Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Gjest hva mener DU? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nja... Jeg skjønner deg tildels. Jeg har vært med noen turer på hytta til svigerinne med hennes familie (mann + to barn) + svigerforeldre + kjæresten og meg og det blir _veldig_ tett! Et par netter holder i laaaaange baner! Er sjeleglad vi snart skal begynne å bygge hytte selv!

Men jeg har vært med og det har egentlig ikke vært noe problem. Jeg har selvsagt hjulpet til med matlaging og oppvask og slike ting, ellers har kjæresten og jeg gått en del på ski alene og jeg har hatt med meg kryssord og strikketøy. :o) Det er utedass, menn vann ved hytteveggen og strøm da.

Men da kjæresten kom med forslag om at vi helt sikkert kunne få overnatte en natt eller to på Røde Kors-hytta (han er gammel RK'er) sa jeg NEI! Der går grensa! Ikke planer om jeg overnatter på en slik hytte med helt ukjente mennesker og overhodet ikke noe privatliv! Det er ikke noe for meg gitt. Han har ikke nevnt det flere ganger. :o)

Så jeg skjønner deg tildels. Ikke fordi jeg får hetta av utedass og hytte, men fordi jeg kan få litt problemer om jeg må være for tett innpå fremmede. Hyttetur på hytte på 35m2 med mine to unger, mine to søstre, en venninne og hennes datter + en hund i 2-3 netter derimot - det gikk helt fint! :o)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

5

• mariaflyfly

4

• Babette

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er absolutt ikke umulig, men det er mange som ikke ser sjarmen med enkelt hytteliv!

Det er så. Jeg elsker hytteturer uansett komfort, men blir fort sliten av å ha mye folk rundt meg og ikke ha noe sted å rømme til. Kjæresten er nesten den eneste jeg ikke blir sliten av. Så sånn sett kan hytteturer være altfor sosiale etter min smak.

Skrevet

Ja, og det er jo en av livets lover at man må opp og tisse hvis man har lang eller vanskelig vei til do. Jeg bruker normalt ikke å våkne av at jeg må tisse, men gjorde det selvsagt en gang jeg måtte klatre over kjæresten for å komme ut. Vi lå i ei dobbeltseng som tok hele gulvplassen i rommet, og jeg lå innerst.

''Jeg bruker normalt ikke å våkne av at jeg må tisse, men gjorde det selvsagt en gang jeg måtte klatre over kjæresten for å komme ut.''

*Hehe* Når vi er på hyttetur er det som oftest senger på 120 cm bredde og da ligger jeg alltid innerst så han ikke skal dytte meg i golvet. Og han har megablære mens jeg stort sett må opp grytidlig på morran i alle fall og "blæs tu bæljen" og da må jeg krype over ham for å komme ut. Nå skal det mye til før han våkner så det går fint. :o) Og så er det godt å komme tilbake under dyna og varme seg på en varm kropp etterpå da. ;o)

Skrevet

Jeg hadde ikke orka en helg, så jeg mener du ikke er urimelig. Jeg drar ikke på hyttetur dersom det ikke finnes dusj og toalett innendørs. Særlig ikke om vinteren. Godt mulig det er sært, so be it.

Enig!

Jeg synes du sa det så innmari bra i en annen sammenheng : "Hva faen er galt med en god hotellseng, bad og dusj?"

Tror det var i forbindelse med hun som hadde en mann som var overbegeistrert for teltturer i alle ferier *hehe*

Jeg får spader av å være tett innpå plenty folk i lengre enn et døgn, inneklemt på hytte *not me*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229114930' post='4037890]

Enig!

Jeg synes du sa det så innmari bra i en annen sammenheng : "Hva faen er galt med en god hotellseng, bad og dusj?"

Tror det var i forbindelse med hun som hadde en mann som var overbegeistrert for teltturer i alle ferier *hehe*

Jeg får spader av å være tett innpå plenty folk i lengre enn et døgn, inneklemt på hytte *not me*

Skjønner godt hva du mener. Jeg synes begrepet "påsketur" er spesielt oppskrytt...

