avidi Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har i 4- 5 uker vært palget av kvalme og magesmerter så og si konstant. Kan være bra noen timer så er på an igjen.Jeg har problemer med å få i meg mat, blir uvel av nesten alt jeg spiser. Har så vidt begynt på en utredning nå, har tatt ultralyd av magesekk, nyrer,og lever, men har ikke fått noe svar foreløpig. Jeg bruker ingen medisiner som kan gi slike symptomer. Er veldig plaget av musklesmerter og låsninger i nakken, noe som kan utløse kvalme, men selv når låsningene blir frigjort har jeg like vondt i magen. Noen som har noen gode råd til meg? 0 Siter
Gjest nøteknekkaren Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Ingefær skal være bra mot kvalme. Hør på apotek eller i helsekost, mulig de har ingefærrot eller ingefærte. Men spørs vel om du må angripe det underliggende problemet. 0 Siter
frosken Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Du kan kanskje diskutere med fastlegen om du kan benytte afipran eller andre kvalmestillende medikamenter en periode. 0 Siter
Tonette Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Akupunktur kan virke bra mot kvalme. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ja Librax tabletter hjelper, eg tar 3 for dagen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Afipran er kvalmestillendes på resept, det kan du diskutere med legen din. Fersk ingefær, hakk opp i småbiter og trekk te på det, det hjelper meg litt i de verste periodene. 0 Siter
avidi Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Skrevet 18. desember 2008 Takk for mange gode innspill, jeg skal prøve ingefærrot i første omgang- Jeg har prøvd akupunktur som en foreslo her, men det har ingen effekt på kvalmen. Har prøvd mange ulike typer behandling mot muskelsmerter, både fysisk og psykomotorisk, uten å få noen varig bedring. Skal til legen igjen i romjulen for å få resultat av blodprøver og ultralyd, viser ikke det noe må jeg vel utredes videre. 0 Siter
Gjest trise Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vær forsiktig nå under utredningen, med å prøve forskjellig midler.Det kan faktisk gjøre ting verre! Ville ha ventet-til du får svar på prøvene. lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.