å telle kalorier i jula. :o) Så lenge jeg spiser en del proteiner (makrell på havreknekke til frokost og mager kesam istedetfor yoghurt på kornblanding), så rene korn og frø som mulig istedet for sukker- og fettholdige frokostblandinger og en del grønt til middagen + en del frukt så går det fint med vekta selv om jeg spiser litt godis nå og da. :o)

Jeg _teller_ ikke kalorier lenger jeg heller, ikke i form av å veie mat og regne ut. Men jeg følger godt med, ja, og har et ganske godt inntrykk av hva jeg putter i meg i løpet av dagen.

I jula blir det mye trim, og jeg skal skjeie ut. Samtidig kommer jeg nok ikke til å spise som før, det orker jeg liksom ikke. Det har gjort noe med hue mitt, den vektreduksjonen!

:-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• pekkaline

6

• Babette

5

• candyqueen_83

4

Gjest lightrulerr
Skrevet

''Nemlig! Det samme gjelder juice også, nå er det kun vann som drikkes til alle måltider. Til nød et glass light-saft til grøt på lørdag.''

Jeg drikker knapt brus ellers så jeg unner meg noen småflasker julebrus i jula. :o) Men da med sukker - de kunstige greiene får du ikke i meg! Jeg føler at kreftcellene tyter når jeg får i meg noe slikt...

Hehe, så da tror du sukke er bedre???

Skrevet

Hehe, så da tror du sukke er bedre???

Jepp. Kroppen vår er i alle fall ikke laget for å fordøye kunstig fremstilte stoffer. Og såpass lite saft og brus som jeg drikker så drikker jeg med sukker med god samvittighet. :o)

Skrevet

Norgesgruppen har light-julebrus. På 1,5 l flasker. Men den måå drikkes kald. Syns den smaker helt greit. Bedre enn masse sukker :o)

Norgesgruppen sin julebrus må være den beste brusen jeg noensinne har smakt. I tillegg er den billig! Er det mer igjen etter nyttår, blir den enda billigre.

Skrevet

Jeg skal nok også kose meg med julebrus i jula, men ikke i de samme mengdene som før. Blir rett og slett tørst av sukkerbrus, og det er ikke godt.

Light-produkter har jeg et ambivalent forhold til. Ungene får det ikke, for å si det slik, men jeg ser at jeg ikke greier å holde meg unna det som er søtt - og da blir valget "enkelt" for meg. Jeg vil jo dø av fedme om jeg spiser det jeg vil av sukker, så jeg håper den relativt beskjedne mengden kunstig søtt jeg får i meg i løpet av uka tross alt er bedre.

Jeg er ikke flink med måtehold...

Jeg blir også tørst av sukkerbrus. Og kvalm av lightbrus. Jeg har aldri forstått de som drikker brus til maten, men et glass kald cola (ekte) i ny og ne sier jeg ikke nei takk til. Men ikke til mat.

Skrevet

Jeg blir også tørst av sukkerbrus. Og kvalm av lightbrus. Jeg har aldri forstått de som drikker brus til maten, men et glass kald cola (ekte) i ny og ne sier jeg ikke nei takk til. Men ikke til mat.

Da er jo valget enkelt. :-)

Nå skal det sies, da, at mengden brus for meg i løpet av en måned ikke overstiger 1 liter. Mer sannsynlig ligger jeg på ca 1/2 liter, fordelt på månedens lørdagskvelder. Jeg hadde sikkert tålt det i vanlig sukkerbrus, men jeg vil heller ha en sjokoladebit ekstra - og sparer der jeg kan spare kalorier.

Men cola, det tror jeg nesten ikke jeg kommer til å drikke igjen, sist jeg prøvde smakte det bare ille...

Skrevet

Å jada :-) Bruskork i lua!

Var Credoruss i den tida :-)

Så da blir det flashback på deg når du får tak i denne brusen :) Gøy :)

I fjor ble det krise nærmest, de gikk tom rett før jul og jeg hadde jo ikke hamstret... I morgen vil jeg få tak i disse vidunderlige dråpene så jeg er sikret :)

Skrevet

Norgesgruppen sin julebrus må være den beste brusen jeg noensinne har smakt. I tillegg er den billig! Er det mer igjen etter nyttår, blir den enda billigre.

Enig! Den er kjempegod og frisk. :-) Kjøpte den i går til 6.90 kr. :)

Skrevet

Da er jo valget enkelt. :-)

Nå skal det sies, da, at mengden brus for meg i løpet av en måned ikke overstiger 1 liter. Mer sannsynlig ligger jeg på ca 1/2 liter, fordelt på månedens lørdagskvelder. Jeg hadde sikkert tålt det i vanlig sukkerbrus, men jeg vil heller ha en sjokoladebit ekstra - og sparer der jeg kan spare kalorier.

