Gå til innhold

Det er bra noen tør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns i hvert fall at gutta på skauen har fått ufortjent mye oppmerksomhet og heder for sin innsats i forhold til partisanene i nord. Der var det kontinuerlig og risikofull innsats for å hjelpe russisk side. Disse ble etter krigen fordømt for sin kontakt med vår nye hovedfiende, Russland, og det var først for noen år siden at Kong Harald ga partisanene en offentlig unnskyldning for måten de ble behandla på.

Jeg syns ikke det er nødvendig å rakke ned på det "gutta på skauen" har gjort, men i den store sammenhengen, så syns jeg hesten de sitter på er litt vel høy i fhd til innsatsen og i fhd til alle de andre som gjorde sitt.

Skrevet

Nå er det jo bra generelt sett at noen tør å si i fra, men da må ha noe vettig å komme med, hvis ikke blir det bare dumt. Derfor skjønner jeg ikke denne heltedyrkelsen din.

Skrevet

Det er ikke første gangen Erling Fossen sier noe dumt.

Når det gjelder hans kronikk i Aftenposten, kan vel dette være en grei oppsummering:

''Det er greit nok at han ikke er historiker, men hvis jeg beveget meg inn på et annet fagområde, og demonstrerte en så ufattelig mangel på kunnskap, uten å være flau, da ville jeg stilt et stort spørsmål ved min egen personlighet. Han bør beskyttes mot seg selv, sier lederen for Hjemmefrontmuseet, førsteamanuensis Arnfinn Moland. ''

Skrevet

Det er ikke første gangen Erling Fossen sier noe dumt.

Når det gjelder hans kronikk i Aftenposten, kan vel dette være en grei oppsummering:

''Det er greit nok at han ikke er historiker, men hvis jeg beveget meg inn på et annet fagområde, og demonstrerte en så ufattelig mangel på kunnskap, uten å være flau, da ville jeg stilt et stort spørsmål ved min egen personlighet. Han bør beskyttes mot seg selv, sier lederen for Hjemmefrontmuseet, førsteamanuensis Arnfinn Moland. ''

Akkurat dette beit jeg meg merke i jeg også da jeg leste avisa i går. Godt sagt.

Skrevet

EF er vel ikke en mann jeg ønsker å lytte til. Men går vi utenfor grensene, er det få land som har noe positivt å si om Norges innsatts. Vi blir fra mange land sett på som feiginger med tanke på innsatsen vi gjorde under krigen.

Det gutta på skauen gjorde var flott, det samme som gutt i nord gjorde, men samlet sett, var det vel egentlig ikke så mye mer å skryte om.

Skrevet

EF er vel ikke en mann jeg ønsker å lytte til. Men går vi utenfor grensene, er det få land som har noe positivt å si om Norges innsatts. Vi blir fra mange land sett på som feiginger med tanke på innsatsen vi gjorde under krigen.

Det gutta på skauen gjorde var flott, det samme som gutt i nord gjorde, men samlet sett, var det vel egentlig ikke så mye mer å skryte om.

Jeg hører alltid på modige menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...