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Jeg synes begrepet "påsketur" er spesielt oppskrytt...

Påsketur høres traumatisk ut. Nesten som trailer'n til Fritt vilt ;p

Takke meg til bypåske i eget rede! :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis hytta ikke er så langt unna kan dere vel dra dit forholdsvis tidlig på lørdagen og overnatte til søndag? Eller dra dit på fredag og dra hjem utpå lørdagskvelden? Selv har jeg ingen problemer med å være på hytta i både en og to uker uten innlagt vann og med en utedo som er kald og mørk. men er man ikke vant til det så skjønner jeg godt at du ikke vil være der hele helga! :-)

Skrevet

''Jeg bruker normalt ikke å våkne av at jeg må tisse, men gjorde det selvsagt en gang jeg måtte klatre over kjæresten for å komme ut.''

*Hehe* Når vi er på hyttetur er det som oftest senger på 120 cm bredde og da ligger jeg alltid innerst så han ikke skal dytte meg i golvet. Og han har megablære mens jeg stort sett må opp grytidlig på morran i alle fall og "blæs tu bæljen" og da må jeg krype over ham for å komme ut. Nå skal det mye til før han våkner så det går fint. :o) Og så er det godt å komme tilbake under dyna og varme seg på en varm kropp etterpå da. ;o)

"blæs tu bæljen"

Du - jeg har alltid sett på det som å gjøre "nummer 2", og ikke bare tissing! ;-)

Skrevet

Huff, ja, det var å strekke seg lite. Du skal da vel ikke sitte inne hele helga, ut og spring av deg rastløsheten!

Skrevet

Jeg synes det er sært å la være å dra på hyttetur en helg bare fordi det er utedo på hytta. Det samme gjelder dersom det er mangel på dusj som er utslagsgivende.

Jeg ville vært mer skeptisk til hva dette med "liten" hytte innebærer, f eks om det ikke er et eget rom der man kan stelle seg, men må gjøre det "på kjøkkenet", eller man må dele rom med masse folk man ikke kjenner så godt eller med folk som snorker osv. Jeg ville generelt sett vært skeptisk dersom jeg ikke kjente de andre så godt.

Skrevet

"blæs tu bæljen"

Du - jeg har alltid sett på det som å gjøre "nummer 2", og ikke bare tissing! ;-)

Hm? Jeg har alltid tolket "å blæsså tu bæljen" som å tømme blæra. En belg er jo en slags "pose"...?

Skrevet

Hm? Jeg har alltid tolket "å blæsså tu bæljen" som å tømme blæra. En belg er jo en slags "pose"...?

Jo, det er sant, men "blæssa tu" tyder jo mer på at det er nr 2, da. he he for et tema!

Skrevet

Nei-nei-nei, Lillemus, det er jo å gjøre nr. 2.

Også du som er trønder og allting...!

:-)

Skrevet

Bra! :-) da er vi to mot én:-)

Skrevet

Bra! :-) da er vi to mot én:-)

Døh, det er _verden_ mot 1!

Skrevet

Hm. Har jeg altså gått rundt i 14 år trodd feil?! *Skamme seg*

Skrevet

Jeg liker hytter av enkel standard og utedo selv, men det er ikke like hyggelig å "meditere" i 20 minusgrader og iskald doring! :-) Isopordoringer er best å sitte på men kanskje ikke særlig hygienisk?

man får alltid treg mage når det er utedo, også en naturlov.

Skrevet

Hm. Har jeg altså gått rundt i 14 år trodd feil?! *Skamme seg*

Jepp, det har du. Enkelt og greit. Og har du brukt uttrykket mye, så vil nok mange tro du driter veldig mye og ofte.

Skrevet

Jepp, det har du. Enkelt og greit. Og har du brukt uttrykket mye, så vil nok mange tro du driter veldig mye og ofte.

*Hehe* Nei, jeg bruker aldri uttrykket faktisk.

Skrevet

*Hehe* Nei, jeg bruker aldri uttrykket faktisk.

Smart! Da trenger du ikke skamme deg så mye. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...