Men cola, det tror jeg nesten ikke jeg kommer til å drikke igjen, sist jeg prøvde smakte det bare ille...

Jeg synes cola er den eneste gode brusen. Men jeg drikker neppe mer enn et par liter i året. Det har ingenting med kaloriene å gjøre, jeg spiser og drikker alt jeg har lyst på uten å legge på meg. Men jeg er ikke så glad i søtt, og vi kjøper bare farris. Appelsinjuice drikker jeg ganske mye av. For ikke å snakke om øl og vin.

Gjest ripsnips
Skrevet

Jeg synes cola er den eneste gode brusen. Men jeg drikker neppe mer enn et par liter i året. Det har ingenting med kaloriene å gjøre, jeg spiser og drikker alt jeg har lyst på uten å legge på meg. Men jeg er ikke så glad i søtt, og vi kjøper bare farris. Appelsinjuice drikker jeg ganske mye av. For ikke å snakke om øl og vin.

er appelsinjuice skadelig?jeg drikker minst et glass om dagen hver dag..men utenom juice stort sett vann,te og kaffe.drikker aldri melk elleer saft.det haar jeg aldri likt..

AneM1365380603
Skrevet

Sånn er det her også, bortsett fra at favorittbrusen er Solo. Det er likevel ikke ofte jeg tar et glass. Kanskje en gang pr mnd.

Skrevet

Du trimmer jo så mye at du holder alt i sjakk med sprekheten din. Så du drikker din cola med god samvittighet.

Jeg skulle også ønske at jeg ikke var så glad i søtt... Sukk. Men nå har jeg gått 1,5 time på ski, det var herlig!

Skrevet

er appelsinjuice skadelig?jeg drikker minst et glass om dagen hver dag..men utenom juice stort sett vann,te og kaffe.drikker aldri melk elleer saft.det haar jeg aldri likt..

''er appelsinjuice skadelig?''

Ikke skadelig som i livsfarlig, nei, men for oss med vektissues er det ikke så bra. Mye kalorier. Dessuten er det syre som etser på tenna, så man bør ikke drikke så mye/i tide og utide.

:-)

Skrevet

Ingen julebrus kan måle seg med Oskar Sylte julebrus. Ingen over, ingen vedsiden av. (Det gjelder også Oskar Syltes Pepsi Max)

Skrevet

Den er god. Og koster 6.90 for 1,5 liter?

Skrevet

Enig! Den er kjempegod og frisk. :-) Kjøpte den i går til 6.90 kr. :)

Oi, så ikke at du hadde skrevet prisen :o) Brusen er veldig god. Kjøper light jeg da. Vet ikke om den med sukker smaker det sammè?

Skrevet

Så da blir det flashback på deg når du får tak i denne brusen :) Gøy :)

I fjor ble det krise nærmest, de gikk tom rett før jul og jeg hadde jo ikke hamstret... I morgen vil jeg få tak i disse vidunderlige dråpene så jeg er sikret :)

Fikk tak i den i dag, på REMA 1000! Den var god den, men egentlig ikke så veldig forskjellig fra CB sin? Litt søtere kanskje?

Jeg drikker ekstremt lite brus, men akkurat julebrus synes jeg er veldig godt - og hoppet i taket da julebrusen var kommet :-)

Skrevet

Fikk tak i den i dag, på REMA 1000! Den var god den, men egentlig ikke så veldig forskjellig fra CB sin? Litt søtere kanskje?

Jeg drikker ekstremt lite brus, men akkurat julebrus synes jeg er veldig godt - og hoppet i taket da julebrusen var kommet :-)

Vet ikke helt hva jeg skal si, men den har en egen taste liksom :) Godt du fikk tak i den da :) Jeg glemte meg helt bort i dag, så det blir brushandel til mandag da. Fint å ha i hus, jul er brustid.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si, men den har en egen taste liksom :) Godt du fikk tak i den da :) Jeg glemte meg helt bort i dag, så det blir brushandel til mandag da. Fint å ha i hus, jul er brustid.

Jeg skulle jo ha kjøpt en av hver, så jeg kunne sammenlikne. Nå var det ei uke siden vi hadde brus sist, og da var det CB's. Men vi må ha noe mer, for vi får besøk i morgen, så da får jeg prøve å få tak i CB, og sammenlikne den lille skvetten som er igjen med Berentsens :-)

Skrevet

Julebrus og julebrus...

Eventyrbrus er den eneste og beste rødbrusen...

Ingen over ingen ved siden!!!

Den så jeg faktisk i dag.

Skeptisk til alt som ikke ser ut som CB eller Berentsens julebrus :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...