org Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er en rotekopp. Og det er forsåvidt resten av familien også, selv om jeg roter (og rydder!) udiskutabelt mest. Hva er ditt tips til å få det ryddig, og å fortsette å ha det ryddig? :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 1. Alt har sin _faste_ plass. 2. I hus med 2 etasjer, brukes øverste og nederste trinn som hvileplass for ting som skal opp eller ned. 3. Kast, ikke legg vekk for å vurdere å beholde det. Jepp, gode råd, som jeg ikke helt klarer å leve etter bestandig. :-/ 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 denne tråden skal jeg følge nøye med på ;O) Her er det aldri strøkent. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 1. Alt har sin _faste_ plass. 2. I hus med 2 etasjer, brukes øverste og nederste trinn som hvileplass for ting som skal opp eller ned. 3. Kast, ikke legg vekk for å vurdere å beholde det. Jepp, gode råd, som jeg ikke helt klarer å leve etter bestandig. :-/ Hva når man ikke har faste plasser til ting, og heller ikke har plasser nok til å rydde bort ting? Kan være ting man trenger selv om man ikke har plass Vanskelig å kaste ting. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hva når man ikke har faste plasser til ting, og heller ikke har plasser nok til å rydde bort ting? Kan være ting man trenger selv om man ikke har plass Vanskelig å kaste ting. Da må man leve med rotet, skaffe mer plass eller manne seg opp til å kaste. :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Da må man leve med rotet, skaffe mer plass eller manne seg opp til å kaste. :-) Hmm. Da blir det vel til at vi lever med rotet ;O) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hmm. Da blir det vel til at vi lever med rotet ;O) Det er jo fullt mulig når man ikke blir sprø av det. :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Har hele tiden trodd at nicket ditt, org, stod for organisert.. ellers, ryddetips,, gjør større plass for færre ting. Ha ting på nogenlunde faste plasser. Ha like ting sammen. Merke esker med hva som er i dem etc. Forsøke å kvitte seg med ting man ikke bruker og slutte å kjøpe unødvendige ting og tang. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Det beste tipset blir å minne dem på å ta med seg tilbake ting der de kom fra. Purre og purre til de blir lei av maset og tar det med. (så får de andre gjøre det mot deg også.) Men ikke spør meg om hvor man henter tålmodigheten fra, den er til og fra hos meg.... derfor er huset rotete også -til og fra... Det er lurt å ha skippertak i de ulike rommene, kaste og gjøre plass til ting. Da blir det lettere å holde orden. 0 Siter
org Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Har hele tiden trodd at nicket ditt, org, stod for organisert.. ellers, ryddetips,, gjør større plass for færre ting. Ha ting på nogenlunde faste plasser. Ha like ting sammen. Merke esker med hva som er i dem etc. Forsøke å kvitte seg med ting man ikke bruker og slutte å kjøpe unødvendige ting og tang. I så fall burde det vært en u først... uorg, det er vel mer meg. :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Masse skap-plass! En himla forskjell før og etter raust med skap her i huset! - By the way også en himla forskjell på før og etter kaill'n flyttet, hehe, men det blir vel litt for kontroveriselt å gi et generelt råd basert på den erfaringen... 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Å ha så få ting at det ikke er noe særlig å rote med ;-) Og å ha bokser og sånt til ulike ting, slik at man _vet_ at når man tar ut noe, så skal det tilbake dit det kom fra når en er ferdig med det. Jeg har f.eks en egen kurv i bokhylla i stua til skrive/tegne/malesakene mine, en kurv til kjæresten min sine "data-ting" (ledninger osv), en kurv til servietter/stearinlys og sånt, og den siste kurven er en rotekurv som kjæresten min benytter. I tillegg har jeg en liten kurv på en lavere hylle, og den er til "småting" (reflekser, nøkler, frimerker osv) som skaper mye rot hvis en ikke har en fast plass å legge det. Alle kurvene ryddes med ujevne mellomrom, slik at de ikke oppbevarer unødvendige ting eller er så rotete at det er dårlig utnyttelse av plassen. Lett for meg å snakke om rot som bare har mitt og kjæresten mitt sitt rot å organisere, jeg burde kanskje vente med å uttale meg til jeg får barn.. *ler litt* :-) 0 Siter
Maya Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Les boken "Mitt ryddige jeg". Den er full av slike tips. Jeg prøver alltid å ta med med noe når jeg er oppe og går i huset, da får man med seg litt av hvert ) Ellers er det lurt at alt har sin plass. Det som ikke har en fast plass, er det som blir til rot som oftest. Ellers er vel klær og leker det som roter til mest hos oss. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Masse skap-plass! En himla forskjell før og etter raust med skap her i huset! - By the way også en himla forskjell på før og etter kaill'n flyttet, hehe, men det blir vel litt for kontroveriselt å gi et generelt råd basert på den erfaringen... ''- By the way også en himla forskjell på før og etter kaill'n flyttet, hehe, men det blir vel litt for kontroveriselt å gi et generelt råd basert på den erfaringen... '' Det er min erfaring også. Det er fortsatt nesten aldri strøkent her, men pokker så utrolig mer ryddig enn før! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 ''- By the way også en himla forskjell på før og etter kaill'n flyttet, hehe, men det blir vel litt for kontroveriselt å gi et generelt råd basert på den erfaringen... '' Det er min erfaring også. Det er fortsatt nesten aldri strøkent her, men pokker så utrolig mer ryddig enn før! Det ble jo plutselig dobbel skap-plass på meg også, så nå har jeg jo plass til klærne mine, hehe... 0 Siter
Gjest mitt råd Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Kaste, kaste og kaste gi bort, kjøpe mindre, kaste!) 0 Siter
Gjest agree Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 gi bort, kjøpe mindre, kaste!) Jeg burde vel skrevet kvitte seg med da og ikke gå til anskaffelse av nye unødige ting 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 ''Hva er ditt tips til å få det ryddig, og å fortsette å ha det ryddig? :-)'' La være å rote! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.