Gå til innhold

Poteter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal koke poteter til 12 personer. Vil kjøpe noen som ikke har lett for å koke i stykker, tips? Vil råskrelle dem.

Fortsetter under...

Skrevet

Det bruker å stå på potetposene om de er melne eller kokefaste. De kokefaste bruker det vel gå bra med? Vi skreller så sjeldent her i huset, men julaften gjør vi det. Jeg hadde gått for kokefaste.

Skrevet

IKKE kjøp niceprice-poteter i alle fall! Det gjorde kjæresten forleden og de koker i stykker med mindre man tar dem akkurat i rette øyeblikk - både med og uten skall.

Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men måtte bare smile litt, for jeg har vokst opp med en mor som syntes det var synd hvis potetene ble "sund-kokt", som hun sa, og jeg har jo blitt påvirket av at det ikke er bra.

Men da jeg traff mannen min, så han ut som et spørsmålstegn første gangen jeg brukte dette uttrykket - som om DET skulle være negativt, liksom;-) Så der i huset kjøper de alltid melne poteter, for sånn skal det være. ;-)

Gjest men jeg veit ikke
Skrevet

Sjeldent jeg har hatt poteter som blir "sund-kokte" i hus, men du kunne jo banna på at jeg hadde fått det om jeg skulle servert til så mange :)

Noen ordentlig kokke er jeg ikke, men jeg føler litt på meg at hvis du koker poteten på lav varme, altså ikke fosskoking, så går det bra :)

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Jeg skreller og dampkoker alltid potetene. Som regel deles de i to før jeg koker dem. Det ser penest ut da om de deles på langs.

Hvis du kjøper poteter i løsvekt som ikke har masse jord på seg er det store sjanser for at de ikke blir ødelagt av kokinga. Jeg velger vanligvis poetetene etter form, for jeg liker lettskrelte poteter.

Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men måtte bare smile litt, for jeg har vokst opp med en mor som syntes det var synd hvis potetene ble "sund-kokt", som hun sa, og jeg har jo blitt påvirket av at det ikke er bra.

Men da jeg traff mannen min, så han ut som et spørsmålstegn første gangen jeg brukte dette uttrykket - som om DET skulle være negativt, liksom;-) Så der i huset kjøper de alltid melne poteter, for sånn skal det være. ;-)

Ja, man vil vel ha det slik man er vant til hjemmefra. Pleier å gå greit her, men har aldri kokt til så mange. Takk for svar.

Skrevet

Tusen takk til alle for svar og fortsatt hyggelig førjulstid, med eller uten poteter:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...