Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Gjest hva mener DU? :)

Anbefalte innlegg

Gjest hva mener DU? :)
Skrevet

Jeg bor sammen med en utrolig snill og god gutt som jeg ikke vil bytte for alt i verden. Han er rolig og bedagelig. Jeg på den andre siden er nok like snill som han, men jeg er mer utålmodig og kan være litt rastløs.

Det som skal skje: Vi er invitert på en hytte med noen vi kjenner(en hytte ganske nær). Sambo kan tenke seg å være der hele helgen. Mens jeg mener det er nok med en natt. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg kommer til å få hetta av en hel helg på en liten hytte og med en ekkel utedo i tillegg.

Min sambo ler litt av meg og mener at jeg bør jenke meg. Men hvorfor kan vi ikke møtes på midten og være der over en natt og dag?

Er jeg virkelig urimelig?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

5

• mariaflyfly

4

• Babette

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ofte pes å dra avsted for bare en natt synes jeg, men det er jo smak og behag.

Det viktige her er jo at dere blir enige. Som regel må den ene få viljen sin i dette tilfellet og den andre en annen gang. Eller?

Skrevet

Du er ikke urimelig, men klarer du en natt, bør du også klare to. Enten så drar du for to netter, eller så blir du hjemme. Ta det litt ekstra rødvin, så går alt så mye bedre.

Skrevet

Vi har ofte slike besøk på hytta, og jeg synes det er flott om besøket blir hele helga. Da blir det mere tid på lørdag til å finne på noe.

Men jeg foretrekker at gjestene ankommer litt etter oss. Da får vi låst opp alt, ryddet inn det vi har med , begynt å varme hytta og gravd vei inn til hytta og utedoet.

Men jeg synes det er viktig å vite litt på forhånd hvor lenge gjestene har tenkt å bli. Hvor mange måltider må jeg planlegge og handle inn til? Gubben er flink til å invitere med folk, men dårlig til å spørre hvor lenge de blir...

Hvis du bare vil dra en natt, må du finne på en god grunn til å bli hjemme fredag kveld. Hvis det bare er for å sløve i godstolen, kan dere heller dra.

Skrevet

''med en ekkel utedo i tillegg'' Får du forstopplese, er det det som er problemet? Elelrs kan du ta med deg lesestoff og andre ting, så du slipper å bli rastløs. mp3-spiller, så kan du holde deg litt for deg selv, og høre din egen musikk. Slike ting, så dere ikke må sitte oppi hverandre hele tiden. Lykke til

Skrevet

Ja, jeg synes du er litt - eh - sær.

Det er vel mulig å finne på noe på den hytta? Ut og leke i snøen, gå på ski, gå tur om det ikke er snø, reise inn til nærmeste tettsted og handle osv. Trenger jo ikke sitte i sofan fra fredag til søndag og kope!

Utedo - vel, ikke det hyggeligste i verden, men man får da gjort det man skal. Og en fredag-søndag er jo helt OK. Så kan dere heller reise hjem litt tidligere på søndag, om du ikke klarer å finne på noe.

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg hadde ikke gått med på å være der én natt engang. Jeg fordrar ikke hyttekos.

Nei stå på ditt. Du kommer jo i alle fall. Jeg synes du er kjempeflink:)

Skrevet

Hvis det er utedoen som er problemet synes jeg du er litt sær ja.

Er det selskapet så kommer det litt an på hvor ille det er for deg.

Skrevet

Hvis dere er invitert med hele helga, bør dere ha en skikkelig god grunn til å hoppe av etter et døgn. Det er veldig uhøflig å si til vennene at det er nok med en natt.

Jeg kan også være litt grual når det gjelder sånne ting, men så tar jeg meg sammen og alt går mye bedre enn jeg trodde. Utedass er vel greit nok? Jeg synes det er mye verre hvis dassen ligger inneklemt i gangen og alle toger forbi hele tida. Det er en menneskerett å få være i fred på dass. Utedasser er fine meditasjonsplasser.

Hvis hytta er så liten at alle må sove oppå hverandre kan det være en prøvelse.

Skrevet

Jeg hadde ikke orka en helg, så jeg mener du ikke er urimelig. Jeg drar ikke på hyttetur dersom det ikke finnes dusj og toalett innendørs. Særlig ikke om vinteren. Godt mulig det er sært, so be it.

