Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 I alle dager så flittig du har vært Det er godt å få unna slike ting, og en herlig følelse når det er unnagjort. I dag har vi ommøblert litt i stua. Vi vil ikke ha den gamle salonggruppa i kosekroken likevel. Det ble for mange møbler her. Et møblert hjem altså I går kveld skulle vi ta det ned trappa, men det måtte vi bare gi opp, så i dag måtte vi ta det terasseveien. Jeg har båret på mye møbler i dag. Terassetrappa er lang og bratt, så jeg var ikke så høy i hatten da vi gikk ned der med den største delen. Vi har også flyttet spisebordet og fått opp noen bilder. Jeg peker og mannen min henger opp Å bære møbler er tungt!!!! Så flinke dere er :-) Nå sitter jeg og forbereder søndagsskolen for i morgen. Kosleig det! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Fy søren, det var ikke småtteri! :-) Flink er bare fornavnet, rett og slett! :-) *pusser glorien* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hei! Du har virkelig hatt ånden i dag! imponert her Veden løper ikke av den, fin trening på mandagen det ''*Har vasket ned kjøkkenet (ikke inni skapene, men ellers) med grønnsåpe og salmiakk - fy søren så fælt det var oppå kjøkkenskapene!'' Åh, den jobben husker jeg godt... Nå har jeg skaper som går helt til taket, og det har jeg ikke angret på en eneste dag Da vi bygde huset for 11 år siden, hadde vi først tenkt å ha skap helt opp. Men så skulle vi kutte kostnader, og vi sparte 10.000 på å ikke ha dem helt opp... Gjett om vi har angret!!!! Og jeg vasket oppå der i sommer, og selv om vi steker veldig lite mat, var det helt seigt..... Men salmiakken gjorde susen! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ikke snakk om å pusse sølv. Det er krisejobb og jeg bruker flere dager jo. Og dattera mi som ikke bor hjemme lenger engang slik at jeg kan sette henne til å hjelpe meg ( Jeg synes faktisk det er litt moro å pusse sølv :-) Men vi har bare barnebestikk + barnekopper + teskjeer - så det er ikke så mye. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Flink jente det !!! Jeg fikk bakt de siste kakesortene idag. Kjøpte de to siste julegavene, så nå er alle "i boks". Huset var ferdig "nedvasket" i november, bruker nesten hele den måneden på å vaske tak og vegger, eneste badet som står igjen, det skal jeg ta til onsdagen. Imorgen tenkte jeg at jeg skulle opp på loftet å høre om resten av nissegjengen har lyst til å komme ned (på kjøkkenet fikk de lov å slippe inn 1.adventshelgen) Liker å kose meg med nissene nå i desember, og ikke i januar, så her slipper de inn "før tiden". kribler i magen når tv`n står på nrk og de reklamerer for barne-tv sendingen julaftensmorgenen ...... Her i stua er det lilla farger nå, og vi venter med det røde til neste helg, tenker jeg :-) Men så har vi julepynten et stykke ut i januar også da! Jeg er absolutt ikke typen som vasker ned hele huset, så her er det kryss i taket når nedvask foregår! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Du er skikkelig voksen ;o) Hmmmm - er kanksje det! Svigermor skulle ha sett meg i sving dag! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Da vi bygde huset for 11 år siden, hadde vi først tenkt å ha skap helt opp. Men så skulle vi kutte kostnader, og vi sparte 10.000 på å ikke ha dem helt opp... Gjett om vi har angret!!!! Og jeg vasket oppå der i sommer, og selv om vi steker veldig lite mat, var det helt seigt..... Men salmiakken gjorde susen! Legg plastfolie der, så skifter du bare den iblandt;) 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes faktisk det er litt moro å pusse sølv :-) Men vi har bare barnebestikk + barnekopper + teskjeer - så det er ikke så mye. Da kan du komme hit og pusse litt kaffekanner og lysestaker med blomsteroppsatser og vaser og slikt 