Gå til innhold

Varm finger - aua!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å stikke noe spisst inn under neglen for noen dager siden, og nå er fingeren selvsagt betent.. den er varm og rød og pulserende, våknet av det sist natt..

Dytta litt Bacimycin inn der jeg stakk meg og satte på plaster før jeg la meg, men har ikke virket så bra. Blir Ibux i kveld, annet jeg bør gjøre? Er vel ikke noe poeng med grønnsåpebad, er ikke noe puss foreløpig.

Skrevet

Grønnsåpebad bør du absolutt bruke. Har blitt anbefalt det på helt nye sår, for å hindre betennelse. Ganske mye grønnsåpe i forhold til vann. Ti minutter morgen og kveld. Blir det for ille må du ta deg en tur på legevakta.

Aliza1365380759
Skrevet

Joda, grønnsåpevann gjør underverker, også før det kommer puss fra såret! :-)

Skrevet

Joda, grønnsåpevann gjør underverker, også før det kommer puss fra såret! :-)

Søren og, har det ikke i hus akkurat nå.... :-(

Skrevet

Bruk grønnsåpe, og fortsett med bakteriedrepende salve. Legg en kompress over og vær nøye med å holde fingeren ren og tørr.

Aliza1365380759
Skrevet

Åh, da må du vel klare deg med ibux til i morgen da..? Hvis det ikke frister med en tur på butikken nå i kveld..? :-/

Skrevet

Hmm, noen uker etter fødselen fikk jeg et "gnagsår" av et av stingene der nede:-/ Jeg trodde det var betent, og dro på legevakten. Legen der sa det "bare" var et åpent sår, så det var ikke annet å gjøre enn å sitte i plaskebad (5 cm vann i badekaret) med grønnsåpe 20 min 3 ganger om dagen. Og såret grodde uten mer trøbbel det. Så det skal tydeligvis være forebyggende også...

Hadde tatt meg en tur på bensinstasjonen og kjøpt i kveld jeg. Du vil jo helst ta det før det blir skikkelig betent!

Skrevet

Apoteket er åpent døgnet rundt og der har de medisinsk grønnsåpe.

Skrevet

Medisinsk grønnsåpe? Visste ikke at det fantes. Jeg bruker den vanlige gulv-grønnsåpen.

Skrevet

Medisinsk grønnsåpe? Visste ikke at det fantes. Jeg bruker den vanlige gulv-grønnsåpen.

Nei, man skal bruke medisinsk grønnsåpe, den er ikke tilsatt noe uhumskheter.

Skrevet

Var på apoteket i dag, fant ikke den jeg har brukt før så måtte spørre. Fikk en som heter "Flytende såpe til kroppsvask" fra Barnengens. Samme design på flasken, men rosa etikett istedet for blå. Spurte om dette virkelig var det samme som med. grønnsåpe, og det bekreftet hun.

Er litt i tvil jeg da, inneholder kokosfettsyre, soyafettsyre og glyserin + vann.. høres dette ut som "grønnsåpe" tro..?

Skrevet

Var på apoteket i dag, fant ikke den jeg har brukt før så måtte spørre. Fikk en som heter "Flytende såpe til kroppsvask" fra Barnengens. Samme design på flasken, men rosa etikett istedet for blå. Spurte om dette virkelig var det samme som med. grønnsåpe, og det bekreftet hun.

Er litt i tvil jeg da, inneholder kokosfettsyre, soyafettsyre og glyserin + vann.. høres dette ut som "grønnsåpe" tro..?

Nei, det høres ikke riktig ut. Var damen norsk eller? Vi har et par på apoteket som er helt blåst når jeg spør etter ting. Og påstår at blåreseptene mine er feil og at man må ha resept på ormekur til kattene

Skrevet

Nei, det høres ikke riktig ut. Var damen norsk eller? Vi har et par på apoteket som er helt blåst når jeg spør etter ting. Og påstår at blåreseptene mine er feil og at man må ha resept på ormekur til kattene

Har åpnet og luktet på den, lukter som den andre, så det er sikkert riktig. Men rart navn.. som en helt vanlig dusjsåpe liksom..?

Skrevet

Nei, man skal bruke medisinsk grønnsåpe, den er ikke tilsatt noe uhumskheter.

Jeg brukte vanlig grønnsåpe da katta hadde verkebyll som sprakk. Vaska et par ganger om dagen, grodde helt fint det.

Skrevet

Har åpnet og luktet på den, lukter som den andre, så det er sikkert riktig. Men rart navn.. som en helt vanlig dusjsåpe liksom..?

Det er sånn såpe de bruker på sykehuseet

Skrevet

Jeg brukte vanlig grønnsåpe da katta hadde verkebyll som sprakk. Vaska et par ganger om dagen, grodde helt fint det.

Jeg slo meg skikkelig i underlivet engang og fikk streng beskjed av legen å ikke bruke vanlig grønnsåpe.

Skrevet

Jeg slo meg skikkelig i underlivet engang og fikk streng beskjed av legen å ikke bruke vanlig grønnsåpe.

Det er nok forskjell på et underliv og en verkefinger.

Vanlig grønnsåpe naturell, som man kjøper på butikken, er nok for verkefingre og kattesår.

Underliv har en litt annerledes bakterieflora og må spesialbehandles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...