Gå til innhold

Hvor får man tak i blå dunk

Anbefalte innlegg

Gjest aldri fått
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man skal gå frem/om det er mulig å få en sånn blå kasse for å samle papp/papirsøppel i? Blir det utlevert en gang per år eller noe sånt?

Skrevet

Da må du kontakte renovasjonsbedriften din, de kjører ut dette til deg hvis du ønsker det. Det koster noen kroner å ha en slik dunk.

Skrevet

Da må du kontakte renovasjonsbedriften din, de kjører ut dette til deg hvis du ønsker det. Det koster noen kroner å ha en slik dunk.

Er det slik at dere kan velge om dere vil ha det eller ei?

Her hos oss er det bare brun dunk -matavfall som kan velges bort hvis man har egen kompostbinge.

Papirdunken vår er grønn. Så har vi avfallsdunk sort og plastsekk til plastavfall.....rød liten dunk til farlig avfall.

Skrevet

Er det slik at dere kan velge om dere vil ha det eller ei?

Her hos oss er det bare brun dunk -matavfall som kan velges bort hvis man har egen kompostbinge.

Papirdunken vår er grønn. Så har vi avfallsdunk sort og plastsekk til plastavfall.....rød liten dunk til farlig avfall.

Ja hos oss kan vi velge om vi vil ha den eller ikke. Fast har vi en dunk med brunt lokk, som er matavfall og en grå dunk som er rest. I tillegg har vi egne plastsekker som plast skal samles i.

Papir, glass og papp skal leveres på egne oppsamlingsplasser.

Det kan søkes om å få kompostkvern, så man slipper dunken med matavfall, men dette etter gitte regler.

Skrevet

Ja hos oss kan vi velge om vi vil ha den eller ikke. Fast har vi en dunk med brunt lokk, som er matavfall og en grå dunk som er rest. I tillegg har vi egne plastsekker som plast skal samles i.

Papir, glass og papp skal leveres på egne oppsamlingsplasser.

Det kan søkes om å få kompostkvern, så man slipper dunken med matavfall, men dette etter gitte regler.

Ok, men da blir vel rest dunken raskt full....? Avis kan kanskje kastes med matavfallet sånn lagvis?

Skrevet

Ok, men da blir vel rest dunken raskt full....? Avis kan kanskje kastes med matavfallet sånn lagvis?

Restdunken tømmes en gang i måneden og det passer akkurat. Plast, mat, papir, papp, drikkekartonger og glass kommer ikke sammen med restsøpla, så det er ikke noe problem det.

Vi kaster kun matavfall i dunken som er til matavfall.

Skrevet

Restdunken tømmes en gang i måneden og det passer akkurat. Plast, mat, papir, papp, drikkekartonger og glass kommer ikke sammen med restsøpla, så det er ikke noe problem det.

Vi kaster kun matavfall i dunken som er til matavfall.

Ok, takk for svar :) Det er litt av et styr i allefall... (her må vi trekke søpla ut til en vei (100meter) til rett dag, ellers så går det riktig surr ",)

Gjest ikke fått
Skrevet

Jeg mener en for å ha innendørs altså...

Skrevet

Ok, takk for svar :) Det er litt av et styr i allefall... (her må vi trekke søpla ut til en vei (100meter) til rett dag, ellers så går det riktig surr ",)

Vi også må huske på å sette ut dunkene, hvis ikke blir de ikke tømt, vi også må dra de med oss knapt 100 meter, men det er jo bare hver 14 dag, så jeg synes det er helt greit.

Skrevet

Jeg mener en for å ha innendørs altså...

Ok, det har jeg aldri sett eller hørt om, så da er ikke jeg den rette til å svare på det.

Skrevet

Vi også må huske på å sette ut dunkene, hvis ikke blir de ikke tømt, vi også må dra de med oss knapt 100 meter, men det er jo bare hver 14 dag, så jeg synes det er helt greit.

Det har vel skjedd to ganger dette året at jeg har glemt det eller vært forhindret i det, men da har vi bare kjørt det avgårde selv. Enklest er det jo å huske da men :)

Skrevet

Det har vel skjedd to ganger dette året at jeg har glemt det eller vært forhindret i det, men da har vi bare kjørt det avgårde selv. Enklest er det jo å huske da men :)

Det er i alle fall noe dritt hvis det glemmes, det har vi heldigvis ikke gjort mange gangene. Da må vi kjøpe engangssekker og ha restavfallet i, matavfallet er det verre med, men der ha vi litt mer plass å gå på.

Skrevet

Det er i alle fall noe dritt hvis det glemmes, det har vi heldigvis ikke gjort mange gangene. Da må vi kjøpe engangssekker og ha restavfallet i, matavfallet er det verre med, men der ha vi litt mer plass å gå på.

Jeg har programert lillehjernen min (mobilen) slik at jeg får varsel de dagene jeg må ned med dunker :)

Skrevet

Jeg har programert lillehjernen min (mobilen) slik at jeg får varsel de dagene jeg må ned med dunker :)

Det var lurt:-)

Skrevet

Den har vi fått for lenge siden da de starta med kildesortering. Den er ment å vare evig tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...