Skrevet

Hvis dere er invitert med hele helga, bør dere ha en skikkelig god grunn til å hoppe av etter et døgn. Det er veldig uhøflig å si til vennene at det er nok med en natt.

Jeg kan også være litt grual når det gjelder sånne ting, men så tar jeg meg sammen og alt går mye bedre enn jeg trodde. Utedass er vel greit nok? Jeg synes det er mye verre hvis dassen ligger inneklemt i gangen og alle toger forbi hele tida. Det er en menneskerett å få være i fred på dass. Utedasser er fine meditasjonsplasser.

Jeg liker hytter av enkel standard og utedo selv, men det er ikke like hyggelig å "meditere" i 20 minusgrader og iskald doring! :-) Isopordoringer er best å sitte på men kanskje ikke særlig hygienisk?

Skrevet

Jeg hadde ikke orka en helg, så jeg mener du ikke er urimelig. Jeg drar ikke på hyttetur dersom det ikke finnes dusj og toalett innendørs. Særlig ikke om vinteren. Godt mulig det er sært, so be it.

Ja, sært er det :-). Eller - tydelig du ikke er vokst opp med hytteturer sommer som vinter, tenker jeg. Det har vel med vane å gjøre.

Men setter pris på do og dusj på hytte - absolutt. Gjerne badstu også! *S*

Skrevet

Jeg liker hytter av enkel standard og utedo selv, men det er ikke like hyggelig å "meditere" i 20 minusgrader og iskald doring! :-) Isopordoringer er best å sitte på men kanskje ikke særlig hygienisk?

Men tenk på de som går på ski til Nordpolen, da! De må vel nærmest drite i fart.

Jeg har vært mye på utedass i påsken, men kan ikke huske at kulda har vært noe problem. Det ble en vane.

Skrevet

Ja, sært er det :-). Eller - tydelig du ikke er vokst opp med hytteturer sommer som vinter, tenker jeg. Det har vel med vane å gjøre.

Men setter pris på do og dusj på hytte - absolutt. Gjerne badstu også! *S*

Jeg er vokst opp med hyttetur sommer som vinter, men med et snev av komfort. :P

Beklager, jeg ser virkelig ikke sjarmen i å fryse ræva av meg, bokstavelig talt, på en utedo. Ei heller å ikke få dusje når jeg vil dusje.

Skrevet

''Utedass er vel greit nok? Jeg synes det er mye verre hvis dassen ligger inneklemt i gangen og alle toger forbi hele tida. ''

Enig med deg. Bortsett fra på natten, kanskje, må ofte opp for å tisse, og hater å måtte ut i kulda og mørket.

Skrevet

Men tenk på de som går på ski til Nordpolen, da! De må vel nærmest drite i fart.

Jeg har vært mye på utedass i påsken, men kan ikke huske at kulda har vært noe problem. Det ble en vane.

Ja, det er absolutt ikke umulig, men det er mange som ikke ser sjarmen med enkelt hytteliv!

Skrevet

Jeg er vokst opp med hyttetur sommer som vinter, men med et snev av komfort. :P

Beklager, jeg ser virkelig ikke sjarmen i å fryse ræva av meg, bokstavelig talt, på en utedo. Ei heller å ikke få dusje når jeg vil dusje.

Deg om det. Men du kan gå glipp av mange morsomme turer med de komfort-holdningene! *S*

Skrevet

''Utedass er vel greit nok? Jeg synes det er mye verre hvis dassen ligger inneklemt i gangen og alle toger forbi hele tida. ''

Enig med deg. Bortsett fra på natten, kanskje, må ofte opp for å tisse, og hater å måtte ut i kulda og mørket.

Ja, og det er jo en av livets lover at man må opp og tisse hvis man har lang eller vanskelig vei til do. Jeg bruker normalt ikke å våkne av at jeg må tisse, men gjorde det selvsagt en gang jeg måtte klatre over kjæresten for å komme ut. Vi lå i ei dobbeltseng som tok hele gulvplassen i rommet, og jeg lå innerst.

Skrevet

Deg om det. Men du kan gå glipp av mange morsomme turer med de komfort-holdningene! *S*

Mulig det. Men nå er det stort sett min hytte som blir brukt til hyttetur. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...