Gå til innhold

Overgangsalder og hetetokter

Anbefalte innlegg

Gjest 48 years
Skrevet

Vet ikke hvilket forum som passer å skrived dette på (jeg føler i alle fall ikke at jeg hører hjemme i Eldreforum!). Er det andre kvinner her som er / har vært i overgangsalderen? Hvor ofte og hvor lenge varte hetetoktene (hvis du hadde det). Over hvor lang tid (år) strakte det seg. Hva gjorde du evt for å bedre situasjonen?

Har ikke lyst til å gå på østrogen, for jeg er ikke SÅ plaget foreløpig. Leser at akupunktur kan hjelpe, kanskje er det veien å gåÅ

Skrevet

''Vet ikke hvilket forum som passer å skrive dette på ''

Gynekologi.

Skrevet

Jeg var 39 når det begynnte med hetetokter! Brukte Trisekvens

i 16 år, så sluttet jeg.Plagene var borte! Deilig!

De har kansje noe i Helsekost butikkene,som kan hjelpe deg?

Skrevet

Jeg har holdt på i 11 år, men går på hormoner men de fjerner ikke hetetoktene helt

Skrevet

Mamma kom i overgangsalderen da hun var 48, døde da hun var 66 og jeg mener hun hadde hetetokter hele den tiden... Tok ingenting mot det da, såvidt jeg vet.

Skrevet

De har et produkt på helsekost, tror det er soyabasert. Du kan jo spørre. Ellers fins det en 'snill' hormonpille du kan ta dersom du også har hormonspiral. Men jeg ville ventet til plagene ble verre hvis jeg var deg. Og tro meg, de kan bli skikkelig ille. Har holdt på et par år, jeg...

Skrevet

Det beste rådet jeg har mot hetetokter er å unngå for store svingninger i blodsukkeret. Levde lenge på lavkarbokost og var lite plaget. Nå har jeg spist mer vanlig, og merker at jeg har atskillig flere "sydenturer".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...