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Da kan du komme hit og pusse litt kaffekanner og lysestaker med blomsteroppsatser og vaser og slikt kaffekanner?! Husker forresten at farmor hadde ei kaffekanne i sølv, ja! Lurer på hvor den ble av.... Nei, dessverre, litt lang reise for sølvpuss ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 kaffekanner?! Husker forresten at farmor hadde ei kaffekanne i sølv, ja! Lurer på hvor den ble av.... Nei, dessverre, litt lang reise for sølvpuss ;-) Faren min fikk den i sølv på jobben etter å ha jobbet der i 50 år. Den i plett fikk tanta mi låne så den er hos fetteren min, tror jeg etterat hun døde. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Da vi bygde huset for 11 år siden, hadde vi først tenkt å ha skap helt opp. Men så skulle vi kutte kostnader, og vi sparte 10.000 på å ikke ha dem helt opp... Gjett om vi har angret!!!! Og jeg vasket oppå der i sommer, og selv om vi steker veldig lite mat, var det helt seigt..... Men salmiakken gjorde susen! Det er godt der finnes hjelpemidler. Også har dere enda muligheten til å gjøre noe med skaphøyden. Jeg vet at i allefall de vi kjøpte kjøkken av, kan komme og ta mål og lage akkurat det du ønsker Jeg har et litt merkelig plassert vindu på kjøkkenet. Vinduet delte liksom opp innredningen. Da vi skulle ha nytt kjøkken så fikk jeg dem til å lage noen små luker/skap over det vinduet. Da ble innredningen bundet sammen og ble mer hel. Topp fornøyd med den idèen Derfor antar jeg at de kan lage på bestilling. *Ønske seg til neste jul kanskje?* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Det er godt der finnes hjelpemidler. Også har dere enda muligheten til å gjøre noe med skaphøyden. Jeg vet at i allefall de vi kjøpte kjøkken av, kan komme og ta mål og lage akkurat det du ønsker Jeg har et litt merkelig plassert vindu på kjøkkenet. Vinduet delte liksom opp innredningen. Da vi skulle ha nytt kjøkken så fikk jeg dem til å lage noen små luker/skap over det vinduet. Da ble innredningen bundet sammen og ble mer hel. Topp fornøyd med den idèen Derfor antar jeg at de kan lage på bestilling. *Ønske seg til neste jul kanskje?* Ja, det var jo lurt! Men hvis vi skal ha skap helt opp, må vi jo ha helt nye dører som er mye høyere enn de gamle? Og det er jo en del dører.... Ønsker meg egentlig et større kjøkken.... Vi hadde planer om å bygge på, men det har vi lagt på is. Nå er ambisjonene å få malt til våren! 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ja, det var jo lurt! Men hvis vi skal ha skap helt opp, må vi jo ha helt nye dører som er mye høyere enn de gamle? Og det er jo en del dører.... Ønsker meg egentlig et større kjøkken.... Vi hadde planer om å bygge på, men det har vi lagt på is. Nå er ambisjonene å få malt til våren! Det går jo an å bare ha slike luker også. De er da hengslet oppe og skapet vippes ut. Da trenger dere ikke bytte alle skapdørene. De lager noe ala det dere har Drømmer ja, det har jeg også nok av. Kunne gjort mye med huset om pengene hadde vært til stede 0 Siter
Søssa Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 '' fy søren så fælt det var oppå kjøkkenskapene!'' Fy søren så flink du har vært. Men nå som du har det nyvasket oppå skapene bør du legge matpapir der, da går det så mye lettere neste gang du skrider til verket. 0 Siter
McLoud Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Hmmmm - er kanksje det! Svigermor skulle ha sett meg i sving dag! Svigermødre er oppskrytt Men for å slippe så mye jobb neste år med vasking oppe på kjøkkenskap, Legg et lag med gladpack. Ingen som ser det i det hele tatt jo. Riv det av og det er rent og fritt for fett og alskens andre uhumskheter. Jada, nå hørtes jeg ut som ei skikkelig kjerring, men jeg har lært 'the hard way' 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.