Gå til innhold

Er du redd for nye smaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte prøver du en ny rett? Hvor ofte "adopterer" du nye retter inn i hverdagen?

Jeg er selv (litt for) eksperimentell på kjøkkenet, og stusser litt over mennesker jeg kjenner som gror fast i mønstre, og som f.eks har en mer eller mindre fast middagsplan som går på rullering, uke for uke eller måned for måned. Går man ikke lei? Det er jo så uendelig mange gode retter der ute, som ikke krever allverden av kokkekunnskaper/kreativitet/tid&penger...:)

Skrevet

Det går nok mye i det samme ja, føler meg innimellom totalt fantasiløs når det gjelder å finne på middag. :o) Men jeg liker å smake på nye ting da!

Skrevet

Det går nok mye i det samme ja, føler meg innimellom totalt fantasiløs når det gjelder å finne på middag. :o) Men jeg liker å smake på nye ting da!

Ok, så det er ikke nødvendigvis en sammenheng:) Men hvorfor utfordrer du deg ikke selv litt mer på middagsfronten?

Skrevet

Jeg er åpen for å prøve noe nytt! Må smake på det som er å smake på. Men i hverdagen går det gjerne i det samme, og det er fordi det er lettvint, og fordi det som smaker godt vil jeg gjerne ha omigjen og omigjen :-) Blir gjerne hekta på pålegg også men spiser vel variert sånn totalt sett. Selv om jeg kan ha osteuke, flykræsjuke osv :-)

Skrevet

Ok, så det er ikke nødvendigvis en sammenheng:) Men hvorfor utfordrer du deg ikke selv litt mer på middagsfronten?

''Men hvorfor utfordrer du deg ikke selv litt mer på middagsfronten?''

De dagene jeg har ungene er det liten vits å stille med noe nytt og spennende... Og kjæresten er forholdsvis konservativ av seg i matveien så da blir det ikke så ofte at jeg prøver noe helt nytt. :o)

Skrevet

Har som mål å lage minst en ny rett i uka, klarer det som regel :-) Det er så mye godt og spennende å smake på og livet er for kort til å spise kjedelig mat! Gutten min på 13 har alltid likt å smake på nye ting, og spiser det meste, sa til han da han var mindre at alt det han likte hadde han jo en gang smakt for første gang:-)

Skriver meny for ei uke om gangen og planlegger ut i fra hvordan jeg jobber. Ser i kokebøker og leter på nett når jeg planlegger, for å finne inspirasjon og skriver handleliste i samme slengen.

Skrevet

Jeg elsker å prøve noe nytt! Og særlig utenlandsk mat.

Samme her. Litt småirritert på kjæresten innimellom som er så trofast mot gamle retter. Farlig å prøve noe nytt.

Skrevet

Vi er veldig glade i å prøve nye ting (de voksne i familien, vel å merke, litt mer blandet begeistring hos ungene).

I hverdagen blir det ikke til at vi eksperimenterer helt ellevilt, men i helger og ferier prøver vi å variere så mye som mulig.

Skrevet

Jeg synes det er spennende med noe nytt. Både når jeg spiser ute eller lager mat hjemme. Men når dagene er travle, blir det fort enkle ting som blir laget... Så kommer friperioder og jeg kan gjerne stå på kjøkkenet i fem timer for å lage noe nytt og spennende... eller noe jeg vet er godt.

Skrevet

Jeg liker å holde meg til det gode gamle og kjente. Hvis det ikke hadde vært for barna, kunne jeg godt spist det samme til middag i flere uker i strekk.

Skrevet

Det blir mye det samme. Men jeg er ikke redd for å smake nye ting. Elsker f.eks. koltbort hvor jeg kan smake litt på alt:-) Var en tur i Gambia og fikk smake masse nytt. Kjempespennende.

Skrevet

Jeg liker veldig godt å prøve nye smaker. Prøver å innføre nye retter innimellom. Blir veldig matlei når vi bare spiser det samme hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...