Gå til innhold

Reprise - rengjøring av dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vasket ned begge badene våre, og er stolt av det!!!! Dvs tak, vegger, golv, oppå hyller og skap, utenpå skapdører, og så inni og utenpå dusjkabinett, og under badekaret + vasket gardinene og strøket dem :-)

Men jeg er IKKE fornøyd med dusjkabinettene! Brukte mikrofiberklut + JIF baderom - men de er matte og ser ikke rene ut. Vet ikke om det er kalkbelegg eller "hud" eller fett eller hva det er..... Hva er det som virker best?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg bruker også Jif baderom. Jeg sprayer på et par minutter før jeg begynner å skure. Helt nederst bruker jeg en svamp, for det er der det samler seg mest såpe og annen dritt. Du kjenner det godt når belegget er borte.

Etterpå spyler jeg før jeg avslutter med å nale glasset. Da skal det skinne :)

Skrevet

Jeg bruker også Jif baderom. Jeg sprayer på et par minutter før jeg begynner å skure. Helt nederst bruker jeg en svamp, for det er der det samler seg mest såpe og annen dritt. Du kjenner det godt når belegget er borte.

Etterpå spyler jeg før jeg avslutter med å nale glasset. Da skal det skinne :)

Hmmmmm.... Jeg lot det ikke virke jeg, men sprayet på, og gnuret med filla. Får prøve igjen i morgen, tenker jeg.

Skrevet

Hmmmmm.... Jeg lot det ikke virke jeg, men sprayet på, og gnuret med filla. Får prøve igjen i morgen, tenker jeg.

Jeg har brukt kerafix med godt resultat (det du bruker på komfyren/keramikktoppen). Det tar tid, men blir utrolig flott. Først smøre alt inn og la det stå, så gni av med tørkerull. Da får du samtidig en beskyttende hinne.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har brukt kerafix med godt resultat (det du bruker på komfyren/keramikktoppen). Det tar tid, men blir utrolig flott. Først smøre alt inn og la det stå, så gni av med tørkerull. Da får du samtidig en beskyttende hinne.

Jeg har brukt den på peisovnen også. Glasset skinner etterpå :) Jeg synes det er kjempekos å skure komfyren med den, for det blir så pent.

Skrevet

Jeg har brukt den på peisovnen også. Glasset skinner etterpå :) Jeg synes det er kjempekos å skure komfyren med den, for det blir så pent.

Ja! den skal jeg prøve på døren der jeg også :) God ide :)

Skrevet

Vi har bare vanlig gammeldags komfyr, så jeg kjenner ikke til kerafix. Hvor kjøper du det?

Skrevet

Vi har bare vanlig gammeldags komfyr, så jeg kjenner ikke til kerafix. Hvor kjøper du det?

Rema1000 og de fleste dagligvarer har det tror jeg.

Skrevet

Jeg vasker dusjveggene med Nylonvask, det fungerer utrolig bra. Jeg har en liten balje med nylonvask blandet ut i varmt vann og vasker veggene med en svamp dyppet i denne blandingen. Umiddelbart etterpå tørker jeg over veggen med et rent og tørt kjøkkenhåndkle. Det blir strålende rent!

(nederst på dusjveggen lønner det seg å ta litt ekstra i med svampen og kanskje gå over et par ganger)

Skrevet

Jeg vasker dusjveggene med Nylonvask, det fungerer utrolig bra. Jeg har en liten balje med nylonvask blandet ut i varmt vann og vasker veggene med en svamp dyppet i denne blandingen. Umiddelbart etterpå tørker jeg over veggen med et rent og tørt kjøkkenhåndkle. Det blir strålende rent!

(nederst på dusjveggen lønner det seg å ta litt ekstra i med svampen og kanskje gå over et par ganger)

Takk for tips!

Det skal jeg prøve!

Skrevet

Swiffer Magic Eraser! Funker fint på fliser inne i dusjhjørner også.

Skrevet

Ja! den skal jeg prøve på døren der jeg også :) God ide :)

Rema 1000 har en fin svamp der det ligger med "såpeputer"til å sette på svampen.

ta på noen dråper vann på såpeputen og vask.skyll av med vann og badekaret eller dusjkabinettet blir skinnende rent.

Skrevet

Rema 1000 har en fin svamp der det ligger med "såpeputer"til å sette på svampen.

ta på noen dråper vann på såpeputen og vask.skyll av med vann og badekaret eller dusjkabinettet blir skinnende rent.

Jøss, de har jeg ikke sett. Prøve å huske det neste gang jeg handler, alt er verdt et forsøk. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229967558' post='4045977]

Cillit Bang. Eller Ajax på rosa flaske.

Cillit bang har jeg aldri hørt om. Hvor kjøper du det? Ajax på rosa flaske kjøper du kanskje i vanlig dagligvarebutikk?

Skrevet

Cillit bang har jeg aldri hørt om. Hvor kjøper du det? Ajax på rosa flaske kjøper du kanskje i vanlig dagligvarebutikk?

Begge kjøpes i dagligvarebutikker, ja. Cillit Bang er lilla flaske, tror jeg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229989206' post='4046378]

Begge kjøpes i dagligvarebutikker, ja. Cillit Bang er lilla flaske, tror jeg.

Ok. Får prøve det i morgen da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...