Gå til innhold

hva er farlig promille?

Gjest mye dumt man kan lure på

Anbefalte innlegg

Gjest mye dumt man kan lure på
Skrevet

Har ikke nevnt noe om å være avholds jeg. Men de fleste klarer ikke å ha i seg så mye alkohol hvis du ikke er vant med å drikke endel.

ser poenget ditt...og jeg skal sjerpe meg.

Gjest my edumt man kan lure på
Skrevet

http://www.fmr.no/promille-over-3-kan-vaere-doedelig.134242-21723.html

''— 3,45 i promille er veldig høyt. Rundt tre i promille og oppover kan være dødelig, forteller overlege Liliana Bachs ved avdeling for rettstoksikologi og rusmiddelforskning ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. I enkelte tilfeller kan også promille under tre være dødelig.

— Men vi har også hørt om at folk har overlevd med 6-7 i promille, og kjenner til at folk har hatt fire og fem, forteller hun.''

takk for infoen.

Skrevet

jeg har ikke bil,så jeg har igrunn aldri tenkt på det med promille.som nevnt tidl,jeg trodde kroppen ga beskjed når det var nok.men nå har jeg jo lært litt!

skummelt å være så nær døden,det var nemlig ikke bevisst,og det var ikke piller involvert.skammer meg.legen min tok det heldigvis med fatning,og gir meg ikke opp pga dette:)

Det er godt du lærte av episoden iallefall :) Alkohol er ikke til å spøke med, så du bør nok lære deg å drikke med måte ;-)

Skrevet

fikk ikke effekt etter 5 drinker,så jeg økte kraftig.vanligvis er jeg flink til å følge planlagte skjema,men jeg skeiet ut.hadde hatt en hard uke,og ville vel drukne mine sorger

Ok, skjønner. Uansett bør man lære å takle livet uten alkohol. Det fører ikke noe godt med seg å drikke seg fra sorgene. Når bakrusen kommer, er sorgene der ennå, pluss pluss ;-)

Grunnen til at du ikke merket noe etter fem drinker, er nok at du drakk for kjapt. Husk at alkoholen skal rekke å komme i blodet ditt også. Av den grunn bør man ta det rolig når man drikker.

Gjest skamteit
Skrevet

Det forsvinner en god del hjerneceller ved slik flatfyll, så du må passe deg. Der virker ikke som du hadde overflod av dem fra før heller, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg har fått black out etter to små aquavit og det varte i 12 timer. Skikkelig ekkelt etterpå når jeg kom til meg sjøl. Det er minst 20 år siden. Jeg hadde oppført meg forholdsvis normalt da, men hele kvelden og halve natten er bare et stort hull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...