Gå til innhold

Voksesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Milde måne
Skrevet

Gutten min klager på vondt i bena og tærna og det er ingen grunn til at han skal ha vondt,så jeg tror det er voksesmerter.

Er det noe som hjelper mot dette,bortsett fra ibux og paracet?

Skrevet

Mitt inntrykk er at varme (f.eks et varmt bad) og litt massasje kan lindre noe. Men jeg ville absolutt gitt en Paracet.

Gjest mitt råd
Skrevet

Om det topper seg om natta og han er oppløst av tårer og smerte, hjelper det med en is og et fang i tillegg til en smertestillende. Avledning er alltid bra.

Gjest Milde måne
Skrevet

Om det topper seg om natta og han er oppløst av tårer og smerte, hjelper det med en is og et fang i tillegg til en smertestillende. Avledning er alltid bra.

Takk : )

Ja det kan jo hjelpe.

Gjest Milde måne
Skrevet

Mitt inntrykk er at varme (f.eks et varmt bad) og litt massasje kan lindre noe. Men jeg ville absolutt gitt en Paracet.

Får prøve å masere føttene.

Skrevet

Varme!

Både varme klær/sokker/strømper å ha på beina, og kanskje ei varmeflaske.

Husker at mamma klipte ermene av en slitt genser og lagde leggings til meg da jeg hadde voksesmerter. Nevøen min fikk sånne dunsokker, dvs sokker laget av dunlerret og med dun inni, som var gode til han. Lette, myke angorastrømper tror jeg at jeg ville ha foretrukket per i dag.

Gjest 2barnsmora
Skrevet

jeg fortalte min eldste på 4 om da jeg selv var liten, jeg hadde mye voksesmerter, og mormor (min mor) knyttet på meg ulltråd rundt leggen for at det skulle bli bedre.

gutten lyttet med stor interesse, og nå sovner han så snart han får ulltråd på foten :)

min venninnes datter hadde samme type smerter, jeg fortalte om vår løsning, og det løste seg like greit for dem etter at min venninne hadde fortalt om tråden.

Du kan evt justere historien til å handle om et barn som din gutt evt. ser opp til? Mye psykisk her.

Gjest Milde måne
Skrevet

Varme!

Både varme klær/sokker/strømper å ha på beina, og kanskje ei varmeflaske.

Husker at mamma klipte ermene av en slitt genser og lagde leggings til meg da jeg hadde voksesmerter. Nevøen min fikk sånne dunsokker, dvs sokker laget av dunlerret og med dun inni, som var gode til han. Lette, myke angorastrømper tror jeg at jeg ville ha foretrukket per i dag.

Får prøve med varme.

Gjest Milde måne
Skrevet

jeg fortalte min eldste på 4 om da jeg selv var liten, jeg hadde mye voksesmerter, og mormor (min mor) knyttet på meg ulltråd rundt leggen for at det skulle bli bedre.

gutten lyttet med stor interesse, og nå sovner han så snart han får ulltråd på foten :)

min venninnes datter hadde samme type smerter, jeg fortalte om vår løsning, og det løste seg like greit for dem etter at min venninne hadde fortalt om tråden.

Du kan evt justere historien til å handle om et barn som din gutt evt. ser opp til? Mye psykisk her.

Alt skal prøves.

Skrevet

Mine barn har begge vært hos Kiropraktor som har rettet små låsninger i rygg/bekken og "voksesmertene" de slet med ble borte etter 2-3 behandlinger... helt bort! for godt!

Gjest Milde måne
Skrevet

Mine barn har begge vært hos Kiropraktor som har rettet små låsninger i rygg/bekken og "voksesmertene" de slet med ble borte etter 2-3 behandlinger... helt bort! for godt!

Ja det hørtes bra ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...