Gå til innhold

Selgere

Gjest Milde måne

Anbefalte innlegg

Gjest Milde måne
Skrevet

Jeg tar telefonen, men jeg bryter dem av med en gang jeg skjønner at det er telefonsalg, og sier at jeg ikke er interessert.

Av prinsipp kjøper jeg ingenting som pushes over telefon eller fra sånne stands på kjøpesentrene. Jeg syns det er useriøst, man får veldig lite informasjon om produktet, de har sjelden brosjyrer å dele ut eller liknende, og man må alltid bestemme seg på minuttet.

Det virker på meg som at de egentlig har dårlige produkter, derfor må de prakke det på folk i full fart, før de rekker å sjekke priser og sånt.

Ja det virker jo sånn,de har det travelt med å selge.

Skrevet

Det kan jo være at de selger mye fint og er seriøse,men jeg syns det er mest plagsomt når de ringer i tide og utide.

Har ikke behov for å kjøpe noe...

Jeg har i utgangspunktet heller ingen behov for å kjøpe noe, det jeg imidlertid alltid har behov for er f.eks. mer praktiske, økonomisk lønnsomme løsninger - og mer "kvalitetstid".

Jeg vet at om en salgsrådgiver ringer meg, vi har en god tone, han er profesjonell og kan tilby meg noe jeg ser jeg har noe å vinne på, er samtalen verdt det. Ikke om jeg "av prinsipp" vil avstå fra å snakke med "slike", de (profesjonelle) har my mer peiling enn meg og det tar mye mindre tid enn om jeg selv skal begynne å somle meg til å styre med det.

Skrevet

Selv om jeg missliker telefonsalg sterkt prøver jeg å huske på at det tross alt gir jobb til mange. Både salgspersonell hele apparatet rundt er avhengig av slike salg.

Jeg prøver å være hyggelig når jeg avviser selgere på telefon, men dersom de ikke tar et nei for et nei kan jeg fyre meg opp - noen ganger bare legger jeg på.

Dørselgere klarer jeg ikke være hyggelig mot. I tillegg til at jeg ikke ville kjøpt noe uansett så er jeg blitt svært skeptisk i forhold til at det kan være kriminelle som rekognoserer etc.

Jeg er alltid hyggelig mot dørselgere, fordi jeg har en nær slektning som jobbet med dørsalg noen år. Det var en psykisk veldig tøff jobb å ha..

Men jeg kjøper aldri noe da.. ;-)

Skrevet

Jeg må være en av de få som lever i steinalderen og ikke har telefon med nummervisning hjemme...;-)

Det har faktisk ikke vi heller, dessuten har fasttelefonen skjult nummer.

Skrevet

Det er ikke så ofte vi får slike telefoner lenger heldigvis, men mannen tok en bra en for noen uker siden.

Etter at den som ringte hadde presentert seg, svarte mannen med et overdrevent hyggelig "neimen hallo!, det var lenge siden, står til med den fyren da"?

Og fortsatte uten opphold på en lang tirade om hvor lenge han hadde ventet på at vedkomne skulle ringe"

Fortsatte med: Akkurat nå er jeg innmari opptatt, er midt i ammingen! (Ammingen faktisk!) Men gi meg telefonnr ditt så ringer jeg straks jeg er ferdig.

Da ble røret lagt på i andre enden:-D

Og de har ikke ringt igjen - enda i hvert fall

Holdt på å le meg i hjel mens jeg hørte på den overivrige, høflige ammende mannen!:-D

Gjest Milde måne
Skrevet

Det er ikke så ofte vi får slike telefoner lenger heldigvis, men mannen tok en bra en for noen uker siden.

Etter at den som ringte hadde presentert seg, svarte mannen med et overdrevent hyggelig "neimen hallo!, det var lenge siden, står til med den fyren da"?

Og fortsatte uten opphold på en lang tirade om hvor lenge han hadde ventet på at vedkomne skulle ringe"

Fortsatte med: Akkurat nå er jeg innmari opptatt, er midt i ammingen! (Ammingen faktisk!) Men gi meg telefonnr ditt så ringer jeg straks jeg er ferdig.

Da ble røret lagt på i andre enden:-D

Og de har ikke ringt igjen - enda i hvert fall

Holdt på å le meg i hjel mens jeg hørte på den overivrige, høflige ammende mannen!:-D

Haha det var jo morsomt da : )

Tenker dama i andre enden ble taus av det ja.

Skrevet

Kjøper aldri noe på døra, annet enn lodd. Nå ringer det aldri selgere på min tlf lenger, har reservert meg mot det, og det hjelper. Da jeg ennå fikk slike tlf avviste jeg de raskt, men på en grei måte. Ga de seg ikke ble jeg vel litt mer irritert.

Har ei venninne som svarte at nå var hun jammen det glad for at noen ringte, for hun var så deppa for tiden. Og begynnte å legge ut om den tunge tiden hun var inne i. De ga seg fort da:-)

Gjest Milde måne
Skrevet

Kjøper aldri noe på døra, annet enn lodd. Nå ringer det aldri selgere på min tlf lenger, har reservert meg mot det, og det hjelper. Da jeg ennå fikk slike tlf avviste jeg de raskt, men på en grei måte. Ga de seg ikke ble jeg vel litt mer irritert.

Har ei venninne som svarte at nå var hun jammen det glad for at noen ringte, for hun var så deppa for tiden. Og begynnte å legge ut om den tunge tiden hun var inne i. De ga seg fort da:-)

Hehe må si folk er oppfinnsomme : )

Like greit å reservere seg da,men har hørt om folk som har gjort det og selgerene ringer likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...