Gå til innhold

hva er farlig promille?

Gjest mye dumt man kan lure på

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige fredag endte jeg på akutten med en promille på 4...har aldri målt promille før,men forstod at det var en del...hva er egenlig farlig??har lyst å drikke denne helga,men uten å havne på sykehus

noen som har oversikt over hva som skjer ved visse promille-grenser?f.eks når man får blackout etc.vet det finnes oversikter,men fant inegn på nettet nå

Skrevet

4 i promille???

Da skal du være glad du overlevde!

Hold deg under 1,5 du..

Skrevet

halvannen liter vodka...

Du verden.

Ja-ja - de fleste skjønner kanskje at det ikke vil gå særlig bra...

Skrevet

Du verden.

Ja-ja - de fleste skjønner kanskje at det ikke vil gå særlig bra...

joda,det var i overkant.men jeg trodde kroppen ga beskjed når det var nok,f.eks ved oppkast eller kvalme.

takk for link forresten:)

Skrevet

Ved så høy promille er det store sjanser for hjertestans. Visste du at den største dødsårsaken blant gutter/menn mellom 15 og 30 år har sammenheng med alkohol?

Du var heldig som kom deg på akutten og fortsatt er i live.

Skrevet

joda,det var i overkant.men jeg trodde kroppen ga beskjed når det var nok,f.eks ved oppkast eller kvalme.

Drikker du kjapt nok, rekker ikke kroppen å reagere før du ligger der.

Skrevet

Jeg hørte en gang at hvis en drikker mye alkohol på kort tid, risikerer en å komme veldig raskt opp i promille uten at kroppen reagerer med kvalme og oppkast.. En promille på 4 regnes faktisk som dødelig:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321530

Det å ha blitt alkoholforgiftet er et sterkt signal om at du har et alkoholproblem. Kanskje du heller burde bruke helgen til å tenke igjennom din livsstil og drikkevaner?

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=7899

Skrevet

Jeg hørte en gang at hvis en drikker mye alkohol på kort tid, risikerer en å komme veldig raskt opp i promille uten at kroppen reagerer med kvalme og oppkast.. En promille på 4 regnes faktisk som dødelig:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321530

Det å ha blitt alkoholforgiftet er et sterkt signal om at du har et alkoholproblem. Kanskje du heller burde bruke helgen til å tenke igjennom din livsstil og drikkevaner?

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=7899

drikker jo ikke så mye til vanlig!dette er første gangen jeg har havnet på akutten pga alkohol.

men men...ser poenget ditt!

Skrevet

Ved så høy promille er det store sjanser for hjertestans. Visste du at den største dødsårsaken blant gutter/menn mellom 15 og 30 år har sammenheng med alkohol?

Du var heldig som kom deg på akutten og fortsatt er i live.

det visste jeg faktisk ikke...

litt av hvert å tenke på,ser det ut til

Ps er kvinne selv

Skrevet

det visste jeg faktisk ikke...

litt av hvert å tenke på,ser det ut til

Ps er kvinne selv

Jeg underviser i dette emnet på ungdomsskolen akkurat nå, så jeg har lest endel den siste uka ;-)

Desverre tror jeg mange egentlig ikke helt skjønner hvor farlig det faktisk kan være å få så høy promille :-(

Skrevet

drikker jo ikke så mye til vanlig!dette er første gangen jeg har havnet på akutten pga alkohol.

men men...ser poenget ditt!

Det er ikke mange av oss som har havna på akutten for promille, så jeg tror igrunnen du skal tenke deg godt om. Finne ut _hvorfor_ du har behov for å drikke så mye osv..

Skrevet

Jeg underviser i dette emnet på ungdomsskolen akkurat nå, så jeg har lest endel den siste uka ;-)

Desverre tror jeg mange egentlig ikke helt skjønner hvor farlig det faktisk kan være å få så høy promille :-(

jeg har ikke bil,så jeg har igrunn aldri tenkt på det med promille.som nevnt tidl,jeg trodde kroppen ga beskjed når det var nok.men nå har jeg jo lært litt!

skummelt å være så nær døden,det var nemlig ikke bevisst,og det var ikke piller involvert.skammer meg.legen min tok det heldigvis med fatning,og gir meg ikke opp pga dette:)

Skrevet

Det er ikke mange av oss som har havna på akutten for promille, så jeg tror igrunnen du skal tenke deg godt om. Finne ut _hvorfor_ du har behov for å drikke så mye osv..

fikk ikke effekt etter 5 drinker,så jeg økte kraftig.vanligvis er jeg flink til å følge planlagte skjema,men jeg skeiet ut.hadde hatt en hard uke,og ville vel drukne mine sorger

Skrevet

Dette var ikke småtterier heller. Dette kunne ha gått skikkelig galt, så du har nok vært heldig.

Men du burde også være bekymret over at du klarer å pælme i deg så mye og i tillegg har lyst til å drikke igjen denne helgen.

Skrevet

Dette var ikke småtterier heller. Dette kunne ha gått skikkelig galt, så du har nok vært heldig.

Men du burde også være bekymret over at du klarer å pælme i deg så mye og i tillegg har lyst til å drikke igjen denne helgen.

trenger vel ikke bli avholds pga en tabbe?har da klart å nyte alkohol i flere år før dette.var uheldig,ja,men jeg er ikke alkoholiker!en gang i uka er det mange som drikker

Skrevet

trenger vel ikke bli avholds pga en tabbe?har da klart å nyte alkohol i flere år før dette.var uheldig,ja,men jeg er ikke alkoholiker!en gang i uka er det mange som drikker

Har ikke nevnt noe om å være avholds jeg. Men de fleste klarer ikke å ha i seg så mye alkohol hvis du ikke er vant med å drikke endel.

Skrevet

det er da stor forskjell på å være avholds og det å få "midlertidig skrekken" etter at man har inntatt en nærmest dødelig dose alkohol og derfor holder seg unna alkohol et par uker etterpå!

Skrevet

http://www.fmr.no/promille-over-3-kan-vaere-doedelig.134242-21723.html

''— 3,45 i promille er veldig høyt. Rundt tre i promille og oppover kan være dødelig, forteller overlege Liliana Bachs ved avdeling for rettstoksikologi og rusmiddelforskning ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. I enkelte tilfeller kan også promille under tre være dødelig.

— Men vi har også hørt om at folk har overlevd med 6-7 i promille, og kjenner til at folk har hatt fire og fem, forteller hun.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...