Gjest ViViola Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Høres ut som en god plan :-) Enig med morsan for øvrig, i at det er greit å dra over med en klut på enkelte utsatte steder, og moppe over gulvet til slutt. Til hverdags er jeg ganske god på å å rasjonalisere.. kombinerer støvsuging og flekkfjerning, det sparer meg for mye arbeid. Så prioriterer jeg heller å vaske do og bad og kjøkkenbenk litt grundigere. Jeg fikser bare ikke sånn proff husmorvask av hele huset med salmiakkvann hver fredag.. ;-) Nei altså, her snakker vi om det ekstraordinære, det som er oppunder taket og slik. Gulvene skal jo få smake moppen - med vann! - og det skal også vinduskarmene og slike flater. Det er mer det oppover jeg lurer litt på - men nå har jeg bestemt meg. Det blir støvsuger. :-) Bad og do og slikt, det vaskes jo jevnlig, så klart. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Det går da ikke oppå vinduene (karmene, altså), oppå bilder og sånt! Der må man ha fille - eller støvsuger. Trur eg. Bruk tørrmopp til gulv, tak, vegger, lister etc. og tørrklut (statisk) til bilder osv. Kun der det er flekker av matsøl etc. trenger du vann. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Bruk tørrmopp til gulv, tak, vegger, lister etc. og tørrklut (statisk) til bilder osv. Kun der det er flekker av matsøl etc. trenger du vann. Nå kom jeg på: Du og jeg er i særdeles ulik vaskeliga! Sånn var det, ja. :-) Jeg går for støvsuger'n først, så får vi se om det holder. Har alt utstyret du snakker om, men jeg frykter det blir litt tøft for den kjipe kroppen min... 0 Siter
Orio Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Ekte husmødre ville nok skuret vegger og tak med klor. Vi moderne kvinner er glad i tørrmopp/mikrofiberkluter, og til nød en våt fille på flekker. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Støvsuging med kost holder lenge når det er oppunder taket og på kontakter og billedrammer. Litt støv er bare naturlig og sundt for pusteorganene. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Ekte husmødre ville nok skuret vegger og tak med klor. Vi moderne kvinner er glad i tørrmopp/mikrofiberkluter, og til nød en våt fille på flekker. Det tar jeg som nok en stemme for STØVSUGEREN! Thank you! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Støvsuging med kost holder lenge når det er oppunder taket og på kontakter og billedrammer. Litt støv er bare naturlig og sundt for pusteorganene. Takk, legger på enda en stemme for støvsugeren. Dette kaller jeg nærmest utklassing! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Takk, legger på enda en stemme for støvsugeren. Dette kaller jeg nærmest utklassing! :-) Når har du tenkt å begynne å gjøre noe da? Skal du telle stemmer hele helga eller? :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Jeg synes det er greit å bruke støvsugeren der det er støv. Våt fille kan jo i enkelte tilfeller dra støvet fram og tilbake. Den nye tv'n vår har en fot som er en skikkelig støvsamler. Der drar jeg over en sånn støvkost. Husker ikke hva en sånn heter.. Den er i flere farver i allefall. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nå kom jeg på: Du og jeg er i særdeles ulik vaskeliga! Sånn var det, ja. :-) Jeg går for støvsuger'n først, så får vi se om det holder. Har alt utstyret du snakker om, men jeg frykter det blir litt tøft for den kjipe kroppen min... Hehe ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Må og må, hva du vil er opp til deg. Hvis jeg skal gjøre rent så liker jeg å bruke vann og såpe. Jeg støvsuger oftere enn jeg vasker. Til jul nå så er det grønnsåpe som gjelder. Oppå tak og kroker så støvsuger jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Når har du tenkt å begynne å gjøre noe da? Skal du telle stemmer hele helga eller? :-) *he he* grei måte å utsette det hele på det;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Når har du tenkt å begynne å gjøre noe da? Skal du telle stemmer hele helga eller? :-) Masekråke! :-) Har gjort masse i dag - og i går, for den saks skyld. Rydda kontoret mens jeg DOL'et, kasta en hel søppelsekk med papir. Er helt utrolig hva vi greier å _ikke kaste_ umiddelbart. Sukk. Skylder mest på gubben, forresten. Og i dag har jeg både støvsugd og vaska og gått på ski, nå samler jeg meg for å stupe over 2. etasje. Blir så vakkert her, så! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 *he he* grei måte å utsette det hele på det;-) He-he, avslørt! Neida, rydda mens jeg DOL'et, gikk så fint så. Og i dag har jeg supereffektiv, er meget fornøyd så langt. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes det er greit å bruke støvsugeren der det er støv. Våt fille kan jo i enkelte tilfeller dra støvet fram og tilbake. Den nye tv'n vår har en fot som er en skikkelig støvsamler. Der drar jeg over en sånn støvkost. Husker ikke hva en sånn heter.. Den er i flere farver i allefall. Enig, enig og enig! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Må og må, hva du vil er opp til deg. Hvis jeg skal gjøre rent så liker jeg å bruke vann og såpe. Jeg støvsuger oftere enn jeg vasker. Til jul nå så er det grønnsåpe som gjelder. Oppå tak og kroker så støvsuger jeg. Høres ut som du har samme system som meg, bare at jeg dropper såpa. Dvs., i do og sånn bruker jeg jo såpegreier, eller ikke. Det ble støvsugeren som vant, og det har funket som bara det. Er ferdig i 1. etasje, nå skal jeg bryte meg på 2. etasje. Må bare hvile bittelitt først. He-he. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Masekråke! :-) Har gjort masse i dag - og i går, for den saks skyld. Rydda kontoret mens jeg DOL'et, kasta en hel søppelsekk med papir. Er helt utrolig hva vi greier å _ikke kaste_ umiddelbart. Sukk. Skylder mest på gubben, forresten. Og i dag har jeg både støvsugd og vaska og gått på ski, nå samler jeg meg for å stupe over 2. etasje. Blir så vakkert her, så! ''Og i dag har jeg både støvsugd og vaska og gått på ski, nå samler jeg meg for å stupe over 2. etasje. Blir så vakkert her, så!'' Imponerende rett og slett! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 ''Og i dag har jeg både støvsugd og vaska og gått på ski, nå samler jeg meg for å stupe over 2. etasje. Blir så vakkert her, så!'' Imponerende rett og slett! :-) Ikke sant?!!!! :-) Men NÅ må jeg begynne, dagslyset stikker snart av - og da er det for seint med slike aktiviteter. :-) 0 Siter
Blésha Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Først tørrmopp/microfiberklut, deretter en meget forsiktig fuktet klut der det er skitt/støv som sitter fast, og så til slutt microfibermopp eller microfiberklut beregnet til gulvvask. Det skal ikke brukes mye vann, bare litt fuktet mopp/klut. Vil absolutt anbefale å bruke microfiber fremfor disse "gammeldagse" gulvklutene, for jeg har ingen god erfaring med de klutene. Microfiber trekker til seg skitt og støv som en magnet, og det er lettere å få vridd ut det aller meste av vannet fra det syns jeg. 0 Siter
Blésha Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Det går da ikke oppå vinduene (karmene, altså), oppå bilder og sånt! Der må man ha fille - eller støvsuger. Trur eg. Microfiberklut festet på moppestativ går meget fint. Spesielt om man har et sånt moppestativ som har roterende feste så det skal komme til overalt. Det har vi. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.