Gå til innhold

Guttungen har røde prikker

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi er akkurat kommet hjem fra to uker i Egypt, mens vi var der fikk han røde prikker, de var helt glatte med en hvit ring rundt. Klødde ikke og han var i fin form. Jeg mistenker en reaksjon på noe rødt fargestoff som var i barnedrinkene han helte i seg med stor appetitt. Det så ikke ut som soleksem.

Det forsvant, men nå etter at vi kom hjem har han igjen fått prikker, det ser heller ikke ut som soleksem, men det er vel uansett litt sent og få nå? (vi kom hjem sent torsdagskveld), denne gangen er det mer som hovne blemmer som går hull på når han klør. Kan minne om vannkopper, men det har han hatt kraftig før.

Væskefylte blemmer rett og slett som klør veldig. Formen hans er fin. Det er spredd over hele kroppen, men i hovedsak på ryggen, armene og litt på beina.

Hva kan det være? Noen ideer? Jeg har ikke anelse.

Skrevet

Den ene datra vår hadde slike et år vi var i Spania. Det så nesten ut som vannkopper og klødde. Hun hadde flere i et område på magen og ryggen og utslettet varte i noen uker. Vi aner fortsatt ikke hva det var... Jeg mener å huske at vi tenkte på mollusker?

Skrevet

Var dere på stranda? Høres ut som sandlopper, det har jeg bare vært borte i i Hellas på fastlandet

Skrevet

Den ene datra vår hadde slike et år vi var i Spania. Det så nesten ut som vannkopper og klødde. Hun hadde flere i et område på magen og ryggen og utslettet varte i noen uker. Vi aner fortsatt ikke hva det var... Jeg mener å huske at vi tenkte på mollusker?

Mollusker, det hadde jeg helt glemt! Det kan det være ja, googlet bilder og det kan være det, men jeg er ikke helt sikker.

Skrevet

Var dere på stranda? Høres ut som sandlopper, det har jeg bare vært borte i i Hellas på fastlandet

Sandlopper? *panikk* Hva i alle dager er det? Ja vi var på stranda, men burde han ikke fått reaksjon før da? Nå er det jo gått hele helga, øh men han kan jo ha hatt dem i helga også jeg har ikke sett så nøye på han jeg ;o)

Æh, smitter det? *grøsser*

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1229288034' post='4039669]

Mollusker, det hadde jeg helt glemt! Det kan det være ja, googlet bilder og det kan være det, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har nylig vært gjennom mollusker på de to minste. En mollusk bruker flere uker fra å være liten til stor og moden. Den klør først når den er moden, og da er det en voksaktig greie inni den. Den voksaktige greia er hvitaktig.

Sandlopper leste jeg om i et blad for et par mnd siden. Den personen det gjaldt hadde kløe lenge etter han kom hjem fra ferien. De andre i reisefølget hadde ikke fått det, men de hadde alltid brukt sko på stranden, og de lå i senger når de solte seg, ikke håndduk.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1229288126' post='4039670]

Sandlopper? *panikk* Hva i alle dager er det? Ja vi var på stranda, men burde han ikke fått reaksjon før da? Nå er det jo gått hele helga, øh men han kan jo ha hatt dem i helga også jeg har ikke sett så nøye på han jeg ;o)

Æh, smitter det? *grøsser*

Nei, det er ikke smittsomt og ikke farlig.

Skrevet

Jeg har nylig vært gjennom mollusker på de to minste. En mollusk bruker flere uker fra å være liten til stor og moden. Den klør først når den er moden, og da er det en voksaktig greie inni den. Den voksaktige greia er hvitaktig.

Sandlopper leste jeg om i et blad for et par mnd siden. Den personen det gjaldt hadde kløe lenge etter han kom hjem fra ferien. De andre i reisefølget hadde ikke fått det, men de hadde alltid brukt sko på stranden, og de lå i senger når de solte seg, ikke håndduk.

Dette har vokst i størrelse raskt, så det tyder jo ikke på mollusker. Dessuten er det tynn væske inni.

Vi lå på solsenger hele tiden, han hadde alltid sko pga at det var steinete. Var ikke mye han lekte i strandkanten heller, han satt seg aldri ned f.eks. Gravde vel bittelitt den ene dagen, ellers så var det også kommet i kategorien "teit og kjedelig" som det meste er kommet i nå ;o)

Skrevet

Nei, det er ikke smittsomt og ikke farlig.

Puh, jeg freaker ut med at som har med lopper og slikt *pingle*

Jeg googlet det litt, men det stemmer liksom ikke. Vi var ikke på stranda siste dagen heller, og jeg sjekket hele han om kvelden, da var det hverken utslett eller noe som kunne minne om bitt. Så det må ha kommet etter at vi kom hjem.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1229288034' post='4039669]

Vi var aldri helt sikre vi heller.... Faktisk tror jeg utslettet begynte så smått før vi reiste hjemmefra, men at det ble verre når vi var i Spania. Jeg tenkte derfor ikke på at utslettet kunne komme av varmen, bakterier i Spania etc..

Skrevet

Lopper gir vel mer ensartede røde prikker? Men mulig sandlopper gir annet utslett enn vanlige lopper?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1229288602' post='4039675]

Dette har vokst i størrelse raskt, så det tyder jo ikke på mollusker. Dessuten er det tynn væske inni.

Vi lå på solsenger hele tiden, han hadde alltid sko pga at det var steinete. Var ikke mye han lekte i strandkanten heller, han satt seg aldri ned f.eks. Gravde vel bittelitt den ene dagen, ellers så var det også kommet i kategorien "teit og kjedelig" som det meste er kommet i nå ;o)

''Dette har vokst i størrelse raskt, så det tyder jo ikke på mollusker. Dessuten er det tynn væske inni.''

Høres ut som akkurat det samme som datra mi hadde...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1229288739' post='4039679]

Puh, jeg freaker ut med at som har med lopper og slikt *pingle*

Jeg googlet det litt, men det stemmer liksom ikke. Vi var ikke på stranda siste dagen heller, og jeg sjekket hele han om kvelden, da var det hverken utslett eller noe som kunne minne om bitt. Så det må ha kommet etter at vi kom hjem.

Da aner jeg ikke.

Skrevet

Da aner jeg ikke.

Ikke jeg heller, men det går nok over tenker jeg. Får smøre med noe kløstillendes og se det an.

Skrevet

''Dette har vokst i størrelse raskt, så det tyder jo ikke på mollusker. Dessuten er det tynn væske inni.''

Høres ut som akkurat det samme som datra mi hadde...

Da er det kanskje reaksjon på varme og sol da, rett og slett. Det er nok ikke noe farlig, men jeg skal smøre han med kløstillendes for å klø er fælt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...