Gjest Vil videre før jeg blir for gammel Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Har litt lyst å ta videreutdanning til neste år, men vet ikke hva jeg bør satse på. Hvor en kan få jobb ovs. Er vernepleier og har full ansienitet, kommer ikke lengre på lønnstigen nå. Så tenker jeg selvfølgelig hvordan det blir økonomisk, jobbe eller ta permisjon. Klarer jeg dette. Mange tanker stiller seg.Har familie. Noen med tips og erfaring 0 Siter
Gjest videreutdannet Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Er ikke det viktigste hva du har lyst til å drive med? Du kan jo gå helt forskjellige retninger. Du kan f.eks bygge på vernepleierutdanningen med en mastergrad med masse teori og den pakka, eller du kan f.eks ta sånn vanlig videreutdanning i psykisk helsearbeid som er en mye mer praktisk videreutdanning. Jeg ville vel først og fremst tenkt etter hva jeg virkelig ville, for det finnes jo et hav av forskjellige muligheter 0 Siter
Gjest Vil videre før jeg blir for gammel Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Er ikke det viktigste hva du har lyst til å drive med? Du kan jo gå helt forskjellige retninger. Du kan f.eks bygge på vernepleierutdanningen med en mastergrad med masse teori og den pakka, eller du kan f.eks ta sånn vanlig videreutdanning i psykisk helsearbeid som er en mye mer praktisk videreutdanning. Jeg ville vel først og fremst tenkt etter hva jeg virkelig ville, for det finnes jo et hav av forskjellige muligheter Er nok mer praktisk anlagt. Har tenkt på psykisk helsearbeid, men har lite erfaring innen psykiatri. Kanskje det er spennende for alt jeg vet. Er bare usikker på hva jeg kunne tenke meg i det hele og store. 0 Siter
Gjest videreutdannet Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Er nok mer praktisk anlagt. Har tenkt på psykisk helsearbeid, men har lite erfaring innen psykiatri. Kanskje det er spennende for alt jeg vet. Er bare usikker på hva jeg kunne tenke meg i det hele og store. Da er vel den beste starten å finne ut hva som finnes av videreutdanninger for vernepleiere og så se om det er noe av det du kan tenke deg. Jeg tror det et eller annet sted finnes en felles oversikt, men ellers er et tips å gå inn på alle høgskoler som har helse- og sosialfag og sjekke hva de tilbyr. Kanskje er du også stedfast (du hadde familie, hadde du ikke?) og må konsentrre deg om skoler i nærheten? Eventuelt skoler som har blokkundervisning og du kan reise dit fire uker i semesteret eller noe slikt. 0 Siter
Faure Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Er det på grunn av pengene eller fordi du kjeder deg? Hvis det er pga. pengene må du gå i deg selv og granske dypt og grundig over hva det er som gjør at det er pengene som er viktigst. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Er det på grunn av pengene eller fordi du kjeder deg? Hvis det er pga. pengene må du gå i deg selv og granske dypt og grundig over hva det er som gjør at det er pengene som er viktigst. Selvfølgelig er pengene i en jobb viktigst! Det er typisk kvinner å tro noe annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.