Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Pleier ungene dine å få julestrømpe med godteri i? Det har de fått her siden de var bitte små,syns det er så koselig,men har skjønt at det ikke er alle som har denne tradisjonen. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ja, her får barna julestrømper. Jeg fikk det da jeg vokste opp, og det var så kjekt at jeg har ønsket å videreføre tradisjonen. Nå som et par av barna er store er det ikke så enkelt å henge strømpene på døra lenger. De sovner jo aldri Jeg lurer på om jeg skal henge dem på utsiden av døra i år. Julegavene blir også lagt under treet om natta når de sover. Det er alltid så kjekt å se øynene deres når de trøtte tusler i stua, så plutselig er det masse pakker under treet ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Mine får det Eldstemann også (17) Godt er godt uansett alder. 0 Siter
Gjest julestrømpa Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Barna våre får det, men hverken jeg eller min mann er vant til det. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Begge mine barn har hatt dette som tradisjon siden de var små, eldste er 18 Ingen av oss foreldrene har hatt dette som tradisjon. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ja, her får barna julestrømper. Jeg fikk det da jeg vokste opp, og det var så kjekt at jeg har ønsket å videreføre tradisjonen. Nå som et par av barna er store er det ikke så enkelt å henge strømpene på døra lenger. De sovner jo aldri Jeg lurer på om jeg skal henge dem på utsiden av døra i år. Julegavene blir også lagt under treet om natta når de sover. Det er alltid så kjekt å se øynene deres når de trøtte tusler i stua, så plutselig er det masse pakker under treet ) Det er fint med tradisjoner : ) Julen er en koselig tid for store og små. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Mine får det Eldstemann også (17) Godt er godt uansett alder. Ja det er sant det : ) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Barna våre får det, men hverken jeg eller min mann er vant til det. Var ikke vant til det jeg heller,husker jeg var missunnelig på de av vennene mine som fikk det da jeg var liten. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Begge mine barn har hatt dette som tradisjon siden de var små, eldste er 18 Ingen av oss foreldrene har hatt dette som tradisjon. Fint med nye tradisjoner : ) Koselig for ungene det. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Som barn fikk vi strømpen på Luciadagen, dvs 13. desember. Men vi forholdt oss til den norrøne varianten med Lussi Langnatt, der Lussi var et noe ondsinnet vesen som føyk omkring på natta og sjekket at folk var snille med dyra. Da måtte det være lys i hver krok. Strømpedagen har vi videreført til arveprinsen, men Lussi er utkonkurrert av Lucia. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Som barn fikk vi strømpen på Luciadagen, dvs 13. desember. Men vi forholdt oss til den norrøne varianten med Lussi Langnatt, der Lussi var et noe ondsinnet vesen som føyk omkring på natta og sjekket at folk var snille med dyra. Da måtte det være lys i hver krok. Strømpedagen har vi videreført til arveprinsen, men Lussi er utkonkurrert av Lucia. Okay,det visste jeg ikke : ) 0 Siter
Speak Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg lager pakkekalender, og det blir det drøyt å fikse julstrømpe i tillegg. Jeg har heller ikke fått det da jeg var lita. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg lager pakkekalender, og det blir det drøyt å fikse julstrømpe i tillegg. Jeg har heller ikke fått det da jeg var lita. Når de får pakkekalender holder vel det,da får de jo pakke : ) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg lager pakkekalender, og det blir det drøyt å fikse julstrømpe i tillegg. Jeg har heller ikke fått det da jeg var lita. Mine barn har både pakkekalender og julestrømpe. Jeg hadde ingen av delene når jeg var barn. Hadde kalender med masse små plastikkdingser inni husker jeg. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg lager pakkekalender, og det blir det drøyt å fikse julstrømpe i tillegg. Jeg har heller ikke fått det da jeg var lita. Men holder så klart med pakkekalender, mente ikke noe annet. 0 Siter
morsan Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vi har vel hatt det en eller to ganger, men det var ikke noen "hit" verken for liten eller stor;-) Før jeg går i gang med å lese alle andre sitt svar her, må jeg bare si at jeg forventer at de fleste innleggene skal understreke at dette jo er en amerikansk tradisjon, akkurat som Halloween, og at vi derfor ikke vil ha den slags vederstyggeligheter her på bjerget;-= 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jaaa! ) Hadde det aldri selv, men jeg begynte med det da faren og jeg skilte lag. Ungene fikk et år hjemmestrikkede julestrømper fra en tante og de bruker vi ennå. Strømpene fylles med masse-masse godis + juleblad + aktivitetshefte og gjemmes godt. Så får de servert en lapp etter frokost på julaften (evt. den dagen de kommer til meg i romjula) og må følge en skattejakt på 10 poster før de finner julestrømpene på den siste. ) Vanvittig populært! Påskeegg gjemmes på samme måte. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg lager pakkekalender, og det blir det drøyt å fikse julstrømpe i tillegg. Jeg har heller ikke fått det da jeg var lita. Her har første lapp i julestrømpe-skattejakten ofte vært i kalendepakken på julaften. ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vi har vel hatt det en eller to ganger, men det var ikke noen "hit" verken for liten eller stor;-) Før jeg går i gang med å lese alle andre sitt svar her, må jeg bare si at jeg forventer at de fleste innleggene skal understreke at dette jo er en amerikansk tradisjon, akkurat som Halloween, og at vi derfor ikke vil ha den slags vederstyggeligheter her på bjerget;-= Pussig nok ser det ut til at import av amerikanske skikker er langt mer akseptert når det gjelder julegodteri enn Halloween. Det skal i hvert fall ikke stå på prinsippfastheten her inne... ;o) 0 Siter
Gjest minuma Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jukestrømpe er obligatorisk! Jeg er 44 og vi hadde det hjemme også, det samme hadde mine foreldre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.