Gå til innhold

I dag har jeg vært flink :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Har vasket ned kjøkkenet (ikke inni skapene, men ellers) med grønnsåpe og salmiakk - fy søren så fælt det var oppå kjøkkenskapene!

*Har pusset sølv

*Har vasket gardinene på soverommet til to av barna (den tredje fikk nye for 4 mnd siden så de trengs ikke å vaskes)

*Har brettet mye tøy

*Vi fikk skrevet ferdig julebrevet i går

*Nå skal jeg vaske i alle fall vindusveggene på de to barnerommene, og styke gardinene, såblir det i alle fall litt renere der til jul!

*Og så har vi et mål ved som skulle vært lødd opp i dag, men vi har ryddet og kost oss inne, så den veden ligger nå der i garasjen.... Tror kanskje ikke det blir noe av det i dag....

AneM1365380603
Skrevet

I alle dager så flittig du har vært :) Det er godt å få unna slike ting, og en herlig følelse når det er unnagjort.

I dag har vi ommøblert litt i stua. Vi vil ikke ha den gamle salonggruppa i kosekroken likevel. Det ble for mange møbler her. Et møblert hjem altså ;)

I går kveld skulle vi ta det ned trappa, men det måtte vi bare gi opp, så i dag måtte vi ta det terasseveien. Jeg har båret på mye møbler i dag. Terassetrappa er lang og bratt, så jeg var ikke så høy i hatten da vi gikk ned der med den største delen.

Vi har også flyttet spisebordet og fått opp noen bilder. Jeg peker og mannen min henger opp ;)

Skrevet

Fy søren, det var ikke småtteri! :-)

Flink er bare fornavnet, rett og slett! :-)

Skrevet

Hei! Du har virkelig hatt ånden i dag! imponert her :)

Veden løper ikke av den, fin trening på mandagen det ;)

''*Har vasket ned kjøkkenet (ikke inni skapene, men ellers) med grønnsåpe og salmiakk - fy søren så fælt det var oppå kjøkkenskapene!''

Åh, den jobben husker jeg godt... Nå har jeg skaper som går helt til taket, og det har jeg ikke angret på en eneste dag :)

Skrevet

Ikke snakk om å pusse sølv. Det er krisejobb og jeg bruker flere dager jo. Og dattera mi som ikke bor hjemme lenger engang slik at jeg kan sette henne til å hjelpe meg :o(

AneM1365380603
Skrevet

Ikke snakk om å pusse sølv. Det er krisejobb og jeg bruker flere dager jo. Og dattera mi som ikke bor hjemme lenger engang slik at jeg kan sette henne til å hjelpe meg :o(

Det er årsaken til at jeg aldri kjøper sølv ;)

Skrevet

Det er årsaken til at jeg aldri kjøper sølv ;)

Jeg har ikke kjøpt en eneste ting sjøl, men arvet alt sammen.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt en eneste ting sjøl, men arvet alt sammen.

Jeg gjemmer slikt så godt at jeg ikke klarer å finne det igjen, men skjønner jo at det er verdt med en slik jobb for deg :)

Skrevet

Jeg gjemmer slikt så godt at jeg ikke klarer å finne det igjen, men skjønner jo at det er verdt med en slik jobb for deg :)

Det passer veldig godt når det er nypusset, det står i seksjonen jeg tok med fra mora og faren min. Han pusset det hver fredag, men et er jo litt lettere da enn å pusse til jul, bursdag og 17.mai

Skrevet

Pusser ikke sølv, vi, men vi bruker det _mye_.

Det er ubegripelig kjedelig å pusse sølv, dessuten er jeg ikke helt sikker på hvor sunt det er å spise sølvpuss heller.

Skrevet

Pusser ikke sølv, vi, men vi bruker det _mye_.

Det er ubegripelig kjedelig å pusse sølv, dessuten er jeg ikke helt sikker på hvor sunt det er å spise sølvpuss heller.

Jeg gidder ikke å bruke sølv til spising. Dessuten så får man kjøpt en boks hos gullsmeder til å putte bestikk nedi og så slipper man å pusse

Skrevet

Jeg gidder ikke å bruke sølv til spising. Dessuten så får man kjøpt en boks hos gullsmeder til å putte bestikk nedi og så slipper man å pusse

He-he, morsomt uttrykk - "gidder ikke bruke sølv til spising".

Bruker sølvskjeer daglig her i huset, og kniv/gaffel har vi ikke i sølv. Det framstår som en smule meningsløst, ja. Men isskjeer og teskjeer bruker vi daglig, også til spising.

:-)

Skrevet

He-he, morsomt uttrykk - "gidder ikke bruke sølv til spising".

Bruker sølvskjeer daglig her i huset, og kniv/gaffel har vi ikke i sølv. Det framstår som en smule meningsløst, ja. Men isskjeer og teskjeer bruker vi daglig, også til spising.

Ungene brukte bestikket sitt og krusene sine da de var små. Skjea til eldstemann er helt utslitt, den flasser selv om det er sølv og ikke 60%. Det er ikke sunt, så det må du passe¨på. 60% skal helst ikke brukes, det er regnet som pynt egentlig.

Skrevet

Ungene brukte bestikket sitt og krusene sine da de var små. Skjea til eldstemann er helt utslitt, den flasser selv om det er sølv og ikke 60%. Det er ikke sunt, så det må du passe¨på. 60% skal helst ikke brukes, det er regnet som pynt egentlig.

OK - noe av det vi har er riktig gammelt, og flasser ikke av enda. Så da vil jeg tro det er helt greit. Og skjeene til ungene blir vel lagt bort om ikke lenge, de er også helt fine enda.

AneM1365380603
Skrevet

OK - noe av det vi har er riktig gammelt, og flasser ikke av enda. Så da vil jeg tro det er helt greit. Og skjeene til ungene blir vel lagt bort om ikke lenge, de er også helt fine enda.

Vi har også noen sølvskjeer som brukes til daglig. Det er dåpsskjeer som barna har fått, og det er bedre de ligger i kjøkkenskuffa enn at de ligger og tar plass i en eske.

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Flink jente det !!!

Jeg fikk bakt de siste kakesortene idag.

Kjøpte de to siste julegavene, så nå er alle "i boks".

Huset var ferdig "nedvasket" i november, bruker nesten hele den måneden på å vaske tak og vegger, eneste badet som står igjen, det skal jeg ta til onsdagen.

Imorgen tenkte jeg at jeg skulle opp på loftet å høre om resten av nissegjengen har lyst til å komme ned :) (på kjøkkenet fikk de lov å slippe inn 1.adventshelgen) Liker å kose meg med nissene nå i desember, og ikke i januar, så her slipper de inn "før tiden".

kribler i magen når tv`n står på nrk og de reklamerer for barne-tv sendingen julaftensmorgenen ......

Skrevet

Vi har også noen sølvskjeer som brukes til daglig. Det er dåpsskjeer som barna har fått, og det er bedre de ligger i kjøkkenskuffa enn at de ligger og tar plass i en eske.

Sånn har vi tenkt også - også har vi en god del premieskjeer fra hine, hårde dage som også brukes. De gjør jo ikke nytte for seg i en skuff.

Skrevet

Wow! Jeg er imponert! :)

Jeg :-)

Og jeg fikk strøket alle gardinene + sengetøyet til eldstemann (det er mange år siden sist jeg har strøket sengetøy....) :-)

*stolt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...