Gå til innhold

Pynting av pepperkakehus igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurest å pynte huset før eller etter det er satt sammen?

Skrevet

Etter vil jeg si. Det må da være vanskeligere å feste det når det er pyntet? Ser for meg at halvparten av pynten ramler av igjen.

Skrevet

Etter.

Etter? Ser for meg at det er lettere å få pynten pent på plass uten at den sklir av når alle delene kan ligge flatt på bordet og tørke i fred før man setter dem opp?

Har alltid pyntet det etterpå tidligere da.

Skrevet

Etter vil jeg si. Det må da være vanskeligere å feste det når det er pyntet? Ser for meg at halvparten av pynten ramler av igjen.

''Ser for meg at halvparten av pynten ramler av igjen.''

Og pynt som ramler av er det lov å spise? Ja?

Skrevet

Etter? Ser for meg at det er lettere å få pynten pent på plass uten at den sklir av når alle delene kan ligge flatt på bordet og tørke i fred før man setter dem opp?

Har alltid pyntet det etterpå tidligere da.

Hvis ungene skal være med, så blir det vel ikke så strigla uansett - og de vil vel gjerne se resultatet tvert?

Jeg hadde aldri kommet på å pynte det før sammensetting, men det er sikkert fordi det er ungene som gjøre hele jobben. For at ting ikke skal skli, må man ha ganske "hard" glasur, da, det er jo vesentlig.

Synes vårt er utrolig flott i år, gitt! :-)

Skrevet

Hvis ungene skal være med, så blir det vel ikke så strigla uansett - og de vil vel gjerne se resultatet tvert?

Jeg hadde aldri kommet på å pynte det før sammensetting, men det er sikkert fordi det er ungene som gjøre hele jobben. For at ting ikke skal skli, må man ha ganske "hard" glasur, da, det er jo vesentlig.

Synes vårt er utrolig flott i år, gitt! :-)

Vi skal montere og pynte til helga, derfor sjekker jeg ut hva som er smartest, men tror jeg går for løsningen med at jeg begynner monteringen på onsdag, fortsetter på torsdag og gjør den ferdig på lørdag (er ikke i hus med pepperkakehuset fra torsdag formiddag - lørdag formiddag sannsynligvis) og så får ungene pynte på søndag. :o)

Skrevet

Vi skal montere og pynte til helga, derfor sjekker jeg ut hva som er smartest, men tror jeg går for løsningen med at jeg begynner monteringen på onsdag, fortsetter på torsdag og gjør den ferdig på lørdag (er ikke i hus med pepperkakehuset fra torsdag formiddag - lørdag formiddag sannsynligvis) og så får ungene pynte på søndag. :o)

Å guri malla, du skal virkelig nyte den monteringa, skjønner jeg! :-) Tror jeg brukte akkurat 12,5 minutt på min monteringsjobb her om dagen, men jeg er jo sånn tøffing som bruker smelta sukker.

Jepp, jeg er TØFF!

:-)

Skrevet

Å guri malla, du skal virkelig nyte den monteringa, skjønner jeg! :-) Tror jeg brukte akkurat 12,5 minutt på min monteringsjobb her om dagen, men jeg er jo sånn tøffing som bruker smelta sukker.

Jepp, jeg er TØFF!

:-)

Bruker ikke smelta sukker, går for meli-marengsmetoden som blebeskrevet lengre ned på siden og den prosessen gikk over flere dager. :o)

Skrevet

Bruker ikke smelta sukker, går for meli-marengsmetoden som blebeskrevet lengre ned på siden og den prosessen gikk over flere dager. :o)

He-he, lykke til! :-)

Skrevet

''Ser for meg at halvparten av pynten ramler av igjen.''

Og pynt som ramler av er det lov å spise? Ja?

Det er det ;O) Men det er også lov å kjøpe litt ekstra pynt nå før jul ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...