Gå til innhold

Jazz-hvilke cd skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Gjest JazzGirl
Skrevet

Vil kjøpe noko jazzmusikk-noko som ligner på diana krall sin musikk.

Vil ikkje ha instrumental.

Tips?

Mvh:)

Gjest jazzmusikk
Skrevet

Jeg har ikke hørt mye Krall, men Slettahjell sine jazzplater er fantastiske. Du har dem kanskje? Viss ikke, google og les anmeldelser.

Skrevet

Den er veldig bra, og med jazzorientert spilling. Men jazzplatene hennes er naturlig nok mer jazza enn en juleplate, som også er noe enklere og mer tradisjonell.

Fantastisk pianist!

''Fantastisk pianist!''

Ja han er helt i verdensklasse, og ikkje bare det han er blandt de _beste_ der også!

Skrevet

Tenkte å anbefale den samme, og skal på konsert til uka med de... Årets julekonsert.. gleder meg =)

''Tenkte å anbefale den samme, og skal på konsert til uka med de... Årets julekonsert.. gleder meg =)''

Eg gikk glipp av en konsert med Tord Gustavsen Trio for noen år siden, og tilgir aldri meg sjøl...:(

Gjest jazzmusikk
Skrevet

''Fantastisk pianist!''

Ja han er helt i verdensklasse, og ikkje bare det han er blandt de _beste_ der også!

Jeg har hørt altfor lite jazz!

Herved et nyttårsforsett å høre mer og kjøpe mer jazzmusikk.

Skrevet

Jeg har hørt altfor lite jazz!

Herved et nyttårsforsett å høre mer og kjøpe mer jazzmusikk.

''Herved et nyttårsforsett å høre mer og kjøpe mer jazzmusikk.''

Høres fornuftig ut, det å kvitte seg med fordommer og skylapper var en _åpenbaring_ for min del.

Så nå nyter eg jazz, klassisk & folkemusikk, fremfor blues, rock`n roll og popmusikk.

Skrevet

''Herved et nyttårsforsett å høre mer og kjøpe mer jazzmusikk.''

Høres fornuftig ut, det å kvitte seg med fordommer og skylapper var en _åpenbaring_ for min del.

Så nå nyter eg jazz, klassisk & folkemusikk, fremfor blues, rock`n roll og popmusikk.

Men hvilken epoke liker du? Jeg har også blitt mer glad i jazz, men det kan være litt for smalt og sært, eller litt for neworleans, hvis du skjønner.... Eller litt for nytt og grunt.

Skrevet

''Jazz på svenska '' HVOR gammel er du Geir??? :o

47 ifølge passet.

Har du hørt plata??

Skrevet

Men hvilken epoke liker du? Jeg har også blitt mer glad i jazz, men det kan være litt for smalt og sært, eller litt for neworleans, hvis du skjønner.... Eller litt for nytt og grunt.

Eg aner ikkje hvilken epoke eg liker.

Men sånn plutselig dukker det opp noe eg liker, ikkje gladjazz og dixieland, heller ikkje "studentjazz" (intelektuellt vissvass).

Du kan søke opp saxofonisten John Surman (på youtube eller noe) og se om du får treff på "Portrait Of A Romantic", stemningsjazz som tar deg med langt inn i drømmeland..

Skrevet

47 ifølge passet.

Har du hørt plata??

Ja. I gamle dager. Den var fin da, iallfall ;))

Skrevet

Eg aner ikkje hvilken epoke eg liker.

Men sånn plutselig dukker det opp noe eg liker, ikkje gladjazz og dixieland, heller ikkje "studentjazz" (intelektuellt vissvass).

Du kan søke opp saxofonisten John Surman (på youtube eller noe) og se om du får treff på "Portrait Of A Romantic", stemningsjazz som tar deg med langt inn i drømmeland..

Det skal eg gjere i morgon. Trur eg!

Takkf or tips

Skrevet

''Tenkte å anbefale den samme, og skal på konsert til uka med de... Årets julekonsert.. gleder meg =)''

Eg gikk glipp av en konsert med Tord Gustavsen Trio for noen år siden, og tilgir aldri meg sjøl...:(

De spiller jo fremdeles rundtomkring så vidt jeg vet, gjør de ikke det da? Muligheten er vel fremdeles til stede? :)

Skrevet

De spiller jo fremdeles rundtomkring så vidt jeg vet, gjør de ikke det da? Muligheten er vel fremdeles til stede? :)

Mulig det, men det er sjelden de spiller på disse trakter...:)

Men til neste år da skal det bli "andre boller", så da håper eg å få hørt de Live!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...