Gjest prust Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 I dag har jeg vasket ned begge badene våre, og er stolt av det!!!! Dvs tak, vegger, golv, oppå hyller og skap, utenpå skapdører, og så inni og utenpå dusjkabinett, og under badekaret + vasket gardinene og strøket dem :-) Men jeg er IKKE fornøyd med dusjkabinettene! Brukte mikrofiberklut + JIF baderom - men de er matte og ser ikke rene ut. Vet ikke om det er kalkbelegg eller "hud" eller fett eller hva det er..... Hva er det som virker best? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg bruker også Jif baderom. Jeg sprayer på et par minutter før jeg begynner å skure. Helt nederst bruker jeg en svamp, for det er der det samler seg mest såpe og annen dritt. Du kjenner det godt når belegget er borte. Etterpå spyler jeg før jeg avslutter med å nale glasset. Da skal det skinne 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg bruker også Jif baderom. Jeg sprayer på et par minutter før jeg begynner å skure. Helt nederst bruker jeg en svamp, for det er der det samler seg mest såpe og annen dritt. Du kjenner det godt når belegget er borte. Etterpå spyler jeg før jeg avslutter med å nale glasset. Da skal det skinne Hmmmmm.... Jeg lot det ikke virke jeg, men sprayet på, og gnuret med filla. Får prøve igjen i morgen, tenker jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Hmmmmm.... Jeg lot det ikke virke jeg, men sprayet på, og gnuret med filla. Får prøve igjen i morgen, tenker jeg. Jeg har brukt kerafix med godt resultat (det du bruker på komfyren/keramikktoppen). Det tar tid, men blir utrolig flott. Først smøre alt inn og la det stå, så gni av med tørkerull. Da får du samtidig en beskyttende hinne. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har brukt kerafix med godt resultat (det du bruker på komfyren/keramikktoppen). Det tar tid, men blir utrolig flott. Først smøre alt inn og la det stå, så gni av med tørkerull. Da får du samtidig en beskyttende hinne. Jeg har brukt den på peisovnen også. Glasset skinner etterpå Jeg synes det er kjempekos å skure komfyren med den, for det blir så pent. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har brukt den på peisovnen også. Glasset skinner etterpå Jeg synes det er kjempekos å skure komfyren med den, for det blir så pent. Ja! den skal jeg prøve på døren der jeg også God ide 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har brukt kerafix med godt resultat (det du bruker på komfyren/keramikktoppen). Det tar tid, men blir utrolig flott. Først smøre alt inn og la det stå, så gni av med tørkerull. Da får du samtidig en beskyttende hinne. Vi har bare vanlig gammeldags komfyr, så jeg kjenner ikke til kerafix. Hvor kjøper du det? 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Vi har bare vanlig gammeldags komfyr, så jeg kjenner ikke til kerafix. Hvor kjøper du det? Rema1000 og de fleste dagligvarer har det tror jeg. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Jeg vasker dusjveggene med Nylonvask, det fungerer utrolig bra. Jeg har en liten balje med nylonvask blandet ut i varmt vann og vasker veggene med en svamp dyppet i denne blandingen. Umiddelbart etterpå tørker jeg over veggen med et rent og tørt kjøkkenhåndkle. Det blir strålende rent! (nederst på dusjveggen lønner det seg å ta litt ekstra i med svampen og kanskje gå over et par ganger) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Jeg vasker dusjveggene med Nylonvask, det fungerer utrolig bra. Jeg har en liten balje med nylonvask blandet ut i varmt vann og vasker veggene med en svamp dyppet i denne blandingen. Umiddelbart etterpå tørker jeg over veggen med et rent og tørt kjøkkenhåndkle. Det blir strålende rent! (nederst på dusjveggen lønner det seg å ta litt ekstra i med svampen og kanskje gå over et par ganger) Takk for tips! Det skal jeg prøve! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Swiffer Magic Eraser! Funker fint på fliser inne i dusjhjørner også. 0 Siter
Gjest Lady42 Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Ja! den skal jeg prøve på døren der jeg også God ide Rema 1000 har en fin svamp der det ligger med "såpeputer"til å sette på svampen. ta på noen dråper vann på såpeputen og vask.skyll av med vann og badekaret eller dusjkabinettet blir skinnende rent. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Cillit Bang. Eller Ajax på rosa flaske. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Rema 1000 har en fin svamp der det ligger med "såpeputer"til å sette på svampen. ta på noen dråper vann på såpeputen og vask.skyll av med vann og badekaret eller dusjkabinettet blir skinnende rent. Jøss, de har jeg ikke sett. Prøve å huske det neste gang jeg handler, alt er verdt et forsøk. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229967558' post='4045977] Cillit Bang. Eller Ajax på rosa flaske. Cillit bang har jeg aldri hørt om. Hvor kjøper du det? Ajax på rosa flaske kjøper du kanskje i vanlig dagligvarebutikk? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Cillit bang har jeg aldri hørt om. Hvor kjøper du det? Ajax på rosa flaske kjøper du kanskje i vanlig dagligvarebutikk? Begge kjøpes i dagligvarebutikker, ja. Cillit Bang er lilla flaske, tror jeg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229989206' post='4046378] Begge kjøpes i dagligvarebutikker, ja. Cillit Bang er lilla flaske, tror jeg. Ok. Får prøve det i morgen da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.